Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
  • Premium Medlem

Ønsker å produsere ENZV med så mye detaljer så mulig uten at det får for stort negativ inflytelse på frame raten

Skrevet
  • Forfatter
  • Premium Medlem

Der er snakk om hele flyplassen om det er mulig. jeg har ingen problem med å produsere dette grafisk, men å få det til å fungere trenger jeg hjelp fra andre.

 

Ragnar

Skrevet

dette i sammen med Bjørn sitt stavanger scenery må jo bli fantastisk, er jo julafta å nyttårs afta på en gang detta.....

 

 

som vi gleder oss :-)

Skrevet

Har to ting jeg ønsker å kommentere.. Ser flott ut, men 1. hva er den dingsen som stikker ut mot "oss" på venstre side, hvis det er taket over utgangen, ser den litt rar ut to be honest.

2. Du mangler nye terminalen!!! :)

Skrevet

Dette ser veldig bra ut.

Det som står ut er vell overbygget til gangveien ut til parkeringshuset regner jeg med.

Skrevet

Ser veldig bra ut.

 

Karl Mathias: Husk at det er i startfasen da ;)

Skrevet
  • Forfatter
  • Premium Medlem

Hei

Beklager at jeg ikke har vært innom i det siste. Jeg takker for gode tilbakemeldinger. Dingsen er overbygget over gangvei ut til parkeringshuset, men uten søyler. De kommer. Jeg vurderer om jeg skal lage søylene flate istedenfor runde for å gjøre modellen så lett som mulig, men fremdeles kunne ha med detaljer.

 

Parkeringshuset vil også bli inkludert samt den nye termaninalen når den er ferdig.

 

Ingangslusene er det også kun 1 stk av. Den skal tekstureres først for så å bli kopiert til de andre stedene.

 

Det du ser nå (utenom taket ut til parkeringshuset) vil bli en UV map på 1024x1024. Det andre vil få en ny UV map. Skulle det vise seg at 1024x1024 blir for stort, blir jeg skuffa.

 

Ragnar

Skrevet

På Tromsøbrua har jeg sekskantete søyler. Når texturen kommer på, kan man ikke se at de er sekskantete. Dette gir en fin effektivitet uten at kantene sees. Tromsøbrua er 1708 vertices og 2014 faces. De to multitexturene jeg bruker er bare 256x256. På de fleste andre hengebruene er bærekablene trekantet. De vertikale kablene kunne faktisk godt vært bare en flate, med en tosidig textur.

 

For Towers ville jeg prøvd med 8 eller 10 kanter max. Har 10 kanter på Torp Tower og det ser knall rundt ut likevel. (Nei, dette tårnet er ikke noe som kommer i nærmeste fremtid) :wink:

 

Gardermoen terminalen min er 1397 vertices og 1672 faces. Texturen er 1024x1024. I det siste har jeg skalert ned texturen som skal inn i FSX til 512x512 uten at jeg ser noe kvalitetstap.

 

Når jeg slår av Ai trafikken, har jeg 60fps på Gardermoen. Ingen ting å klage på :smile:

 

Litt mer om effektivitet når jeg først er i drivet:

 

Sveising:

 

Det lønner seg alltid å sveise (weld) vertices. Hjørner blir da redusert fra 2 til 1. Man reduserer antall vertices kraftig når man sveiser. CPU får en langt enklere jobb.

 

Eksempel Broer:

 

Veibane...lager en veiseksjon på cirka 30m ferdig med texturer. Endeplatene er selvfølgelig slettet; man kan se gjennom seksjonen på langs. Bruker "array" til å gange seksjonen opp (kopier) til jeg har full lengde. Bruker "attach" til å sette de sammen. Drar til slutt en firkant rundt hele greia og velger "weld". Kan da. f.eks redusere fra 130 vetices til 70 for hele veibanen. Og det er litt av en gevinst.

 

MERK:

 

Weld kan gi uheldige bieffekter da textur kan bli sveiset til materialet. På ENGM SAS hangaren måtte jeg la være å sveise veggene til søylene. Ingen fare, mdl exporteren i gmax (om jeg husker rett) rydder opp i antall vertices for deg til en viss grad.

 

Skrevet
  • Forfatter
  • Premium Medlem

Hei

Takker for interesse. Jeg hadde et opphold i produksjonen grunnet jobb. Jeg har startet igjen, men jeg jeg vet ikke når det blir ferdig.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …