Gunnar Seljeseth Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Stort sett når det gjelder likestilling får vi høre om at det er for få kvinner og for mange menn i styre og stell. Men på sametinget har de nå et litt spesielt likestillingsproblem... http://www.nrk.no/kanal/nrk_sami_radio/1.6842272 Det nye sametingsrådet består av fire kvinner og én mann. Nå klager samepolitisk rådsmedlem i Arbeiderpartiet rådet inn for mangel på kjønnsbalanse. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Haha, genialt. Siden dette innlegget ligger i snackbaren, så går jeg ut i fra at det er lov til å bli litt politisk. Personlig så er jeg mer for like muligheter enn akkurat likestilling. Noen yrker er mannsdominerte mens andre er dominert av kvinner. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Det er tydeligvis ikke ytringsfrihet her på forumet. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Bjørn: Det der var den mest uprofesjonelle setningen du har kommet med på dette forumet. Jeg foreslår at du sletter den før hele forumet rekker og se hvor stereotypisk og fordomsfull du faktisk er. Og nei, jeg er ikke same. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 De tenker vel at "nei det er det same for meg" Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Skrevet 31. oktober 2009 Tja, hva samene mener vet jeg ikke, men jeg hadde faktisk sett for meg at dette ville skje i regjerningskvartalet først. Det er tross alt der noen av de ivrigste "likestillingsforkjemperne" sitter... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.