Jump to content

Featured Replies

Hørte på scannern nå, Oslo controll sa til CNO386 i luften at han herved byttet callsign, slik at det ble Scandinavian386.

Svaret fra Scandinavian386 var: Yiiha! :grin:

 

Så ble det Scandinavian386 contact Bodø 125.700 God natt!

Og dermed ble flyindustrien kvitt ett av historiens verste kallesignaler. Scanner? Scanwhore? Scanair? Spanair?

 

Et godt kallesignal er viktig. Viking, Yellow Cab, Baby, Flying carpet, Blueberry er kallesignaler som det knapt nok er mulig å ta feil av, dersom jeg skal se bort fra de nasjonale kallesignalene.

Og her sitter hele teknisk å overfører dokumenter og annmerkninger fra SAS/N til SAS.

Greier vi dette uten del har vi ren flaks.

Tror vi vil ha en del del ut av gen på morran.

Et utolig stort stunt å gjøre på ei natt.

Meget komplekst. Nye sertifikater, ny log, overføring av annmerkninger etc.

Phu

Liten historie om dette. Satt som F/E på vei til Minorka i en Scanair charter Call sign Viking , opperert av SAS, Call sign Scandinavian.

For pilotene så blei dette litt rot med særdeles innarbeidet Call sign Scandinavian.

Styrmann sier da at neste mann som tar feil må spandere drikke til middagen på kvelden, til hele crew.

Dermed fikk Capt et problem på neste oppkall. han begynte friskt med Ska for å avslutte King.

Litt forundra reaksjon fra ATC SKY-KING???????

Vel, han måtte gi seg, og betalte drikka.

Hehe, "been there, done that". Og selv om min erfaring begrenser seg til VATSIM, så bør det være mer enn godt nok til å vite at slike kallesignal er "sterkt vanedannende", og jeg har blandet "Speedbird", "Scanor" og "Scandinavian" titt og ofte... :grin:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...