Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, jeg synes nå det var ganske bra spottet :grin:

For amatøren som står utfor gjerdet, er nok ikke Bodø det beste stedet man kan komme til. Men det er mange geniale sted man kan stå, om man bare vet å stikke av før MP`en kommer :D

Skrevet
Tar de fra deg brikka hvis du blir oppdagt?

Nei det gjør de neppe. Jeg ble tatt en gang for noen år siden, hadde dog film, og ikke digitalt. De ba om å få filmen med inn for fremkalling, så fikk man bildene tilbake etter at dem var godkjent. De spurte først om å få se bildene, men da jeg sa at jeg ikke hadde digitalt, og brukte film ba de om å få den.

Skrevet

De ber om å få se på bildene, og hvis det er noe militært anlegg elns, så ber de deg om å slette dem.

Men det som er litt moro, er jo at når man er inne på selve basen, hvor flyene og skvadronene er, gir de blanke i om hva du tar bilde av. Så lenge man bare holder seg unna de kordinatskiltene som står i rundt om :)

Skrevet

Forsvaret i et nøtteskall, alt skal være så topphemmelig og fy fy til tross for at om man vil se oversikt over sheltere osv. på diverse norske flyplasser så finner man alt på google earth. Husker for et par år siden under flydagen på Kjeller, så kom det et par mp-folk bort til oss som stod på vollen og sa at det var strengt forbudt å ta bilder som i det heletatt pekte mot den militære delen av flyplassen... I år fikk madammen kjeft for å ta bilde av cockpiten på "692" som stod på static... Ikke klarer jeg helt å se hvorfor cockpiten på en snart 30 år gammel maskin, som man forøvrig finner tusenvis av bilder av på nettet, skal være så hemmelig, men de har vel sine "grunner". Jeg klarer ikke helt å se at de ikke forstår at alt dette "hemmelighets kremmeriet" skader mer enn det hjelper, de burde bare være glade for at folk er interesserte.

Skrevet

Selv om flyet er aldri så gammelt så betyr ikke det at teknologien er like gammel... De har helt sikkert sine grunner.

Følgende er bare synsing:

Når det gjelder bilder som taes på/i nærheten av baser så er det kanskje dessverre slik, tror jeg, at det er mangel på overordnede retningslinjer som igjen gjør at det blir opp til den enkelte ansvarshavende rundt omkring og i mangel av retningslinjer derfra også så kan resultatet være avhengig av hvor veslevoksen MP'en blir, rett i førstegangstjenesten fra vgs. Spesielt når de får på seg rød beret og tror at det er verdens kuleste beret - noe det ikke er. -Og har formell makt for første gang i sitt liv. Sorry Ivar; angående rød beret :)

Jeg bare kommer med en liten presisering om at dette siste var satt på spissen, før noen blir støtt og tar det som noe annet enn det er; satt på spissen. Jeg vet det er mange MPer og vaktsoldater som gjør en god og dedikert jobb til tross for de beskjede dagpengene man får i fårsjen.

Skrevet
Men det som er litt moro, er jo at når man er inne på selve basen, hvor flyene og skvadronene er, gir de blanke i om hva du tar bilde av. Så lenge man bare holder seg unna de kordinatskiltene som står i rundt om

Det har jeg ikke fått med meg, trodde det var strengt fotoforbud inne på basen..

Jeg er helt enig med Fredrik. Det er mildt sagt litt spesielt å nekte folk å ta bilder i cockpiten på et fly som står til utstilling.

Andreas, båtlue er jo tingen :P

Skrevet
Men det som er litt moro, er jo at når man er inne på selve basen, hvor flyene og skvadronene er, gir de blanke i om hva du tar bilde av. Så lenge man bare holder seg unna de kordinatskiltene som står i rundt om

Som Erlend sier, det er fotoforbud men dette praktiseres sjeldent. Tok selv masse bilder når jeg var på Ørlandet sist.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...