Skrevet 19. oktober 2009 15 år Jeg klarte kunststykket og "miste" gitarplekteret inn i CD-åpningen på MacBooken min da jeg skulle søke opp noen tabs på nettet. Noen som vet om det går an å få det ut igjen? Går det an å få åpnet opp på en måte som ikke ødelegger noe?
Skrevet 19. oktober 2009 15 år Skal godt gjøres å miste et plekter inn i den sprekken, haha. Nå kan ikke jeg være til mye hjelp, men hvis det ikke plager deg at den er der så er det jo bare å kjøpe et nytt plekter for noen kroner.
Skrevet 19. oktober 2009 15 år Forfatter Det forsvant overraskende lett inn når det først kom en cm inn i sprekken.. Jeg har jo flere plektre, men vet ikke om det kan være skadelig å sette inn en CD når det ligger et plekter der inne?
Skrevet 19. oktober 2009 15 år Godt gjort da... :grin: Men du får ha lykke til, men jeg vil råde deg til og ikke fikkle med pc komponenter hvis du ikke vet hva du gjør, du må iallefall bruke lenke.
Skrevet 19. oktober 2009 15 år Se om du ikke får en mer akustisk lyd i musikken du spiller av med en plekter der i tillegg Lykke til!
Skrevet 19. oktober 2009 15 år Forfatter Hehe, jeg satt og spilte på en Gibson Les Paul, så det bør jo komme heftig lyd :grin:
Skrevet 19. oktober 2009 15 år Bare snakk til Macen, så sier den hva du skal gjøre! Det finnes ingenting enn Mac kan gjøre som ikke overasker meg lenger! Mac = mirakel Evt. ring support som tidligere nevnt!
Skrevet 19. oktober 2009 15 år Hehe, det høres jo faktisk ut som et imponerende kunststykke Audun! Hvilken musikksjanger snakker vi? :grin: Du finner både nedlastbar servicemanual, og video som går gjennom demontering av diverse Macbook her; powerbookmedic.com/manual Det er mulig å ta opp, men om det skjer uten å ødelegge noe kommer vel an på deg, og hvor fingernem du er. Du får det ikke ut igjen ved hjelp av tyngdekraft, og litt lett risting da..? (Med maskinen avskrudd)
Skrevet 19. oktober 2009 15 år Forfatter Tror nok ikke jeg skal begynne å rote inni min kjære MacBook, hehe. Problemet er at plekteret er så lett, og det myke stoffet i CD-åpningen har så smal åpning at det ikke ser ut til å komme ut av seg selv. Satt forøvrig og øvde på Slash' versjon av Godfather Theme (rart jeg trengte tabs? :grin:) da uhellet skjedde.
Skrevet 20. oktober 2009 15 år Forfatter Takk for tips og linker. Fikk endelig ut plekteret i dag, etter iherdig fikling med en pappbit for å holde stoffet i sprekken unna og forsiktig banking og risting
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.