Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3289155.ece

Det nye lovteksten fastslår at alle som er dømt for seksuell omgang med barn under 15 år, eller incest, vil bli kjemisk kastrert.

Jeg mener vi var innom temaet i en av "Duste Norge" trådene, men jeg har tatt feil før. Uansett er det interressant at Polen nå ser ut til å gjennomføre dette.

Så, hva mener vi her på forumet? Vil tiltaket bidra til å redusere sexuelle overgrep på barn? Eller er det et skudd i blinde?

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Skjær balla av dem spørr du meg :grin: Det der er noe av det styggeste man kan gjøre, ødelegger folk for livet...eller hvorfor ikke droppe dem på bjørnøya? kan dem gå og surre med likesinnede pervoer....

Skrevet

Tenkte faktisk litt i retning av justismord selv også, og derfor er jeg noe skeptisk. Om jeg har forstått opplegget rett, så er vanskelig å omgjøre en slik "kjemisk kastrering". Med det i bakhodet, så tror jeg at jeg ville satt i stand både bråk og hodebry for "den lovgivende forsamling" dersom jeg selv hadde blitt utsatt for et justismord under nevnte regelverk.

Muligheten for straff med permanent virkning bør begrenses nettopp på grunn av faren for justismord. Selv om faren kan minimeres, så blir den likevel aldri helt borte.

På den andre siden sies det ingenting av Aftenposten om et eventuelt krav til beviskvalitet i slike saker....

Skrevet

Kjemisk kastrering er ikke kastrering i ordets rette forstand, det er simpelthen snakk om medisinering som demper sexlysten, altså er det på ingen måte noen permanent løsning, og man er det avhengig av at personen får de sprøytene/pillene som han trenger. Så jeg tror ikke det er noen løsning i det lange løp.

Skrevet

Når det gjelder dette, kommer norge ALDRI til å gjennomføre noe slikt, ikke FRP hadde klart dette engang.

Det blir ett STORT etisk dilemma den dagen det kommer ut bevis for at en person som er blitt kastrert faktisk er uskyldig, da har staten kuttet sin siste balle. En sjangse de aldri kommer til å ta.

Skrevet

Norge har utført kjemisk kastrering på sexdømte som har forgrepet seg flere ganger. For et par år siden så var det et program om det på TV, veldig interesant. Der fikk vi følge en del menn som hadde valgt det selv. Det er en sprøyte med hormoner som man må ta regelmessig til fast tid for å hindre retur av sexdriften. Slutter man med sprøytene blir alt som før. I løpet av det programmet så endte det opp med at kun en mann gjenomførte det. Han var også villig til å stå frem på TV og fortelle sin historie.

Det som var spesielt og som kanskje er vanskelig for andre å forstå var at han hele tiden, hele døgnet fantaserte om å misshandle barn, det var sterke tvangstanker akkurat som for en narkoman, han måtte sloss mot de følelsene hver eneste dag, hele dagen lang, så da han "sprakk" og forgrep seg så var det etter over ett år kjemping i mot. Han valgte kjemisk kastering og sa at det hadde gitt han et nytt liv. Han kunne leve normalt og hadde ingen sykelige sexuelle tanker som sprengte i hodet hans. Han fikk overskudd og lyst til å leve og lære.

Jeg fikk iallfall et nytt syn på disse ekstreme pervo karene og forsto at det ikke dreier seg om vanlige mennesker.

Når det er snakk om justis mord, så er det slik at det er flere skyldige som slipper unna enn det er uskyldge som blir dømt. Ja, det er jævelig å bli uskyldig dømt, men det er jævlig å bli misshandlet og ikke trodd. Hva som er værst kan sikkert diskuteres. Et barn er ødelagt for hele livet, og blir de ikke trodd så er det lite sansynlig at de noen gang blir Ok

Danmark tilbyr også et valg mellom soning og kjemisk kastrering.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...