Kristian-Mikkelborg Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Kjører pappa's Opel Astra Stasjonsvogn for tiden.. Skal skaffe meg en bil te høsten=) Kjører og litt bil innenfor Røde Kors, det er da en Toyota Hilux, ikke så veldig gammel, men ser sliten ut.. Utrolig at den går! Er til og med gule lys på taket :grin: bilder får vi ta en annen dag..=) Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Bjørn: Jeg vil anta at du også velger parkeringsplass med omhu? Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Skrevet 26. juli 2010 Blir muligens Nissan Silvia/200SX S13 på meg nå snart :grin: Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 26. juli 2010 Skrevet 26. juli 2010 Andreas: Hehe, nei jeg parkerer nok helst lengst vekk på parkeringsplasser og øvert i parkeringshus der det er lite om ingen andre biler. Men alikevel er det en eller anne j*vel som parkerer ved siden av meg. :mad: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Så har jeg hatt bilen til Ditec-behandling, for de som ikke vet noe om dette - er Ditec (en av flere muligheter) når det kommer til lakk- beskyttelse av bilen. Dette koster noen tusenlapper å gjøre, men til gjengjeld får man en bil som blir meget blank - og en lakk som tåler mye mer. I tillegg slipper man polering og voksing, i tillegg til at Ditec- behanlingen dyprenser, tetter, og konserverer lakken - denne beskyttende "hinnen" sørger for at lakken ikke blir dårligere av skitt og forurensning, samt at den blir mer ripebestanding. Etter en slik lakkbeskyttelse, vil også skitten ikke feste seg like lett - og bilen blir enklere å holde ren. Jeg valgte å gjøre denne behandlingen mens bilen fortsatt er såpass ny (ca. 6 mnd. gammel), så lenge bilen er under 12 mnd. får man en 6-årig systemgaranti ved denne behandlingen. På en bil av en slik størrelse, koster dette ca. Kr: 4.200 i Norge - hos min lokale Ditec-forhandler i Sverige var prisen ca. tusenlappen billigere. Ble meget fornøyd med resultatet: Her er litt mer info om denne lakkbehandlingen, lignende behandlinger finnes hos forskjellige firmaer og bilpleieforretninger - bl.a. Permashine (som jeg hadde på den forrige bilen), Tefcar, Diamondbrite m.m.: Ditec: Video om prosessen kan sees her: http://www.haugensbilshine.no/ Mere info om Ditec-prosessen (tekst): http://www.haugensbilshine.no/ditec-prosessen.html Offisielle hjemmesiden til Ditec i Norge: http://www.ditec.no/ Kan i allefall varmt anbefale dette, til de som gjerne vil ha en meget blank bil hele tiden - og en lakk som tåler litt mer. I tillegg har skitten verre for å feste seg, og man slipper alt som heter polering og voksing - meget behagelig for de som er litt "late" av oss mh.t. slik bilpleie. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Kjører denne doningen for tiden :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.