Gå til innhold

Laagendalsposten med korrektur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart de ikke skriver om at det nesten ukentlig (i vertfall i begynnelsen av semesterene) er "rykking med fulle sirener" til bygget som Laagendalsposten befinner seg i :P. I mange av studentboligene over redaksjonen er røykvarsleren montert nesten rett over kjøkkenet. Heldigvis kan man deaktivere alarmen så ikke hele bygget må evakueres, men alarmen går vanligvis hos brannvesenet uansett :whistle:

Skrevet

Haha, ja denne saken har blitt STOR i Kongsberg.. :grin:

Ser også her at de ikke er så nøye på å lese igjennom kommentarene de får heller, hadde jeg vært redaktør hadde denne blitt fjernet.

"Lett og badtrippe i disse fleinsopp tidene!

Pass på inntaket!"

:grin:

Skrevet

Fader, er det mulig. Er dette en helt seriøs avis som kommer ut i papirutgave også? Leverer de til nord norge i såfall? Nesten så jeg må støtte opp denne gjengen..

Forøvrig, artikkelen Ivar linket til angående en savnet mann. Glosen "men kom til seg selv igjen og prøvde å finne huset han bor i sammen med sin kone" er jo fantastisk bra skrevet. Barneskole avis dette?

Skrevet
Fader' date=' er det mulig. Er dette en helt seriøs avis som kommer ut i papirutgave også? Leverer de til nord norge i såfall? Nesten så jeg må støtte opp denne gjengen..[/quote']

Selve navnet på avisen - Laagendalsposten - er vel en god indikator på hvor i landet avisen utgis. Og det er ikke i Nord-Norge ;)

Skrevet
Tatt det gramatiske i betraktning regner jeg med at det var klipp og lim fra Laagendalspostens side.

Mulig det er fordi det er langt på natt, men jeg skjønte ikke helt hva du mente :)

Og mens vi er inne på klipp og lim fra Laagendalsposten, sjekk antall m-er i "gramatiske" :grin:

Skrevet

Rett fra forsiden på Laagendalsposten:

Status que i engelsk for Kongsberg- og numedølselever

Enten er dette et fantastisk bra ordspill med que/quo, eller så er bare en god latter :P Jeg tror det egentlig skal stå quo

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3376080.ece

Ledningsbrudd skaper kaos

Dette er jo ok. Men i bildeteksten står det

Ledningsbruddet skapte heftig kaos i Økern/ Tøyenområdet.

Jeg kommer fra et sted hvor heftig kaos er mye brukt i dagligtale, men som skrevet tekst i en seriøs avis?

Selv ikke mine beste fremmedkulturelle venner ville brukt "heftig kaos" i en seriøs artikkel som de legger ut.

Har Laagendalsposten outsourca til Aftenposten?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...