Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sesongen i år har vært veldig bra for meg.

Hatt litt små problemer med ny rigg å få satt det opp til å gå best i alle forhold, har også hatt litt propell tester.

I helgen som var (19-20 september) testet jeg en gammel T-400 propell som har vunnet 2 EM og 1 VM, dette funket ikke i det hele tatt, maks fart på 7,34 knop. Kom ikke opp i plan en gang :crazy:. Ikke alle båter det passer på med div. oppsett osv...

Uten om dette har jeg kjørt VM i år, der ble det 5.plass på timetrial og 8.plass totalt, jeg er veldig fornøyd med det :).

Jeg vant også Norgescupen i år, så da er jeg Norges Cup vinner for 3 år på rad :D. 2007 og 2008 i klassen T-250 og 2009 i klassen GT-30. Og i båtsporten blir man våt når man vinner, så avslutter med noen biler fra sesongen 2009.

Bilde fra VM GT-30 Östhammar

osthammar20090728-4.jpg

Bilde fra Flosta, Norgescup runde.

flosta_1.jpg

Dette skjer når man vinner Norgescupen. Var ganske kaldt :whistle:

P9205803.jpg

IMG_1237.jpg

P9205805.jpg

Bare en ting igjen denne sesongen, det er World Speed Record forsjøk den 17. oktober

Skrevet

Fart på vann er mye skumlere en det ser ut som!

Vann er beinhardt i stor fart...

Utrulig kult!

Gratulerer og fortsatt lykke til!

Jeg stusset litt på 7,34 knop da, hallo? Snekka til bestefaren min gjorde i allefall 8 knop!!! :)

Hvilken motor er det snakk om? HK? Kubikk?

Jeg elsker båter også, seiler en litt nu og da. Brutalt nok det inn i mellom... Bom i hodet er hardt.

Skrevet

Hehe, Tohatsu 30hk 4- takt motor med 526cc.

Ja det med 7,34 knop, propellen jeg testet paset ikke til min rigg. Har vanlig 43-46 knop på topp.

Jepp, vann er hardt det vet jeg alt om hehe.

Det er digg å kjøre katamaran i 60-65 knop på vannet. Har sitti på med båt i bare 125 knop selv. hehe

Skrevet

Hvis du kun fikk 7,34 knop på den motoren, så mistenker jeg at stigningen har vært en del brutal på den gamle propellen din, eventuelt størrelsen på den.

Å tune en propell til en båt er vel en del prøving og feiling, pluss masse tullprat fra forståsegpåere? ;)

Regner med at du kjørt en del løp, verdens mester og alt, men merker du stor forskjell på ferskvann og sjøvann?

Skrevet

Propell kan gå kjempe bra på en båt ikke gå i det heletatt også omvendt. Prøvde den bare på trening og bare spant. Kom ikke opp i plan en gang, han jeg lånte den av sa " Denne kan gå bra med mye akselasjon eller ikke funke i det hele tatt" Desverre ble det det siste på denne.

I båtsport har propell MYE å si, er det salt eller ferskvann, lang eller kort bane, mye eller lite sjø osv....

Må også ha propell som passer til kjørestilen.

Under VM i Östhammar sa alle at jeg var den tøfeste av alle som kjørte der, slapp ikke gassen i svingene. Du må tørre å fly båten gjenom svingen, det er ikke lett.

Ja merker forskjell på fersk og salt vann. Går fortere i salt vann, 0,5-2km/t forskjell. Også mindere turtall i fersk vann.

Jeg har nå kjørt totalt 32 race. Vunnet 11 av dem + 3 ganger Norges Cup mester.

Nå er neste mål World Speed Record forjøk 17. oktober.

Så er det EM og VM i Norge i 2010 i min klasse :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...