Andreas Stangenes Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 Hei. Jeg forsøker å logge inn som observatør på Euroscope, men får ikke til å connecte på noen av serverene. Jeg får feilmelding ifht sectorfile. Sectorfilen jeg har lastet ned er: http://www.vaccsca.org/component/option,com_docman/Itemid,77/gid,112/task,doc_download/ Dette er altså innlogginsbildet. Nærmere forklaring på hva som skjer: Jeg trykker connect, og så går det gjerne 20 sekunder hvor det står ”connecting to vatsim server” eller noe sånt, og oppe i venstre hjørne på det store skjermbildet så står det vatsim med en rød ramme rundt. Etter ca 20 sekunder forsvinner ”vatsim” og så står det bare ”connect” igjen. Hva gjør jeg feil? Siter
Andreas Stangenes Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Skrevet 17. oktober 2009 PS! Jeg har lagt .ese og .sct filene i euroscope rootmappa og trykket load sct i fra menyen på hovedbildet i ES - uten at det har hjulpet Jeg har også prøvd alle tilgjengelige servere - mange ganger. Jeg har forsøkt å skrive inn ip-adressen manuelt. Jeg har slått av brannmuren. Jeg har ikke forsøkt å reinstallere ES. Jeg tror jeg skal prøve det nå. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Skrevet 17. oktober 2009 Nope, det hjalp ikke å reinstallere Her er et lite snapshot av ES folderen. Som dere ser har jeg merket sct og ese filene og de er identiske foruten typebetegnelsen. Siter
Anton Brondz Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 Nå bruker jeg ikke Euroscope, men så vidt jeg vet er det VATSIM-id som skal stå i Certificate-feltet, ikke "observer". Callsign skal være initialene dine med _OBS til slutt, altså AS_OBS. Siter
Petter Kverneng Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 Riktig. Bytt ut "observer" med ID'en din i certificate-feltet så skal det gå. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Skrevet 17. oktober 2009 Tusen takk! Nå får jeg logge inn! Nå gjelder det bare å forstå hvordan driten funker... *smiler* Jaja, jeg holder nå på å lese guides. Siter
Tore Urvik Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 Ser ihvertfall at du er der inne nå Siter
Andreas Stangenes Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Skrevet 18. oktober 2009 Nå forstår jeg vel *grovsorteringen* av programmet - uten at det hjelper så mye Men nå skal jeg se om jeg kan prøve å få til en sånn simulator-sesjon. Forresten: Hvordan får jeg se selve flyplass-strukturen, gates, taxiways osv i euroscope? Jeg ser bare airways og ILS linjene på rullebanene. Siter
Anders Henriksen Skrevet 18. oktober 2009 Skrevet 18. oktober 2009 VRC er 100 ganger enklere å forstå, så vil anbefale deg å heller bruke vrc hvis du skal observere trafikk på VATSIM. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 18. oktober 2009 Skrevet 18. oktober 2009 Om du skal kun observe så er vrc lettere å forstå. Men får å vise bakkegrafikk eller endre på det du vil se på scopen så må du gå til OTHER SET -> DISPLAY SETTINGS Bakkegrafikk ligg under GEO og ICAO GND, Kystlinjer kan du velge KYST eller KystSN-LOW (sør norge lavdetalj) Elver og div på østlandet heter Lakes Å få opp navn på taxiways og lignende så går du på FREETEXT delen, sortert under ICAO og type (Stands, taxiways og VFR punkter) Lykke til MvH JT Siter
Andreas Stangenes Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Skrevet 18. oktober 2009 Jeg tenker jo at jeg etterhvert kommer til å gjøre andre ting enn bare å observere (forhåpentligvis) og da er det greit å hoppe i det når det gjelder euroscope. Takk for tipsene når det gjelder instillingene. Skal teste det straks Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.