Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem
Skrevet

Neste samling for Multiplayer er satt til førstkommende søndag 01.11.09, og møteplassen er China Lake Airport KNID kl.2000.

Take off ca. 2015. - [color:#FF0000]Vi foreslår flightplan for følgende rute:

China Lake - Trona - Furnace Creek - Lone Pine - og tilbake til China Lake.[/color]

Denne ruten vil vise oss det meste av det spektakulære landskapet i Death Valley, og for å få maks utbytte av turen anbefales å laste ned freeware-sceneryet Death Valley som også inkluderer nytt mesh av Holger Sandman. (Og når du er innom OZX anbefales en titt på andre godbiter ;) ).

Det er også å anbefale at vi tar turen med fly som går i bedagelig tempo, så jeg foreslår tomotors ala Piper Seneca eller Beech Duke o.l. Vi må passere fjell på 8-9000 fot, så dette er ingen tur for Piper Cub, i hvertfall hvis vi skal fly sånn noenlunde samlet.

Hvis noen ønsker å utforske området med blåselamper, så er Death Valley ikke så langt unna Edwards AB :D , og det er ikke ulovlig å sjekke dette før søndagen, men fellesturen tar vi med propell.

vall4-1.jpg

Håper dette frister mange til å delta, og husk TeamSpeak.

For å koble seg opp på MP-serveren finner du nødvendig info

her på siden til FLG .

God tur.

• Premium Medlem
Skrevet

Er med hvis det går an å fly med fks L-39? Er jo ikke noe spessielt rask

Det er ikke noe vanskelig å fly med L-39, MEN denne gangen tenkte vi å nyte sceneryet med fly som passer best til fellesflyvning. Tomotors propell er foreslått fordi dette har de fleste i hangaren sin ( om ikke annet, så default fly). Om noen kommer med DC3 eller Twin Otter er nesten det samme, men stiller man med Piper Cub blir man raskt fraflydd. Eller omvendt, L-39 er ikke spesielt rask, men du flyr lett fra hovedfeltet, og det er ikke like artig å rase rundt på himmelen alene, nå vi liksom skal fly sammen.

Men det er ditt valg, ønsker du å bruke L-39 er det ikke noe forbud mot dette :) .

• Premium Medlem
Skrevet

Harald, du kan jo holde deg i nærheten med helikopter, så har vi noen som berger oss ut av hetetoktene i tilfelle nødlandinger :grin: .

Jeg trenget et bra fly til formasjon flyvning, noen tips ?

Default Beech Baron er helt OKei til dette bruket, men hvis du har lyst å kjøpe noe nytt kan jeg anbefale Carenado Seneca eller RealAir Duke, begge 2 realistiske modeller enten du flyr single eller i MP. Aerosoft BeaverX er ikke bortevekk og deres TwinOtter-pakke er også sterke saker ( men Twottern krever mer av frames...)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Vi har hatt besøk av noen tyskere i dag på teamspeak, som er ute etter alt annet en og fly, i denne forbindelse er det oprettet en kanal på teamspeak som heter viking channel, der er passordet navnet på flyplassen som ligger nord for oslo, har rullebaner i 01l og r samt 19l og r. passordet skrives med små bokstaver....ring meg om det blir mere bråk, to av 3 av disse har statisk ip, så de bombes med trafikk så de ikke kommer ut på internett om de ikke gir seg....

• Premium Medlem
Skrevet

Da har vi kommet til mål etter å ha flydd en rundtur i Death Valley. Idag var vi rekordmange. Det ble talt opptil 9 fly. Veldig morsomt. Ble ikke mye formasjon, men det var heller ikke meningen med turen.

Takk til Ernst som dro i gang dette. Håper det blir flere turer med så mange deltagere.

Her er dagens første kø. Taxikø får en litt annen betydning:

2009-11-1_20-15-41-487_copy.jpg

Selv om områdene er nesten utelukkende ørken ble det tidvis helt stille på Teamspeak fordi man ble sittende å observere dette utrolig Scenery`et. Her er vi på vei fra China lake til Trona.

2009-11-1_20-55-28-810_copy.jpg

På vei fra Furnace Creek til Lone Pine ville Heidi sitte på. Jeg takket ikke nei. Da var det på med autopiloten og sette seg baki med en liten Gin & Tonic i varmen.

2009-11-1_21-31-46-121_copy.jpg

Gin & Tonicen er i unnagjort og nedstigningen Lone Pine er i gang.

2009-11-1_21-43-36-100_copy.jpg

Etter en liten stopp og en Gin & Tonic til, er det atter tid for kø.

2009-11-1_22-9-0-58_copy.jpg

Her har vi tatt av fra Lone Pine og har satt kursen for endestoppen for denne rundturen, China Lake.

2009-11-1_22-18-16-851_copy.jpg

Pål

Skrevet

Halloisen :)

Ville gjerne være med på turen men ble kastet ut fra serveren etter bare noen sekunder hver gang jeg logget meg på...

Noen andre med prb eller ideer?

Skjønner det ikke var noe galt med serveren siden dere var MANGE :)

Until next flyinn :)

Bengt

• Premium Medlem
Skrevet

Nydelig Pål, jeg kan se at du har fått nytt grafikk-kort :D

Jeg var heller ikke obs på denne tråden, så jeg hang bildene mine på den til Gunnar. Men det skader jo ikke med mange :D .

Jeg ble forbiflydd av deg et par ganger, men jeg så ingen i pilotsetet, nå forstår jeg grunnen :grin: . Det er kanskje samme forklaring på hvorfor du ble kastet ut av serveren noen ganger :whistle: ??

Bengt, jeg så du prøvde deg flere ganger :o . Synd du ikke kom deg med i det gode selskapet. Litt småmystisk at noen blir kasta ut på den måten, har du inne alle oppdateringer på NET.framework og disse Visual C++ ?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Nå i dag står server med Møkka vær på vestlandet og opp til møre, det er dagtid i hele kveld i Norge i kveld. Lykke til....ps...husk deice.....he he

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Kan du sende meg en mail da? hvorfor jeg ber om det er for da får jeg det inn i systemet riktig vei..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...