Tom Knudsen Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Cupfinalen er avgjort og Ålesund vant med 10 mann på banen. Fantastisk spennende kamp fra start til slutt. Det er bare å gratulere, regner med det blir liv i Ålesund nå Siter
Kenneth Eide Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Artig at Ålesund vant Gratulerer! Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Gratulerer, synd MFK ikke vant Siter
Werner Rafteseth Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Gratulerer til Aafk! Vel fortjent Siter
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Lenge sida eg har vore so opp i en kamp. Men i dag tok det heilt av Gratulerer Aafk, til byen Ålesund, til Sunnmøre og ellers alle som bidrar til at Aafk er der dei er i dag VEL FORTJENT SEIER!!! KNALL KAMP!! Siter
Audun Braastad Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Grattis! Stor bildeserie kommer i løpet av kvelden! =) Siter
Audun Braastad Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Jeg var fotograf for Stormen (Aalesunds supportere), og her er bildeserie fra dagens cupfinale! Siter
Fredrik Wold Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Kult! Jeg er på jobb i dag på Valderøya, men vi sneik oss til byen og fikk med oss festen i kveld og det var kjempe! Utrolig fotballkamp og synes det er fortjent med seier, og det var jo ekstra morro siden det var mot Molde. Nordmøringene er selvfølgelig veldig bitre og legger skylda på festing kvelden før og på dommeren (selvfølgelig). Men spilt er spilt, og Aafk vant, og sørger for flott stemning isentrum, og sånn ble det Hipp hurra Siter
Morten Nelson Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Veldig bra bildeserie, Audun. Gratulerer til Aalesund FK. Endelig gikk det. Siter
K J Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Dejligt at Anders Lindegaard får lidt succes som målmand, når nu han ikke kunne bruges i Danmark Tillykke til Aalesund! Next step bliver vel liga-mesterskabet Siter
per berge Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Gratulerer vår "lillebror" i vest med cupgullet. Hadde det ikke vært for en trønder som mista huet i kvarten ville det vært vi som spilte mot dere men nok om den saken. Når det ikke var vi som vant finalen var det det nest beste som skjedde, att lillebror slo drittlaget nr1 i Norge. Att det var noen dommeravgjørelser som ikke sto til seks på terningen er helt korekt, men slik er det i alle kamper, også når Molde har vunnet. Når Molde ikke gidder spille fotball og viser sin drittholdning til spillet ved å legge seg ned å jamre seg i hytt og gevær bare for å stjele kampen fra de som faktisk vil vinne den i spilletida får de bare sutre så mye de selv orker. Dommeren burde i realiteten lagt til 5-6 minutter og ikke bare de 3. Ellers er det å si om den etterlyste straffa til Motha att slike episoder er veldig vanskelig å få god nok oversikt på for dommertrioen. Ballen skifta retning og det er det første tegn på att det er en ren takling. Att bildene i ettertid viste noe helt annet kan derfor ikke dommeren direkte kritiseres for. Er bare slik det er dette spillet. Det går fort unna, mange bein i aktivitet og utrolig mye skuespill som også dommerne skal måtte ta hensyn til. Drittholdninger slik vi ser stadig mer av i toppfotballen er derfor med på å forverre arbeidsvilkåra til dommerne. Innfør Videodømming under særskilte vilkår så vil mye av drittholdningene forsvinne ut fra gressmatta der de hvertfall ikke hører hjemme. Selv om dette ikke var noen kamp som hører hjemme i læreboka rent fotballteknisk så spilte hvertfall ÅFK fotball til fløyta ble blåst. Jeg har ett iboende grøss-gru-hat forhold til denne høyreiste Årøy når han får ballen på det høyt plaserte huet sitt, men i går kveld aplauderte jeg denne fyren, for første og mest sannsynligvis siste gang. Underholdningsverdien av kampen derimot var absolutt god, den levde hele kampen igjenom takket være Sunmørsk krigsholdninger. Den kansje viktigste faktoren som vant kampen i går var managment fra benken. Dette sto til samenligning med de største klubbene ute i Europa. De strategiske trekk og byttene Rekdal & co gjorde fra benken var helt klart avgjørende for resultatet. Og sist men ikke minst, som en Klansbror fra Oslo øst kan jeg tross alt si att Enga vant litt i går også Gratulerer ÅFK. Siter
Joakim Hagen Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 HOST!! Nå er jo aafk lillebror til MOLDE!!! Finn dere noen andre ;P Bra kamp Ålesund. Siter
per berge Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Hva sier du for no? Alesund er Moldes lillebror? ikke i fotball miljøet isåfall, desuten tror jeg ikke du skal flagge den påstand der i Ålesund om du vil deg selv godt Nei forholdet mellom Ålesund og Enga har lange og gode tradisjoner. Det er to bortekamper der Enga blir ekstra godt tatt imot, den ene er i Ålesund, og den andre i Kristiansand. Og det samme gjelder når de spiller her enten mot oss eller mot andre klubber som skulle befinne seg ett eller anna sted i hovedstaden. Husker ikke i forbifarten hva eller hvem, men noe ligger bak i minnet ett sted å skurrer. Jaja, ikke no å bry seg med lenger for noen av oss i toppfotballen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.