Marius Fredriksen Skrevet 19. september 2009 Skrevet 19. september 2009 I dag hadde jeg min første katamaran test. Det er en syk opplevelse, hadde en fart på 60-65 knop (110-120km/t) på testen. Det er nesten sånn jeg ikke vil kjøre mer v-bunnbåter . Båten jeg testet var en Molgaard F4s/ SL-60. Denne har en Mercury 60 hk 4-taks motor. Som jeg sa kjøre er en syk opplevelse, gi bunn gass og tilte motoren ut på strekkene og tilte den inn igjen før svingen og bare vrenge over i svingen er en opplevelse jeg ikke klarer å fortelle med ord. Man kjenner virkelig G kreftene i disse båtene, man sitter i 5 punkt sikkerhetsele og føler man sklir i sete igjenom svingen. Og du flyr absulutt på en luftpute hele tiden. Hørte att turtallsperra slo inn på motoren rund 6200-6300 rpm :grin: så er ikke mye mer fart å hente da;). Her er noen bilder av testen (6 av 103 :blush: ):grin: Ca 60-65knop Slutt 77 bilder HER Leg gjerne igjen kommentarer Siter
TOS Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 Stilig farkost du manøvrerar her Personleg likar eg ikkje når farten går over 40 knutar til sjøs. : Men har vel kanskje med litt dårlege erfaringar og knekte ribbein å gjere Stå på! Før eller seinare konkurerar du imot Spirit Of Norway veit du Siter
Timmy Brandt Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 Ser riktigt kul ut det där Marius! Jag åkte med den här och var uppe i ca 65 knop i Stockholms skärgård. Riktigt häftigt att åka snabbt på skön. 65 knop är det snabbaste jag åkt på sjön om man inte räknar med Caravanen som vi flög för något år sedan. Torstein: Trodde inte du tyckte om ordentliga sjöfarkoster när man sett dig i båda badkar och lite av varje. Hehehe... Siter
Andreas Nysveen Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 Det der så skikkelig morsomt ut Marius. Torstein: det er da ikke rart du får dårlige erfaringer, de farkostene du manøvrerer til sjøs er da ikke laget for slike hastigheter! Siter
Marius Fredriksen Skrevet 20. september 2009 Forfatter Skrevet 20. september 2009 Ser fram til å kansje få teste mer og tørre å fly med enda høyere nese neste gang. Var litt mye i vannet på første test :blush: Hehe, alt under 40 knop er kjedelig. Båten jeg kjører til "vanlig" gjør 44-50 knop. Som Torstein sa "Før eller seinare konkurerar du imot Spirit Of Norway" Det bilr nok en god del år til jeg får kjøre Class One tror jeg da. Enda jeg fikk ett tilbud fra ett team i vinter for å kjøre verdens serien C1 2009. Nå er min plan framover klasse GT30 med NC, EM og VM i Norge i 2010. Så får jeg se om jeg får gått opp til ny klasse i 2011. Da vil jeg kjøre F4S/SL60. Blir mye jobb mot den klassen. Sikret Norges Cupen i GT30 i dag Songevann er kaldt i september, som båtsport tradisjon blir vinneren kastet på vannet. Da var en flott 2009 sesong over. Norges cup mester 2009 GT-30, 8.plass i VM GT-30 2009. Siter
Johan Luiggi Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Nice, mâ jo vaere göy med 60 knop i den :grin: Siter
Marius Fredriksen Skrevet 21. september 2009 Forfatter Skrevet 21. september 2009 Dette er ikke galskap nei . Det er bare kult. Litt mer info om båten: Denne båten er 4,25m lang og 1,90m bred. Det er bare nydelig å kjenne du flyr på bare 30cm eller mindre av båten i vannet. Denne båten er gjen oppbygd etter en krasj i Tyskland. Her er noen fler bilder Her er noen bilder av denne klassen i race. En uheldig Svenske :whistle: Ingen skader på båt eller persjon, klar til race helgen etter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.