Ivar Skaugstad Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=590083 Av artikkelen sies det at buss sjåføren var intetanende og "uskyldig". Av video bildene synes jeg å se at buss sjåføren dytter mannen før han blir fysisk truet/angrepet. Jeg sier ikke at det er rett å gå til angrep på denne måten, men er buss sjåføren så uskyldig som det hevdes? La oss spekulere! :grin: Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Skjønner ikke helt poenget i å spekulere i hvem som har mest skyld her. Vi vet jo uansett svært lite om episoden. Men men... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Ja la oss få flere slike til landet, skikkelig hyggelige folk, synes vi burde sende slike på ferie jeg, sammtidig som vi fyller opp lommeboka.... Siter
Magnus F. Meese Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Jeg ser bare at sjåføren åpner døra for å si fra om at han ikke tar pax og at han holder hånda for å visualisere, og eventuelt prøve å sperre for inntrengeren. Jeg ser ikke at han dytter til fyren. Siter
A L Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Veldig enig Geir Det der er bare normal høflighet! Ja, ser ut som han holder noe i hånden, men vet ikke. Jeg ser ihvertfall ikke noe form for "angrep" fra sjåfern. Selv om han tok frem hånden for å stoppe han er ikke det måten å reagere på.... Siter
Magnus F. Meese Skrevet 22. september 2009 Skrevet 22. september 2009 Ikke gjør dette til en politisk debatt Siter
Morten Ruud Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Da er han tatt og har tilstått volden: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3284562.ece Siter
Per Johansen Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Ut fra den sladdede videoen kan det se ut som uprovosert angrep, men den usladdede viser at bussjåføren reiser seg og dytter først. Men selvfølgelig ingen unnskyldning for angrepet. Politiet opplyser forøvrig at det er en norsk statsborger, og av bildene ser han ut som en vanlig norsk ungdom. Sikkert medlemskap i Fpu også... :whistle: http://www.ba.no/nyheter/article4600290.ece Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Sitat" Mannen snakker gebrokkent norsk og kommer fra et søreuropeisk land eller Midtøsten, mener politiet. " Men så klart, det er synd på stakkaren, hva med og gi ham et sugerør inn i olje bingen, slik at han, tja kan kjøpe seg sin egen buss, så slipper han og løpe etter bussen også! :-) Siter
Morten Ruud Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Hvorfor må man la alt gli ut i useriøsitet på dette forumet når man diskuterer nyhetsartikler og politikk? De som har sugerøret dypest ned i oljeressursjene våre er faktisk finnmarkingene ifølge en artikkel i Aftenposten. Jeg er glad jeg er et individrettet menneske som ser på andre mennesker som individer der hele folkeslag ikke er skyldig i hva en idiotisk 22-åring gjør på en buss. Tenk på det når polakken fikser badet ditt billigere enn en norsk håndverker neste gang. For da passer det vel at vi får litt god arbeidskraft fra Øst-Europa? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Hva er det du påstår, at jeg benytter billig arbeidskraft, og at jeg er useriøs og skifter mening etter som jeg har behov?. Gidder ikke og kommentere dette en gang, du får sette deg ned på furubenken din, og prøve og holde igjen om du må prompe( Miljø må man tenke på vet du :-) ), så kan du jo ta deg en reality check og besøke hovedstaden våres, og tenke på 40000 individer innen en sirkel på 2 mil som er så ærlige at de ikke kan fortelle hvem de er...get real....håper du ser litt ironi i dette da...:-) Siter
Morten Ruud Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Sier ikke at du skifter mening etter behov, men mener allikevel at det er useriøst når du påstår at vi trekker inn kriminelle og lar dem ete av rikdommen vår. Verden er totalt forandret de siste 30 årene med tanke på globalisering og innvandring/utvandring. Verden kommer til å forandre seg til en enorm smeltedigel av forskjellige kulturer. Det er det bare å innse, og jeg ser på det som svært positivt. Når dette skjer vil man også få uønskede elementer inn, men det er i seg selv noe man må leve med når dette skjer. Bolivia (eller hvor jentene sitter) mener vel at de er uønskede elementer, den norske 50-åringen som sitter fengslet i Thailand er vel et uønsket element, og for ikke å snakke om Kongo-saken.) Nordmenn er ikke det spor bedre enn andre nasjonaliter eller kulturer. Pengejaget og statusen er i vår kultur, akkurat som alle andres. Og dette fører til en at nye kriminelle blir satt i politiets søkelys hver dag, og andre som ser etter enkle måter å skaffe seg inntekter på. Man må bare tro og håpe at politiet og rettsvesen vil ta dette innover seg, og areide for at det vil bli likt for alle, uansett kultur og personlighet. Da med tanke på utvisning og avtaler om soning i eget hjemland. Verden vil etterhvert forandre seg igjen om en 20-års tid. Da håper jeg at jeg fortsatt vil se på verden med åpne øyne, og kanskje se Østen bli det nye Vesten. Hvem vet... Siter
Petter Kverneng Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Om vi gjorde noe lignende i deres land ville vi blitt hengt. Just saying >.< Edit: kanskje denne personen var forvirret. Bussen lignet tvilsomt på bussene han kjenner: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Langt på vei enig, men det er visse holdninger ( skal ikke påstå at du har de, men har en liten feel) til innvandring som faktisk gjør at de som er her og har behov, får det vanskelig, pga at dette landet er blitt et mekka for kriminelle, som igjen de uskyldige for lide for. Ser at du og flere prøver og kaste på meg påstander som ikke jeg kjenner meg hjemme i , men det driter jeg egentlig i. Men jeg er faktisk så ærlig at jeg kan si at jeg mener at dette pakket burde ha hvert sendt hjemm med en gang, og helst aldri kommet inn i landet..isteden for og gå og klappe alle på skuldrene...dere ødelegger for de som virkelig vil noe her i Norge, og det er mange, mye flotte "nye Normenn" her. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Og ikke for og snakke om folk i fra Nord Norge, det er vell ikke en landsdel som føler seg så langt unna Oslo som disse, dette er arbeidsomme folk som tørr og ta i et tak, selv om det blåser. Så de burde hatt et sugerør i oljefondet, for og få litt fart der oppe.... Siter
Morten Ruud Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Finnmark har flest arbeidsuføre og mennesker på trygd. Årebrot gikk ut i Aftenposten i dag. Mest sannsynlig for å skape debatt rundt dette emnet. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3284103.ece Jeg for min del er enig i at kriminelle innvandrere bør sendes til hjemlandet for soning der, evt. sone her i Norge. Men nekter å kalle de "pakk" av den grunn. Har møtt nok kriminelle i Norge både norske og innvandrere til at jeg ser at de også er mennesker. Bare fordi andre land har dødsstraff trenger ikke Norge å ha det. Regner også med at 22-åringen vet hvordan en buss er (men det var vel ironi ) Men, nok om dette. Vi har vel de samme meningene i grunn Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Det skal du ikke se bort i fra Morten, ha en fortreffelig aften. Men hadde Nord Norge hatt litt sugerør så kansje de hadde hatt litt jobber også,,,you see :-) Siter
Morten Ruud Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Jeg ser hva du mener, og gleder meg til å utforske Finnmark til neste år Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Jeg har hatt hytte i Tromsø i mange år, og mere gjestfrie og trivelige folk skal man lete lenge etter. Så det håper jeg blir en like fin opplevelse for deg som det har hvert for meg. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. september 2009 Skrevet 26. september 2009 Huffa meg, er er en til som vi må ta litt bedre vare på, kansje vi skal tenke litt nytt her, isteden for ei pute, kan han jo få en hel soffa under armene. På den måten får vi jo fart i industrien, og flere i arbeid. Han skulle jo bare bomme en røyk, og så var han uheldig og missforstå et Nei, og ble litt lei seg og kniv stakk en som sto og røyka... nei det gjelder og se individet, prøve og forstå at han er snill på bånn, og at han må få flere sjanser. Eller kansje la oss bare fornekte hele greia, og deretter se individet... han er vell en av disse 40000 med god samvittighet som vi ikke vet en dritt om i Oslo. Huffa meien.... :cry: Link til VG Siter
K L Skrevet 26. september 2009 Skrevet 26. september 2009 Kan ikke si noe annet en at siden de rødgrønne vant, vil det demokratiske flertall av norske borgere ha det slik det er nå, så da er det vel slik det skal være, jeg menr det er trist, men mange er imot meg...... jasså en ny sak ; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=585164 Siter
Christian Paulsen Skrevet 27. september 2009 Skrevet 27. september 2009 Det har vel sammenheng med at problemene vi snakker om her i all hovedsak er et Oslo- fenomen Kenneth. De partier som representerer stor vilje til å forbedre feks innvandringspolitikken, har et øvrig program som ikke faller i smak i distriktene. Bedre blir det heller ikke av at hver stemme fra distriktene i tillegg er verdt mer enn en Oslo-stemme. Siter
Marius91 Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Jeg har på ingen måte noen som helst fordommer mot utlendinger som kommer til Norge, men jevnt over synes jeg vi burde være beinharde de første 5 årene. En kriminell handling, så er det rett ut. Uavhengig om vedkommende kan bli straffeforfulgt i hjemlandet - sorry mac, du har brukt opp muligheten din i Norge. På den måten tror jeg de fleste hadde skjerpet seg, og sett alvoret. Men Norge styres bare av blautfisker, så det er vel for mye å be om Siter
K L Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 farlig å si slikt da , da blir man stemplet som super rasist! særlig av de som ikke makter å se hva som skjer i Norge. Jeg mener selv at jeg ikke er rasist, jeg jobber i et av de større multinasjonale selskapene i norge, jobber derfor med folk fra hele, ja hele verden hver eneste dag, jeg reiser og besøker dem i deres hjemland og jeg har de på besøk hos meg. Men nevner jeg noe som ligner på at de som kommer til Norge for å slippe unna krig og nød må oppfør seg om de skal vøre her....så er JEG en rasist, håpløst. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.