Andreas Stangenes Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Lang historie kort: Jeg måtte avinstallere hele FSX og accelleration + alle addons. Etter å ha reinstallert alt sammen ser min PMDG slik ut: Bilde av problemet Hjelp jeg kan jo ikke ha det slik! Siter
Christian Paulsen Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Ja den var litt tynnkledd, men den skal nok være sånn. Her er til sammenlikning min MD-11 Cabriolet... Jeg kjenner godt til problemstillingen, og kan gi noen tips, men først; ser flyet slik ut hver gang du prøver å fly, eller kommer det sporadisk, og gjerne etter en tur i menyen, eller skifte av view? Siter
Andreas Stangenes Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Det er konstant. Det hjelper ikke hva enn jeg gjør. Jeg har reinstallert pmdg flere ganger Avinstallert gjennom kontrollpanel i windows xp. Standardflyene har ikke dette problemet ser det ut til. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Jeg kan forøvrig legge til at det hele oppstod da jeg installerte Flight!s fokker 100 i går kveld. Da jeg startet opp fsx etter installasjonen så fikk jeg feilmeldinger om at fsx ikke kunne finne PMDGoptions.dll. Så fikk jeg et skred av andre feilmeldinger, og det endte opp med at jeg måtte avinstallere hele fsx (alle addons osv). Mange timer med jobb altså. Nå plutselig fikk jeg dette problemet. Why is that? Har ikke hatt dette problemet før, og ingenting har ellers endret seg på min maskin. Siter
Christian Paulsen Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Hmm, ok, hvis det skjer konstant, og uavhengig av flyplass og livery, høres det ut som noe litt mer dyptgående enn det problemet jeg (dessverre) kjenner en del til. Det "vanlige" er at det skjer etter en tids flyvning og/eller inn/ut av menyer, og det er et uhyggelig problem som jeg kunne skrevet masse om, men jeg er usikker på hvor relevant det vil være for deg hvis hver flight starter sånn. Folk (og PMDG) mener det handler om en eller annen form for overbelastning, og en "løsning" som går igjen er og sette ned lydkvaliteten til "8Khz telefonkvalitet" i lydkort-driveren. Det fungerer merkelig nok for veldig mange, men går jo på bekostning av lydkvaliteten. Jeg er veldig usikker på om det er det mest fornuftige sted å starte for deg, eller om du heller har noen underliggende problemer, som feks rester av gammel installasjon, eller andre ting, som spiller inn. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Jeg har som sagt aldri opplevd dette problemet, og nå har jeg det konstant. Jeg har nettopp oppdatert directx, uten at det hjalp i det hele tatt. Her er forøvrig et bilde til av hvordan det arter seg: Siter
Andreas Stangenes Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Det håper jeg inderlig. Hvor kan jeg se det, og gjøre noe med det? Siter
Tommy Bernes Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Settings --> Customize --> så skal det vere en boks der hvor det står DX10 Preview.. Merk at dette er hvis du har vista og sp2/acceleration Hvis den er huket av, tar du bort haken.. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Jeg har accel men ikke vista. Jeg har xp, og fant ingen dx10 boks Siter
Andreas Stangenes Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Gjør ikke fra eller til om jeg gjør noe med lyden. Siter
Christian Paulsen Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Nei, jeg tror ganske sikkert dette kan være et litt annet problem enn det jeg kjenner. Samme resultat, men annen årsak, kan det se det ut som. Jeg har vel ikke hørt om saker der simmen starter i en slik tilstand. Mye tyder på at selve problemet vi ser dreier seg om mangel på, eller korrupsjon av V-ram (grafikk-minne), men hvorfor dette skjer hos deg aner jeg ikke. Jeg antar du nå har standard default settings på alle slidere, og uten tweaks, og at alle mapper i "appdata"-mappen slettet ved reinstallasjonen, og at du har startet maskinen på nytt. Man kan alltid prøve standard-tingene som utskiftning av grafikkdriver, defragmentering, sletting av cfg, osv, men jeg vet dessverre ikke hva som vil være løsningen for deg. Noen tråder fra de første par sidene hos PMDG, som berører noe av det samme problemet, og muligens kan gi noen ideer, kan du se her: Skins dissappear, Cause....? Fix? Black/disappearing textures? Some bizarre news ... This makes 0 sense, Lights make Planes vanish (forsvinnende teksturer kommer noen innlegg ned) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.