Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei allesmmen !

Jeg bor en liten bit utafor stockholm og her over flyr det hver morgen og egentlig på dagen / kvelden også masse store fly.

De kommer fra ?? og flyr i retning CPH på ganske høy høyde, men hvis du tenker deg at flyet er ca 2cm på himlen (så vet du hvor høyt sånn ca "[smil]"

Ser DC10 og 747, men det jeg lurer på, finnes det et sted eller noen man kan ringe for å finne ut hvor desse skal / kommer fra og hvilken flytpe det er exakt ?

Det er så irriterende at bare se de uten at vite noe mer.

Noen ganger kan jeg drømme meg bort og lixom tenke at jeg, "flyver" kjempefort opp mot flyet for å sjekke hva det er, hehe, noen fler som tenkt slik ?

Jaja... det var det... takksam for alle svar!

Ha en fin sommerdag ! (JA, her er det sommer, jihoo "[blink]"

Skrevet

Vet du om flyene tar av/lander på en flyplass i nærheten? Du skal kunne få inn kommunikasjonen fra flyet med en scanner sålenge det er "i syne".

Når flyet kommuniserer med lufttrafikktjenesten f.eks: "Approach", "Departure" eller "Control" vil du høre flyets "Flightnumber". Så er det opp til din egen fornuft å avgjøre om flyet som nettopp passerte, virkelig var det du hørte "[blink]" .

Når du har "Flightnumber" kan du slå opp hvilken rute det er, f.eks på flyselskapenes eller flyplassens hjemmesider e.l.

Du kan jo også kjøpe flykart over området der du bor for å få litt mer kontroll på "korridorer" og sjekkpunkter.

[ 14-05-2002, 14:50: Endret av: Dag Akselsen ]

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Dag Akselsen:

Vet du om flyene tar av/lander på en flyplass i nærheten? Du skal kunne få inn kommunikasjonen fra flyet med en scanner sålenge det er "i syne".

Når flyet kommuniserer med lufttrafikktjenesten f.eks: "Approach", "Departure" eller "Control" vil du høre flyets "Flightnumber". Så er det opp til din egen fornuft å avgjøre om flyet som nettopp passerte, virkelig var det du hørte
"[blink]"
.

Når du har "Flightnumber" kan du slå opp hvilken rute det er, f.eks på flyselskapenes eller flyplassens hjemmesider e.l.

Du kan jo også kjøpe flykart over området der du bor for å få litt mer kontroll på "korridorer" og sjekkpunkter.

Hvis jeg skulle gjette, så kommer flyerne ikke fra sverige, heller ikke fra Finland, min mistanke er at de kommer fra Asia eller noe slik, og skal til CPH eller USA.

Har scanner, skal høre etter de idag "[smil]"

Takk for svaret..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...