Tom Knudsen Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Altså ikke hvor smart du er, men hvordan Jeg fikk Mellommenneskelig intelligens: 80 % | Mellommenneskelig intelligens Logisk-matematisk intelligens: 80 % | Logisk-matematisk intelligens Visuell intelligens: 60 % | Visuell intelligens Språklig intelligens: 60 % | Språklig intelligens Naturalistisk intelligens: 40 % | Naturalistisk intelligens Musikalsk intelligens: 40 % | Musikalsk intelligens Fysisk intelligens: 40 % | Fysisk intelligens Selvinnsikt: 20 % | Selvinnsikt http://tjenester.aftenposten.no/testdegselv/test.do?pid=40 Siter
Johan Luiggi Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Alle kandidatene Mellommenneskelig intelligens: 100 % | Mellommenneskelig intelligens 80 % | Logisk-matematisk intelligens 80 % | Språklig intelligens 60 % | Fysisk intelligens 60 % | Visuell intelligens 40 % | Selvinnsikt 40 % | Musikalsk intelligens 20 % | Naturalistisk intelligens Siter
Sindre Holberg Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Alle kandidatene Mellommenneskelig intelligens: 100 % | Mellommenneskelig intelligens 100 % | Musikalsk intelligens 80 % | Visuell intelligens 80 % | Språklig intelligens 60 % | Selvinnsikt 60 % | Fysisk intelligens 60 % | Logisk-matematisk intelligens 40 % | Naturalistisk intelligens Siter
Harald Strand Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Alle kandidatene Musikalsk intelligens: 100 % | Musikalsk intelligens Fysisk intelligens: 100 % | Fysisk intelligens Naturalistisk intelligens: 80 % | Naturalistisk intelligens Mellommenneskelig intelligens: 80 % | Mellommenneskelig intelligens Logisk-matematisk intelligens: 80 % | Logisk-matematisk intelligens Språklig intelligens: 80 % | Språklig intelligens Visuell intelligens: 60 % | Visuell intelligens Selvinnsikt: 40 % | Selvinnsikt Siter
Even Moe Egenes Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 100 % | Mellommenneskelig intelligensLogisk-matematisk intelligens: 100 % | Logisk-matematisk intelligens Språklig intelligens: 100 % | Språklig intelligens Visuell intelligens: 80 % | Visuell intelligens Musikalsk intelligens: 60 % | Musikalsk intelligens Naturalistisk intelligens: 40 % | Naturalistisk intelligens Selvinnsikt: 20 % | Selvinnsikt Fysisk intelligens: 20 % | Fysisk intelligens Siter
KJ Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 100 % | Naturalistisk intelligens 100 % | Mellommenneskelig intelligens 100 % | Musikalsk intelligens 80 % | Fysisk intelligens 80 % | Logisk-matematisk intelligens 60 % | Visuell intelligens 60 % | Språklig intelligens 20 % | Selvinnsikt Selvinnsikt....hva er det for no? Siter
A L Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Artig 100 % | Mellommenneskelig intelligens 100 % | Musikalsk intelligens 100 % | Fysisk intelligens 80 % | Naturalistisk intelligens 80 % | Logisk-matematisk intelligens 60 % | Visuell intelligens 60 % | Språklig intelligens 20 % | Selvinnsikt Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Mellommenneskelig intelligens:100 % Musikalsk intelligens: 100 % Logisk-matematisk intelligens: 100 % Visuell intelligens: 80 % Språklig intelligens: 80 % Naturalistisk intelligens: 60 % Fysisk intelligens: 60 % Selvinnsikt: 40 % Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. november 2009 Forfatter Skrevet 8. november 2009 Artig å se de fleste har liten selvinnsikt her he he. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Mellommenneskelig intelligens: 100 % | Mellommenneskelig intelligens Språklig intelligens: 80 % | Språklig intelligens Logisk-matematisk intelligens: 60 % | Logisk-matematisk intelligens Naturalistisk intelligens: 40 % | Naturalistisk intelligens Selvinnsikt: 40 % | Selvinnsikt Musikalsk intelligens: 40 % | Musikalsk intelligens Visuell intelligens: 40 % | Visuell intelligens Fysisk intelligens: 20 % | Fysisk intelligens Siter
Sindre Holberg Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 "Fysisk intelligens: 20 % | Fysisk intelligens" Lat eller, Eivind? :grin: Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Morsomt!! : ) Min score ble 80 % | Mellommenneskelig intelligens Fysisk intelligens: 80 % | Fysisk intelligens Visuell intelligens: 80 % | Visuell intelligens Naturalistisk intelligens: 60 % | Naturalistisk intelligens Logisk-matematisk intelligens: 60 % | Logisk-matematisk intelligens Språklig intelligens: 60 % | Språklig intelligens Selvinnsikt: 40 % | Selvinnsikt Musikalsk intelligens: 40 % | Musikalsk intelligens Haha : ) 40 % musikalsk intelligens : ) Men ble fornøyd med 40% selvinnsikt! Ser klart mine egne begrensninger og har lett for å innse problemer på et tidlig stadium, vet jeg. Dette var litt interessant for vi hadde en forelesning med en psykolog en gang da jeg studerte psykologi. Han fortalte litt om disse "inteligenstypene" som egentlig ikke eksisterer selv om aftenposten OG mange andre tidsskrifter og rykter tilsier at man har 6, 7 eller 8 forskjellige intelligenstyper. Det er opprettet intelligenstyper for å forklare forskjellige egenskaper hos mennensker. Men vi kunne like godt hatt 100 forskjellige typer. Den riktige måten å måle på er den såkalte IQ scoren med forventningsverdi 100 og standardavvik 15 : ) www.mensa.no/olavtesten Noen som poster resultatene? Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. november 2009 Forfatter Skrevet 8. november 2009 Var vel ikke så mye å skryte av men jukset ikke he he, klarer å åpne en dør i alle fall Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Tror du kan ta det med en klype salt Ganske sprek skjønner du Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Garrantert at du jukser Agnor... :grin: Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Kan hende at jeg hadde flaks de 5-6 gangene jeg bare tippet uten anelse, men på den Mensa-testen så fikk jeg at "Din IQ ble beregnet til 131 tilsvarende 98.1 percentile". Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Mellommenneskelig intelligens: 100 % | Mellommenneskelig intelligens Naturalistisk intelligens: 80 % | Naturalistisk intelligens Musikalsk intelligens: 80 % | Musikalsk intelligens Fysisk intelligens: 80 % | Fysisk intelligens Visuell intelligens: 60 % | Visuell intelligens Logisk-matematisk intelligens: 60 % | Logisk-matematisk intelligens Språklig intelligens: 60 % | Språklig intelligens Selvinnsikt: 40 % | Selvinnsikt Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Hva betyr egentlig mellommenneskelig og visuell intelligens? Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Hehe, din smarting, Marius! Jeg fikk 112 tilsvarende 78 percentile. En venn av meg fikk også litt over 130. Da klarer man sikkert å se løsning på mange av de fra 28 og utover. Det var da det virkelig stoppet opp for meg. Klarte ikke å se logikken i forandringene som skjedde på slutten. Siter
Tom Knudsen Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 Ja ja, da var jeg dummest til nå he he.. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Ut i fra min erfaring så trenger ikke Mensa sine IQ-tester å ha noe særlig mye å gjøre med hvor "intelligent" man egentlig er. Greit nok at jeg fikk 131 på testen, men så har jeg også greid å tape alle tre gangene jeg har spilt sjakk mot PC'en, på laveste nivå :grin: Siter
Geir G Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Mellommenneskelig intelligens: 120 % | Mellommenneskelig intelligens Logisk-matematisk intelligens: 120 % | Logisk-matematisk intelligens Visuell intelligens: 120 % | Visuell intelligens Språklig intelligens: 120 % | Språklig intelligens Naturalistisk intelligens: 120 % | Naturalistisk intelligens Musikalsk intelligens: 120 % | Musikalsk intelligens Fysisk intelligens: 120 % | Fysisk intelligens Selvinnsikt: 0 % | Selvinnsikt Lenge leve optimismen! Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 10. november 2009 Skrevet 10. november 2009 Neida, du er ikke dummest, Tom! Du er tvert om smartere enn gjennomsnittet av befolkningen i følge denne testen! Nå er den ikke totalt pålitelig men skal vist kunne gi en indikasjon! Ofte kan det være fornuftig å sette situasjonen tenkt LIK forventningsverdien, om man ikke har noe annet å sammenlikne med : ) Jeg tror dette er det nermeste man kommer en virkelig test, av det man finner på nettet, uten at det trenger videre diskusjon, for det kan vel finnes en enda bedre test, som ikke jeg vet om, for alt det jeg vet! Figurtester måler jo ikke på langt nær den totale "performance" i hjernen vil jeg tro. Tror dette er en såkalt RPM test som måler figur-forståelse. Avinor bruker en del tester som måler matteegenskaper, hoderegning, korttidsminne, egenskaper til å rotere figurer og se for seg disse fra andre vinkler for å finne om folk kan passe til spesielle jobber. Siter
Kevin Skillebæk Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Musikalsk intelligens: 100 % | Musikalsk intelligens Visuell intelligens: 80 % | Visuell intelligens Fysisk intelligens: 60 % | Fysisk intelligens Språklig intelligens: 60 % | Språklig intelligens Naturalistisk intelligens: 40 % | Naturalistisk intelligens Selvinnsikt: 40 % | Selvinnsikt Logisk-matematisk intelligens: 40 % | Logisk-matematisk intelligens Mellommenneskelig intelligens: 0 % | Mellommenneskelig intelligens Hva er mellommenneskelig intelligens, og hvorfor i svarte har jeg 0 på det?.. alle andre har 100 jo.. :mad: Er jeg skikkelig dum eller noe? en syk jævel kanskje? dårlig egnet som pilot? :crazy: Siter
Øystein Gudbrands Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Mellommenneskelig intelligens: 100 % Logisk-matematisk intelligens: 100 % Musikalsk intelligens: 80 % Visuell intelligens: 80 % Språklig intelligens: 80 % Naturalistisk intelligens: 60 % Selvinnsikt: 60 % Fysisk intelligens: 40 % Siter
Fredrik Rise Skrevet 7. desember 2009 Skrevet 7. desember 2009 Artig:-) Vil dette si at jeg er en smarting :cool: Mellommenneskelig intelligens: 100 % Logisk-matematisk intelligens: 100 % Naturalistisk intelligens: 80 % Fysisk intelligens: 80 % Musikalsk intelligens: 60 % Visuell intelligens: 60 % Språklig intelligens: 60 % Selvinnsikt: 40 % Siter
Bjørn Petersson Skrevet 7. desember 2009 Skrevet 7. desember 2009 WTF? "Din score var for lav til å kunne beregnes. Kom gjerne innom for en kontrollert test, om du finner veien." ? Siter
Åge Storli Berg Skrevet 7. desember 2009 Skrevet 7. desember 2009 Musikalsk intelligens: 100 % | Musikalsk intelligens Fysisk intelligens: 100 % | Fysisk intelligens Visuell intelligens: 100 % | Visuell intelligens Naturalistisk intelligens: 80 % | Naturalistisk intelligens Mellommenneskelig intelligens: 80 % | Mellommenneskelig intelligens Logisk-matematisk intelligens: 80 % | Logisk-matematisk intelligens Selvinnsikt: 60 % | Selvinnsikt Språklig intelligens: 60 % | Språklig intelligens Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.