Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fredrik Wold

Ser på reportasjer at folk blir sinte, fortvila og ikke minst redde fordi de ikke fikk vaksinen på den første dagen.

Jeg veit ikke hva som er farligst, en influensa, eller et samfunn på sammenbruddets rand fordi de tror de skal dø alle sammen. Folk kan gjøre det utroligste i desperasjonens ånd.

Og bedre blir det heller ikke av presset som kommer fra enkelte, der man gjør hva man kan for å prakke dårlig samvittighet på dem som velger å avstå fra vaksinen. De er ansvarsløse rotter, og egentlig mordere!

En smule ironi er det også å se at TV2 kjører Tabloid der de spør om grise-greiene har fått for mye oppmerksomhet, og om vi er unødig skremt? Er vel få som har drevet mer skremsel enn TV2.

Forresten bra innlegg Pasi.

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Min kamerats gulpet opp følgende konsiparsjonsteori 08.09.09 at dagen etter, altså 09.09.09 på fransk var nøff nøff nøff, som betydde at verden kom til å gå under av pandemi.

Det er NEUF NEUF NEUF :grin: Ikke tull med fransk!(Ironisk)

Der har vi svaret Hans Christian! Null gris, null gris, null gris. Ennå så får vi bare gris, gris, gris. grin

Skulle trodd mer på den teorien i den tekniske verden hvis tallene var 19.19.19. (alstå en gris, en gris, en gris) Men tanken er jaggu god da. laugh

Hmm, 19 er jo dixneuf, sâ blir jo Ti griser, ti griser, ti griser. :) Vi fâr se om ti âr da!

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg skal teste denne i morgen, så om mp serveren går ned og dere ikke får svar, ja da var den ikke bra..........he he

Skrevet

Synes forsåvidt ikke disse bivirkningene var så grusomme til at man ikke skal ta den. Det står heller ingenting om hvor ofte disse symptomene forekommer på de personene som tar vaksinen. Skremselspropaganda og slett journalistikk etter min mening.

Det eregentlig bare en oppramsing av influensasymptomer, og det er jo uansett en hel haug med bivirkninger på de fleste legemidler.

F. eks Noskapin (hostesaft) har disse bivirkningene:

Hodepine, tretthet, brystsmerter, svimmelhet, kvalme, mageknip, hudutslett, allergisk reaksjon, pustebesvær, rennende nese, hallusinasjoner og øyebetennelse.

Og hvis dere virkelig vil se skremmende bivirkninger så foreslår jeg at dere leser pakningsvedlegget til p-pillene til kjærestene eller venninnene deres. Der er det så mange og alvorlige bivirkninger (bl.a. kreft) at det faktisk er skremmende at man gir jenter disse pillene. Her er pakningsvedlegget for Yasminelle:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/Y/Yasminelle_Bayer+Schering+Pharma+AG_90779/93309.html

Ta vaksinen, den er mest sannsynlig helt trygg.

Skrevet

Heldigvis tar det nok en stund enda før en får mulighet til å ta vaksinen, frem til da er det vel nok av folk som har tatt den så man føler seg litt tryggere, faktisk er det litt synd at man skal fra media føle seg usikker i slike situasjoner.

Skrevet

Jaja, jeg hadde en vond arm, men det gikk over på en dag, ellers ikke merka noenting..

Men det blir spennende å se om det er noe effekt av hele greia. Sjuke blir folk uansett tror jeg, men ikke så ille som myndighetene skal ha det til..

Vi får vente å se :D

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg tokk denne vaksinen i dag, og jeg kan bare bekrefte at jeg umiddelbart kjente et snev av bivirkninger, jeg måtte jo sitte der i 20 minutter etter sprøyta. Da jeg da satt der, skimtet jeg en søledamm på utsiden, kroppen full av vaksine, fikk jeg bare lyst til og kaste meg ut i sølepytten, rulle meg rundt og grynte fornøyd, men jeg styrte lysten og bare ga et lite nøff nøff, og tasset ut av legekontoret. Har ikke hatt noen flere annfall så jeg tror det går greit folkens. :-)

Skrevet

Har ikke hatt noen flere annfall så jeg tror det går greit folkens. :-)

Godt å høre at ikke alle lammes fra nakken og ned ;) Fra spøk til revolver så tok samboeren min vaksinen igår. Hun merket ingenting da, men idag har hun hatt ganske kraftige influensasymptomer. Er du uheldig Geir, så merker du det i morgen. Du får holde oss oppdatert.

Mathias

Skrevet

Bivirkninger av Tamiflu

Vanlige (mer enn 1 av 10): Kvalme, oppkast, diaré, magesmerter og hodepine.

Mindre vanlige (mer enn 1 av 100): Fordøyelsesbesvær, blødning i mage-tarmkanalen, bronkitt, øvre luftveisinfeksjoner, svimmelhet, tretthet, søvnvansker, hudreaksjoner, milde til alvorlige leverproblemer, synsforstyrrelser og unormal hjerterytme.

Det er rapportert om kramper og delirium (inkludert symptomer som endret bevissthetsnivå, forvirring, unormal atferd, vrangforestillinger, hallusinasjoner, agitasjon, angst og mareritt), som i noen svært få tilfeller har resultert i tilfeldig skade eller dødelig utfall. Sammenhengen med bruken av Tamiflu er ikke kjent.

(Kilde: Felleskatalogen)

Skrevet

Huff, blir bare mer og mer usikker på om jeg skal ta vaksinen eller ikke

Nye bivirkninger

* Frysninger

* Nærsynkope (nær besvimelse)

* Slim i luftveiene

* Tungpusten

* Nysing

* Tåreflod

* Rødhet i øyet

* Rødming

* Tap av smaks-og luktesans og metallsmak

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/h1n1vaksine-gir-disse-nye-bivirkningene-2987611.html

Bivirkningkaos i Norge

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/bivirkningskaos-i-norge-2991737.html

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Skal mest sannsynlig ta vaksinen idag, må si jeg gruer meg litt til bivirkningene :grin:

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg ble også truffet i natt, skikkelig vondt, som med en infulensa, så har holdt sengen i dag. men det kjennes ut som går raskt over...

Skrevet

Og det er faktisk helt naturlig å få birvirkninger. Man sprøyter tross alt inn døde virus/bakterier som immunforsvaret får litt å bryne seg på. Bivirkninger er stort sett kun effekter og tegn på at immunforsvaret vårt er i gang med jobben, og at dens hjelpemidler for å få bukt med sykdommen har blitt satt igang. På en god og korrekt måte.

Skrevet

Det er også verdt å nevnte at det er normalt med rapporterte bivirkninger, i dette tilfellet er det ca 50 offentlig rapporterte alvorlige bivirkninger mot 500 ved andre vaksiner. Det skal også være sagt at et skikkelig rapporteringssytem til nå ikke har vært på plass heller..

Så man vakler for eller i mot fremdeles, godt det er lengre tid til en får mulighet til å ta vaksinen, først da må en virkelig gå hardt tilverks å bestemme seg mens man forhåpentligvis har fått et innblikk på landsbasis

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...