Arnt Kjetil Morken Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Når jeg flyr min 737 ved hjelp av FMC så har jeg av forskjellige grunner bruk for "holding" ved et punkt, å det funker fint for meg å komme meg i "holding". Problemet begynner når jeg skal fortsette på ruten min, jeg har ikke funnet ut hvordan man gjør dette, flightplan i FMC blir bare rot etterpå. Kan noen gi meg en kort innføring hvordan man gjør dette? Ganske så fersk på området. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Det kan gjøres på flere måter.enten EXIT the hold.eller bare enkelt slette hold wp i legs i fmc.Du kan også vri på hdg knappen mot neste waypoint,eller slette wp igjen,og så trykke inn LNAV igjen. rotete forklart,men bare prøv deg fram,dette er ikke noe hokus pokus Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 27. oktober 2009 Skrevet 27. oktober 2009 Skal du fly direkte fra der du er i holdingen så blir det som over. Skal du avslutte ved holding fixen så ville jeg armert EXIT holding som Lars-Petter sier, eventuelt vente til jeg passerer over punktet og gjør som på bildet. JT Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 27. oktober 2009 Skrevet 27. oktober 2009 Har aldri brukt en fancy FMC, men med den ene jeg har brukt så ville Jan Tore's teknikk fungert og vært rask og enkel! - Husk EXEC etterpå Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 27. oktober 2009 Skrevet 27. oktober 2009 Kan fortelle at jeg alltid får en exit hold on HDG ***,fra ATC som regel på Vatsim allefall. Da blir det enkelt med bare og fly den hdg man får... Siter
Arnt Kjetil Morken Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Skrevet 27. oktober 2009 Takker så mye for svar, skal prøve meg litt mere fram i morgen. Virket så enkelt når jeg fikk det forklart nå. Har også bestandig fått hdg ut fra holding, men det hender at man har avtalt å fly sammen med noen slik at man må vent ol. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.