Gjest Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Hei. Jeg skal kjøpe meg R/C modellhelikopter. Men jeg har et spørsmål! 1. Hvor mange gyroer skal et R/C modellhelikopter ha? Takker for svar Siter
Dag Akselsen Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Holder vel med èn - det har iallefall jeg på mitt... Gyroen korrigerer bevegelsen om vertikalaksen vha halerotoren Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Jeg får bare stemme i... Et R/C Helikopter trenger bare en gyro.... Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Et RC helikopter trenger ingen gyro Men de fleste kjører med en gyro, på halerotoren. Og for guds skyld, kjøp en elektrisk, ikke en av de gamle med flere bokser, roterende hjul osv. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Enig med Tarjei! Kjøp en elektronisk Piezo-gyro! De gamle mekaniske gyroene bråker nesten like mye som de bruker strøm! Selv bruker jeg en Futaba GY401 med "Heading Hold" i min Hirobo Sceadu, og er kjempefornøyd. Mitt helikopter Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 13. mai 2002 Skrevet 13. mai 2002 Hehe, Kenneth har fullstendig rett, dem bråker NESTEN like mye som dem bruker strøm, og da kan man tenke seg hvor mye strøm dem suger, ihvertfall etter å ha hørt hvordan dem bråker Jeg brukte en CSM ICG 360 gyro, og var VELDIG fornøyd med dem, på den tid jeg drev med rc helikopter var det ingen annen gyro som slo denne (og jeg prøvde to futaba og en JR, og ingen av dem holdt halen i posisjon når man rygget for full spiker, men ICG gyroen gjorde det). Nå har nok sikkert ting forandret seg siden den tid så det er mulig det er andre merker (futaba f.eks.) som er bedre. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.