Tom Knudsen Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Xbox nye vindunder kamera funksjon Natal kan også fåes gratis til PC, vært artig å prøve dette i FS. Alt du trenger er web camera [video:youtube]v0srY37kkMw http://www.camspace.com/ Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Det virker ikke som FS støttes. Jeg finner en liste med spill med støttes, men FS ligger ikke der. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Dette var veldig interessant. Jeg prøvde dette i FS2004 og har kommet fram til et par konklusjoner. Merk at jeg har en svak PC, så CamSpace senket fps'en utterligere. Programmet funket. Jeg bruke en sølvgrå fjernkontroll, som kanskje ikke var det beste valget. Programmet forvekslet nemlig den sølvgråe fargen med huden min noen ganger, når jeg rettet skrivebordslampa mot meg. For dette programmet trenger lys. For at dette skal funke knirkefritt, så vil jeg anbefale et rom med mye lys i og et lyssterkt webkamera med god oppløsning. Når man har opprettet en joystickprofil, så legges den virtuelle joysticken til som en helt vanlig "spillkontroller" i kontrollpanelet. Veldig enkelt gjort. Til dere som har en del bedre PC enn det jeg har: det er bare og prøve! EDIT: Last ned CamSpace. Åpne vinduet hvor du ser webkamerabildet og klikk på ikon nr. 2 til venstre for oppløsningen, på stripen oppe i bildet. Klikk på "developer tools" og "create new controller... for external game". Da er du i gang. Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Marius: vet du om dette funker som TrackIR? Siter
Tom Knudsen Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Skrevet 25. oktober 2009 Det virker ikke som FS støttes. Jeg finner en liste med spill med støttes, men FS ligger ikke der. Kan bare være fordi de ikke har forsøkt dette programmet med Flight Simulator enda, at det ikke står på listen betyr ikke at det ikke fungerer. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Daniel: Tja, det fungerer jo på den samme måten. I Track IR kan man dreie hodet rundt alle akser (x,y og z). I CamSpace kan man gjøre det samme med fjenkontrollen, telefonen eller noe annet. Men jeg vet ikke om man kan bruke CamSpace til det samme som Track IR. Da må du evt. spørre noen med peiling om man kan laste ned Track IR-software og bruke en virtuell joystick fra CamSpace til Track IR. Teoretisk sett så burde det være mulig, men jeg vet ikke hvor åpen softwaren til Track IR er for slikt... Tom: Jepp, jeg fant ut. Som jeg hallveis skrev i den forrige kommentaren, så har jeg laget min egen FS2004-profil. Jeg fikk bekreftet at det hele fungerte, men siden jeg hadde 4 fps i Tromsø så kommer jeg ikke til og perfeksjonere det noe. Jeg prøver heller igjen når jeg kjøper ny PC. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.