Christian Paulsen Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Fredrik WoldSer på reportasjer at folk blir sinte, fortvila og ikke minst redde fordi de ikke fikk vaksinen på den første dagen. Jeg veit ikke hva som er farligst, en influensa, eller et samfunn på sammenbruddets rand fordi de tror de skal dø alle sammen. Folk kan gjøre det utroligste i desperasjonens ånd. Og bedre blir det heller ikke av presset som kommer fra enkelte, der man gjør hva man kan for å prakke dårlig samvittighet på dem som velger å avstå fra vaksinen. De er ansvarsløse rotter, og egentlig mordere! En smule ironi er det også å se at TV2 kjører Tabloid der de spør om grise-greiene har fått for mye oppmerksomhet, og om vi er unødig skremt? Er vel få som har drevet mer skremsel enn TV2. Forresten bra innlegg Pasi. Siter
Johan Luiggi Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Min kamerats gulpet opp følgende konsiparsjonsteori 08.09.09 at dagen etter, altså 09.09.09 på fransk var nøff nøff nøff, som betydde at verden kom til å gå under av pandemi. Det er NEUF NEUF NEUF :grin: Ikke tull med fransk!(Ironisk) Der har vi svaret Hans Christian! Null gris, null gris, null gris. Ennå så får vi bare gris, gris, gris. grin Skulle trodd mer på den teorien i den tekniske verden hvis tallene var 19.19.19. (alstå en gris, en gris, en gris) Men tanken er jaggu god da. laugh Hmm, 19 er jo dixneuf, sâ blir jo Ti griser, ti griser, ti griser. Vi fâr se om ti âr da! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Nope, har ikke fått baconsnue enda. Selv om flere i klassen har.. Siter
Tom Knudsen Skrevet 2. november 2009 Forfatter Skrevet 2. november 2009 http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/h1n1vaksine-gir-disse-nye-bivirkningene-2987611.html Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Jeg skal teste denne i morgen, så om mp serveren går ned og dere ikke får svar, ja da var den ikke bra..........he he Siter
Harald Strand Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Si ifra hvis du kommer ut av det levende Siter
Tom Knudsen Skrevet 2. november 2009 Forfatter Skrevet 2. november 2009 http://www.dagbladet.no/2009/11/02/nyheter/innenriks/svineinfluensa/helse/pandemi/8848902/ Huff, viruslungebetennelse hørtes ikke særlig trygt ut, mon tro om vaksinen faktisk kan hjelpe da tross alle bivirkningene. Siter
Morten Ruud Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Synes forsåvidt ikke disse bivirkningene var så grusomme til at man ikke skal ta den. Det står heller ingenting om hvor ofte disse symptomene forekommer på de personene som tar vaksinen. Skremselspropaganda og slett journalistikk etter min mening. Det eregentlig bare en oppramsing av influensasymptomer, og det er jo uansett en hel haug med bivirkninger på de fleste legemidler. F. eks Noskapin (hostesaft) har disse bivirkningene: Hodepine, tretthet, brystsmerter, svimmelhet, kvalme, mageknip, hudutslett, allergisk reaksjon, pustebesvær, rennende nese, hallusinasjoner og øyebetennelse. Og hvis dere virkelig vil se skremmende bivirkninger så foreslår jeg at dere leser pakningsvedlegget til p-pillene til kjærestene eller venninnene deres. Der er det så mange og alvorlige bivirkninger (bl.a. kreft) at det faktisk er skremmende at man gir jenter disse pillene. Her er pakningsvedlegget for Yasminelle: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/Y/Yasminelle_Bayer+Schering+Pharma+AG_90779/93309.html Ta vaksinen, den er mest sannsynlig helt trygg. Siter
Tom Knudsen Skrevet 2. november 2009 Forfatter Skrevet 2. november 2009 Heldigvis tar det nok en stund enda før en får mulighet til å ta vaksinen, frem til da er det vel nok av folk som har tatt den så man føler seg litt tryggere, faktisk er det litt synd at man skal fra media føle seg usikker i slike situasjoner. Siter
Truls Petter Elven Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Tok sprøyta for ca. en uke siden, og den verste bivirkingen jeg fikk var kronisk irritabelt tarmgass som medførte at det ble mye fising i mange dager etterpå, verste var lukta Siter
Tom Knudsen Skrevet 3. november 2009 Forfatter Skrevet 3. november 2009 ha ha ha, ser en annen bivirking er rødming noe som sikkert hadde passet bra da.. Siter
Fredrik Wold Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Jaja, jeg hadde en vond arm, men det gikk over på en dag, ellers ikke merka noenting.. Men det blir spennende å se om det er noe effekt av hele greia. Sjuke blir folk uansett tror jeg, men ikke så ille som myndighetene skal ha det til.. Vi får vente å se Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 http://vaksineaksjon.no/ Siter
Mathias Ganss Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Synes ikke den siden gav særlig balansert informasjon. Sett deg inn i fakta står det. Jeg tror ikke man skal bruke den siden til faktainnhenting. Mathias Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Synes bare det var moro å se det faktisk har gått så langt at det har kommet en folkeaksjon mot vaksinen jeg, det sier jo det meste. Siter
Mathias Ganss Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Ja, det er utrolig hvordan folk begynner å koke sammen konspirasjonsteorier med en gang noe stort/verdensomspennende skjer. Mathias Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Jeg tokk denne vaksinen i dag, og jeg kan bare bekrefte at jeg umiddelbart kjente et snev av bivirkninger, jeg måtte jo sitte der i 20 minutter etter sprøyta. Da jeg da satt der, skimtet jeg en søledamm på utsiden, kroppen full av vaksine, fikk jeg bare lyst til og kaste meg ut i sølepytten, rulle meg rundt og grynte fornøyd, men jeg styrte lysten og bare ga et lite nøff nøff, og tasset ut av legekontoret. Har ikke hatt noen flere annfall så jeg tror det går greit folkens. :-) Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Vel, jeg skal nok vaksinere meg når risikogruppene er ferdig. Foreløpig sitter jeg Førstehjelpsvakt som Røde Kors Hjelpekorps'er under vaksinasjonen, og passer på. :grin: Siter
Mathias Ganss Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Har ikke hatt noen flere annfall så jeg tror det går greit folkens. :-) Godt å høre at ikke alle lammes fra nakken og ned Fra spøk til revolver så tok samboeren min vaksinen igår. Hun merket ingenting da, men idag har hun hatt ganske kraftige influensasymptomer. Er du uheldig Geir, så merker du det i morgen. Du får holde oss oppdatert. Mathias Siter
KJ Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Bivirkninger av Tamiflu Vanlige (mer enn 1 av 10): Kvalme, oppkast, diaré, magesmerter og hodepine. Mindre vanlige (mer enn 1 av 100): Fordøyelsesbesvær, blødning i mage-tarmkanalen, bronkitt, øvre luftveisinfeksjoner, svimmelhet, tretthet, søvnvansker, hudreaksjoner, milde til alvorlige leverproblemer, synsforstyrrelser og unormal hjerterytme. Det er rapportert om kramper og delirium (inkludert symptomer som endret bevissthetsnivå, forvirring, unormal atferd, vrangforestillinger, hallusinasjoner, agitasjon, angst og mareritt), som i noen svært få tilfeller har resultert i tilfeldig skade eller dødelig utfall. Sammenhengen med bruken av Tamiflu er ikke kjent. (Kilde: Felleskatalogen) Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Tamiflu resistens oppdaget i Nederland http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6850130 Siter
Tom Knudsen Skrevet 5. november 2009 Forfatter Skrevet 5. november 2009 Huff, blir bare mer og mer usikker på om jeg skal ta vaksinen eller ikke Nye bivirkninger * Frysninger * Nærsynkope (nær besvimelse) * Slim i luftveiene * Tungpusten * Nysing * Tåreflod * Rødhet i øyet * Rødming * Tap av smaks-og luktesans og metallsmak http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/h1n1vaksine-gir-disse-nye-bivirkningene-2987611.html Bivirkningkaos i Norge http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/bivirkningskaos-i-norge-2991737.html Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Jeg ble bare satt ut litt, og litt ekstra sliten en liten uke, men ellers ingen bivirkninger. Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Skal mest sannsynlig ta vaksinen idag, må si jeg gruer meg litt til bivirkningene :grin: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Jeg ble også truffet i natt, skikkelig vondt, som med en infulensa, så har holdt sengen i dag. men det kjennes ut som går raskt over... Siter
K L Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Husk nå at alle ikke kommer til å merke alle bivirkninger sammtidig, de fleste vil vel kanskje ha noen av de, eller ingen. Siter
Morten Ruud Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Og det er faktisk helt naturlig å få birvirkninger. Man sprøyter tross alt inn døde virus/bakterier som immunforsvaret får litt å bryne seg på. Bivirkninger er stort sett kun effekter og tegn på at immunforsvaret vårt er i gang med jobben, og at dens hjelpemidler for å få bukt med sykdommen har blitt satt igang. På en god og korrekt måte. Siter
Tom Knudsen Skrevet 5. november 2009 Forfatter Skrevet 5. november 2009 Det er også verdt å nevnte at det er normalt med rapporterte bivirkninger, i dette tilfellet er det ca 50 offentlig rapporterte alvorlige bivirkninger mot 500 ved andre vaksiner. Det skal også være sagt at et skikkelig rapporteringssytem til nå ikke har vært på plass heller.. Så man vakler for eller i mot fremdeles, godt det er lengre tid til en får mulighet til å ta vaksinen, først da må en virkelig gå hardt tilverks å bestemme seg mens man forhåpentligvis har fått et innblikk på landsbasis Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Jeg fikk vaksina idag,på grunn av vi i Røde Kors Hjelpekorps er Helsepersonell, hehe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.