Marius Arnesen Høiseth Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Jeg bruker og ha nødfrekvensen 121.500 (det er vel riktig?) aktivert i COM2 mens jeg flyr. Når jeg snakker i mikrofonen eller skriver i chatten, blir dette også sendt over 121.500 i tillegg til COM1-frekvensen? Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Du velger i flyet om du skal transmite på COM1 og COM2. By default er det som regel bare COM1 som det blir sendt på. Voice blir nok ikke sendt uansett da det ikke er noen flyledere som hoster en 121.50 voice-server til vanlig. Hvordan dette blir gjort er forskellig fra COM Panel til COM Panel, men som et eksempel kan jeg vise hvordan det blir gjort på en Garmin GMA347 som er veldig vanlig på mindre flymaskiner. Ved å trykke på COM1 Mic sender man på COM1. Ved å trykke på COM2 Mic sender man på COM2. Ved å trykke på COM1/2 så sender man på begge frekvensene. Andre COM Paneler har som regel noe lignende i form av at både COM1 og COM2 kan bli aktivert samtidig eller så har de en "Both" knapp som gjør det samme som COM1/2. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.