Agnor Bertheussen Skrevet 20. mai 2002 Skrevet 20. mai 2002 Hei alle sammen. Noen som har, eller vet hvor man kan få tak i et kart over flyplassen i Tallin. (Estland) Både flyplasskart, og innflygningskart, og områdekart hadde vært kjekt å ha. (VFR) Var nemlig aktuellt med en slik tur. Håper alle har hatt en virkelig flott 17. mai! MVH Agnor B. Siter
Jo-Arne Kristoffersen Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Jeg er også på leting etter et kart over Tallinn. Jeg har nemlig vært der 3 ganger... Siter
Antun Pejakovic Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Hei Jeg var i Tallin i mars. NOTAM i Oslo har AIP for hele Europa (t.o.m Russland og Israel). Det er bare å stikke innom og ta kopier. De har også Jeppesen men du kan ikke få kopier av disse kartene (Copyright). Her er forresten URL'n til Estlands CAA: http://www.ecaa.ee/atp/ Estland bruker fremdeles det gamle AIP-systemet, så du må passe på å kopiere AGA (info/landingskart), RAC(sid/star) og MAP(Instr. og VFR kart) delene. Selve AIP'n er i A5-format. Greit å ha på knebrettet. (Jeg går ut fra at dere skal fly småfly, og ikke "simme" til Tallin. Det spørs om NOTAM blir så happy om 300 simflygere kommer innom for å kopiere gratis kart) Hilsen [ 21-05-2002, 21:49: Endret av: Antun Pejakovic ] Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Skrevet 21. mai 2002 Ekte saker dette. Real World. Så NOTAM i Oslo er altså på Gardermoen? Hvor event? Siter
Harald Hagen Skrevet 22. mai 2002 Skrevet 22. mai 2002 quote: Opprinnelig postet av Antun Pejakovic: ............ Selve AIP'n er i A5-format. Greit å ha på knebrettet. Danmark har også AIP i A5 til nedlasting på www.slv.dk. Meget hendig og alle kart er vektorisert slik at de kan forstørres/forminskes som man selv vil. Meget hendig format. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Skrevet 22. mai 2002 Så det ligger i byen altså. Akkurat. Nei, vi får se hva vi finner ut. Takk for hjelpa anyway! =) Hilsen Meg! Siter
Antun Pejakovic Skrevet 22. mai 2002 Skrevet 22. mai 2002 quote: Opprinnelig postet av Agnor Bertheussen: Ekte saker dette. Real World. Så NOTAM i Oslo er altså på Gardermoen? Hvor event? NOTAM (hovedkontoret)ligge på Wergelandsveien 1. Det er samme byggning som som Luftfartsverket holder til, men inngangen er på den siden som vender mot Slottsparken. Det er et gult skilt med en "C" over inngangen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.