Fredrik Wold Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Kikka på den Bodø reklama nå, utrolig bra laga Kjenner en kar her i Ålesund som driver å filming med et HD kamera påmontert et AS350 her, og han har lagt ut noen vannvittige snutter. Dog noen er borte nå. Firmaet er Fuglefjellet Aerial www.fuglefjellet.no Kos dere med filmene, som er tatt opp i Sunnmørstraktene. HD er seff et must Norwegian Sunset Mountains Of Sunnmøre Sjekk ellers ut de andre snuttene som er i lista til høyre Siter
Håkon Aarøen Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 .. og i tillegg til HD-kameraet og helikopteret så må det jo presiseres at det er gyro-systemet for stabilisering og styringen av kameraet (grundig koordinert med piloten) som er nøkkelen til at disse bildene blir så fantastiske som de blir Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Erstatt lyden med svakt sus så har du hangflyging med seilfly langs fjellsidene! Den fjellvideoen tok meg rett tilbake til de beste minnene fra seilflyging! Siter
Fredrik Wold Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Ja, kameraet er stabilisert med shakeplate + 5 gyroer. Se forøvrig "roll test videoen" for demo av det Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Rett og slett vakkert rundt her vi bor ja, selv om en blir veldig lei av fjell var dette fantastisk nydelig Siter
K J Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Lord of the Rings, anyone? Fantastisk flot! Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Jeg får vann i munnen og får lyst til å fikle med opptakene... *mumle noe om 3D motion tracking...* :whistle: Siter
Fredrik Wold Skrevet 7. november 2009 Forfatter Skrevet 7. november 2009 Hehehe, ja det er vel kun en fin liten brøkdel han har lagt ut, kun mtp for å vise hva slags kvalitet en kan finne Det kameraet er sykt.. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Er kameraet sykt? Hvilket merke/modell/opptaksformat osv? Kunne vært spennende å hørt mtp. eventuelt samarbeid i fremtiden. Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Fantastisk ! Selve inspirasjonen til å begynne å fly (fra barndommen av) Siter
Magnus F. Meese Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Genialt! Synes jeg kjenner igjen trolltindene i video nr 2? Siter
Fredrik Wold Skrevet 7. november 2009 Forfatter Skrevet 7. november 2009 Er kameraet sykt? Hvilket merke/modell/opptaksformat osv? Kunne vært spennende å hørt mtp. eventuelt samarbeid i fremtiden. Sykt og sykt.. Synes hvertfall filmene taler for seg selv Specsa er som følger, saksa fra hjemmesiden; Cineflex V14 m/ 5 gyroer, montert på helikopteret med Meeker Mount. Shakeplate for å ta vekk vibrajsoner. Styres med joystick innenifra med oppsett som inkl. standardopptaker Panasonic P2 med Avec Intra 100 codec. Tar opp i 1080 oppløsning, 25P. Kan kjøre ukomprimert HD opptak i 4:4:4 med 1080 og 50P. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Høres jo veldig interessant ut. AVC Intra er jo også en grådig god codec. Du vet ikke noe om nøyaktig hvilken modell det er, så jeg kan grave opp noe mer på det? Siter
Håkon Aarøen Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Du kan jo maile han og spørre han selv :-) Siter
Fredrik Wold Skrevet 8. november 2009 Forfatter Skrevet 8. november 2009 Høres ut som en god idè, eller du kan se på hjemmesiden til de som lager kameraet? http://www.aerialfilmwork.com/ Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Den informasjonen jeg fikk om 4:4:4, 1080p 50 osv var ganske generell. Er en håndfull, om ikke et dusin å velge i.. Skal sende han en epost! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.