Skrevet 20. oktober 2009 15 år Hvilken internett klokketid er den beste og synke maskiner etter. Jeg bruker, Time,windows,com. Vet noen bruker "Atomic clock Hamburg" har testet denne men tror ikke den følger de klokker som resten av verden bruker. Sammenlignet med f.eks når nyheter være seg på radio eller tv begyner. Dette gjelder i norge eller utlandet. Så er det en tids diferanse på ca 3 - 4 min Er det noen som har en forklaring på dette, tas den imot med takk. Ronny
Skrevet 22. oktober 2009 15 år ptbtime1.ptb.de har alltid vært "bang on" og oppegående hos meg... Hilsen T
Skrevet 22. oktober 2009 15 år Hos meg er time.windows.com og ptbtime1.ptb.de helt synkronisert, og det igjen er helt synkronisert med både NRK og TV2 tekst-TV. (Det er ca 3sek feil ifht Svensk TV4 ser jeg nå) Men standard for Windows er å synkronisere en gang i uken, og jeg ser at mine maskiner godt kan gå mer enn 30 sekunder feil i løpet av den tiden. Atomklokken i Hamburg vet jeg ingenting om, men en liten sjekkliste om du havner ute av synk: 1. Bytt til en annen NTP server, som feks Torbjørns forslag. 2. Sjekk at BIOS-klokken på maskinen også er stilt riktig. 3. Merk deg hvorvidt klokken endrer seg etter at maskinen har vært av. Dårlig BIOS batteri kan føre til klokketrøbbel, og jeg har også hørt om programvare som kan rote det til (uten at jeg vet hvordan det foregår). Det er også mulig å endre, slik at den synkroniserer oftere, dersom du ikke finner noen annen løsning.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.