Petter Tandberg Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Heisann! Så var man i gang langt der borte i Alaska igjen. Noen av dere husker kanskje Juneau Air Service som jeg og Tommy Bernes presenterte for dere i fjord. I år drar vi igang igjen! Det er formiddag i Anchorage og jeg har akkurat passert innsjekkingen til flight 184 med Alaska Airlines til Juneau. Endelig skal Cessna'ne ut av hangaren der borte. I tilleg har vi skaffet oss en halvsliten "Beaver" - Det ultimate bushfly! Pilotene i Alaska Airlines viser seg å være to hyggelige karer som gjerne lar meg sitte på klappsetet. Været er standar Alaska-vær på denne tiden av året, sett bort i fra at det er så og si vindstille. Det meldes om en temperatur på 6', overskyet og lett regn. 737'en av typen -900 lastes med passasjerer, bagasje og fylles opp med tilstrekkelig fuel for turen. Styrmannen mottar klareringen fra tårnet og utveksler noen ord med bakkemannskapet ang. pushback. Klokken 11:30 pusher vi fra gaten og motorene sveives i gang. Vi tar av fra bane 25R og setter kursen mot vårt første waypoint "JOH" Turen på cruise foreløper greit med overraskende lite turbulens. Pilotene bruker mesteparten av tiden på å forbrede seg til innflygingen mot Juneau. Det rapporteres om rimelig dårlig sikt, men god nok til at vi kan karve oss ned Etter en drøy time i lufta er vi på short final, PAJN. Virkelig morsomt å være med på innflyginger i Alaska, det er noe helt med landskapet her borte! Da var man endelig klare til å starte vintersesongen her hos Juneau Air Service - JAS. Tommy regner med å være på plass innen noen få uker han også! Siter
Tommy Bernes Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Herlig! Ja, er der og operativ om noen uker.. Må bare fullføre Kangaroo Air i Australia for sesongen først :grin: Men som du sa.. er der oppe om noen uker og klar til full rulle! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Flotte bilder og flott tilhørende historie! Velkommen til Juneau, vi har allerede varmet opp kundene for dere. Hvilket scenery bruker du på Juneau? Siter
Petter Tandberg Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Skrevet 8. oktober 2009 Takk for det, Ivar og Tommy Sceneryet for Juneau inngår i Glacier Bay-pakken som jeg regner med du har installert, Ivar Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Stemmer Petter, men jeg mener å huske at gresset er noe mindre grønt hos meg.. Oh well.. Who cares as long as the sky are grey? :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.