Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Så var man i gang langt der borte i Alaska igjen. Noen av dere husker kanskje Juneau Air Service som jeg og Tommy Bernes presenterte for dere i fjord. I år drar vi igang igjen! :)

Det er formiddag i Anchorage og jeg har akkurat passert innsjekkingen til flight 184 med Alaska Airlines til Juneau. Endelig skal Cessna'ne ut av hangaren der borte. I tilleg har vi skaffet oss en halvsliten "Beaver" - Det ultimate bushfly!

Pilotene i Alaska Airlines viser seg å være to hyggelige karer som gjerne lar meg sitte på klappsetet. Været er standar Alaska-vær på denne tiden av året, sett bort i fra at det er så og si vindstille. Det meldes om en temperatur på 6', overskyet og lett regn. 737'en av typen -900 lastes med passasjerer, bagasje og fylles opp med tilstrekkelig fuel for turen.

fsscr000-26.jpg

Styrmannen mottar klareringen fra tårnet og utveksler noen ord med bakkemannskapet ang. pushback. Klokken 11:30 pusher vi fra gaten og motorene sveives i gang.

fsscr002-20.jpg

Vi tar av fra bane 25R og setter kursen mot vårt første waypoint "JOH"

fsscr004-12.jpg

fsscr006-20.jpg

Turen på cruise foreløper greit med overraskende lite turbulens. Pilotene bruker mesteparten av tiden på å forbrede seg til innflygingen mot Juneau. Det rapporteres om rimelig dårlig sikt, men god nok til at vi kan karve oss ned ;)

Etter en drøy time i lufta er vi på short final, PAJN. Virkelig morsomt å være med på innflyginger i Alaska, det er noe helt med landskapet her borte!

fsscr012-17.jpg

Da var man endelig klare til å starte vintersesongen her hos Juneau Air Service - JAS. Tommy regner med å være på plass innen noen få uker han også!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...