Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det ikke første gang Mitchell kommer med uttalelser vedrørende NASA og deres (påståtte) omgang med utenomjordiske. Jeg er overbevist om at vi ikke er alene, det ville vært en veldig arrogant tanke, jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal tro angående om vi har hatt besøk eller ikke dog. Men det er et veldig spennende tema, og det er mange interessante rapporterte hendelser fra folk i relativt respekterte posisjoner i samfunnet, men som oftest så er det de alkoholiserte redneckene som sier at de ble bortført og tatt med til venus hvor de giftet seg med en romvesendronning som blir dratt frem i media, og ikke de seriøse forskerene osv.

Skrevet

Det spørs jo hva du legger i spørsmålet om vi er alene.

At det ett sted i universet finnes levende organismer av en eller annen art kan jo være. Så lenge det ikke finnes konkrete beviser velger jeg å vente til det kommer. At det finnes intelligent liv derimot er jeg særdeles kritisk til.

Skrevet

Ganske spennende tema dette! Husker jeg så et program på History Channel for noen uker tilbake om en ufo som hadde styrtet, og som ble hentet av NASA og plassert i en hangar (tror det var NASA) men uansett så skulle den ufoen være der den dag i dag. vet ikke hva jeg skal tro, men det er litt spennende da.. :)

Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på universet, men..

..tenk da. Alle de millioner stjernene/solene vi ser på himmelen om natten. Og de fleste av dem har sitt eget solsystem, har de ikke? -med en eller flere planeter. Og det VI ser av stjerner er vel de som ligger i vår egen galakse, melkeveien(?) -som igjen er en av mange millioner galakser i det uendelige universet vi lever i - Som bare fortsetter og fortsetter. Eller? Eller stopper det et sted? Hva er da utenfor der igjen? Det kan jo ikke være "ingenting"?

- Da mener jeg at det skal vel noe til at det kun er her på Jorden vi har utviklet oss til "intelligente" vesner. Men at de besøker oss her på Jorden er en annen sak..

Edit:

Bitteligg o.t., men fant et interessant bilde av en kornsirkel fra 22. juli 2008, angående dommedagen i 2012:

image001.jpg

http://www.cropcircleconnector.com/anasazi/time2007t.html

Og et sitat fra en VG-debatt

Snakket med en såkalt "synsk" person for en uke siden. Spørsmål om år 2012 ble diskutert, og denne personen mente at det ikke ville bli noe dommedag. Derimot ville strålingen fra vårt univers da være på det kraftigste. Denne strålingen vil løfte oss til et høyere åndelig nivå.

Videre kom personen inn på den store "hemligheten", hvor vår måne skal forsvinne og det skal dukke opp en ny sol. Denne solen kommer til å bli kalt "nattsol".

Månen skulle brukes for å bygge opp liv på en annen planet. Nattsolen vil gjøre at natten også blir borte.

Noen som "vet" noe mer om disse påstandene? På meg virker det helt usannsynlig.

Skrevet

Det er såpass med muligheter for liv bare innenfor vårt solsystem at det ville være helt borti natten å avfeie muligheten for liv andre steder. Mars' atmosfære får stadig påfyll av metan, som er en typisk avfallsgass fra levende organismer. Man tror at Jupiters måne Europa skjuler et svært hav under isen som dekker dens overflate. Europa har også forutsetninger for å ha vulkansk aktivitet, men god hjelp fra Jupiters tyngdekraft.

Universet er ufattelig svært, og selv med fartøy som opererer i lysets hastighet ville det vært snakk om veldig tidkrevende reiser. Selv med denne hastigheten ville det tatt 4,3 år å reise til Proxima Centauri, som er vår nærmeste stjerne utenom Sola. Ikke rart at de opererer med warp speed 5,2 (140 ganger lysets hastighet, ifølge Wikipedia) på Enterprise i Star Trek.

EDIT: Ang. warp speed så har vi et fysisk problem der, ifølge Einstein. Jeg fant forresten en interessant artikkel her: http://itpro.no/art/10379.html

Man kan såklart stille spørsmål ved den artikkelen, som mange i kommentarfeltet der har gjort.

Skrevet
Ganske spennende tema dette! Husker jeg så et program på History Channel for noen uker tilbake om en ufo som hadde styrtet, og som ble hentet av NASA og plassert i en hangar (tror det var NASA) men uansett så skulle den ufoen være der den dag i dag. vet ikke hva jeg skal tro, men det er litt spennende da..
Det hadde vært veldig interessant å få tilgang til alle dokumenter som både USA og Russland sitter på. Noen rapporter og dokumenter har blitt frigitt gjennom "the freedom of information act", men jeg tror de mest interessante dokumentene fortsatt er så hemmelige at vi "vanlige folk" neppe noengang får tilgang til dem. Det begynner å bli altfor mange beviser og vitner til at man bare kan avfeie alt som "hoaxes" eller hallusinasjoner. Det er greit nok at rapporter fra "vanlige folk" blir avfeid som noe annet enn det de trodde de så, men når piloter og astronauter med mange tusen flytimer sier at de har sett noe spesielt så er vel sjansen stor for at de faktisk har gjort det?
Skrevet
Ikke rart at de opererer med warp speed 5,2 (140 ganger lysets hastighet, ifølge Wikipedia) på Enterprise i Star Trek.

Enterprise er en av de beste Star Trek seriene, og heldigvis i 16:9 format. Er i slutten av season 2 akkurat nå. Jeg må bare si at om alle aliens er så kranglete som de vi møter i serien, så tror jeg at jeg ville sagt nei takk til å være med :grin:

Jeg tror ikke et øyeblikk vi er alene, universet er bare for stort til at det går an...

Skrevet

Altså med alene så mener jeg om det finnes noen andre inntligente skapninger hvis det skulle være noen tvil om det.

Synes det er så ekstremt spennende og fasinerende, er synd at det skal være slike påstander om at ting blir skjult, ikke at jeg ikke tror at opplysninger blir holdt skjult for offentligheten, men da må vi gå rundt og være uvitende om dette. Hadde vært så artig og visst helt sikkert, og visst at alt hadde kommet til offentligheten og vanlige folk. :crazy:

Skrevet

Handler ikke dette mest om tro? Troen på at vi ikke er alene. For mange virker det som det er en form for trøst. At vi ikke er alene om alt som foregår. At ikke alt det ukjente i universet er opp til oss å finne ut av.

Skal man stole på vitenskapen finnes det fremdeles ingen beviser. Da blir vel reste bare basert på tro og håp.

Skrevet

Ja, er det ikke merkelig, dette argumentet kan jo snus på hodet også. Kan du, etter vitenskapelige metoder bevise at det ikke finnes intelligent liv noen steder i universet?

Ser pinadømeg ut som at "tro" er den desidert største bestanddelen i begge leirene.

Da er vi vel kanskje mer over på sannsynlighet mtp forskjellige teser/teorier, men selv det er ingen konlusiv vitenskap, i beste fall kan man oppnå en eller annen konsensus...som igjen ikke er ett bevis for eller imot. Det handler vel om hvilken teori man tror mest på...ehm, hvilken teori som er mest sannsynlig heter det, man kan vel ikke si "tro" i vitenskapelige kretser selv om det faktisk er det. Som historien har vist oss utallige ganger, så er det ikke alltid "vitenskapelig konsensus" holder vann, heller tvert imot. Men for all del, tro hva du vil :D

Det er nok best og holde døren åpen for begge mulighetene intil videre :)

Skrevet

Ja. Jeg fornekter ikke at det finnes liv der der ute.

Jeg velger å forholde meg til vitenskapen her, istedet for å tro det ene eller det andre.

For øyeblikkket er det vel lite vitenskapelig som beviser at det er noe liv der ute. Sannsynligheten er ihvertfall veldig liten.

Men tro er underlig. Det finnes utrolig mye vitenskapelig bevis for evolusjonslæren. Likevel fornekter millioner av mennesker den, og hevder at intelligent design er bakgrunnen for universet og at en kreatør stod bak det. Og det finnes det jo utrolig mange beviser for....

Forstå det den som kan.

Skrevet

Jeg tror absolutt at det finnes liv der ute. Ta en titt på dette bildet

http://z-e-r-o.up.seesaa.net/image/Hubble_Ultra_Deep_Field_Black_point_edit.jpg

Dette bildet knipset teleskopet Hubble over flere uker da den åpnet blenderen mot et tilsynelatene helt svart punkt i rommet. Lysene du ser på bildet er galakser som hver inneholder milliarder av stjerner. Og studier av stjernene i vår egen galakse tyder på at en stor del av dem har solsystem - altså planeter som kretser rundt. Av disse har det blitt anslått at 10 - 20% har fast overflate, som er en forutsetning for intelligent liv slik vi kjenner det.

Vi står igjen med tusener av milliarder av planeter med fast form. Av disse igjen er det under 1% som har temperaturer som passer til livsformer som vi kjenner det. Likevel står vi igjen med milliarder av potensielle planeter. Jeg tror at noen av disse planetene kan ha liv, og ja, også intelligent liv. Det vil være utrolig egoistisk å tro at vi har et helt univers for oss selv. Men det er da min mening :)

Skrevet

Livet på jorda har oppstått som følge av en rekke tilfeldigheter. Sannsynligheten for at disse tilfeldighetene kan ha skjedd andre steder, er mindre enn for å vinne i lotto.

Med tanke på hvor stort universet er, må disse tilfeldighetene ha skjedd andre steder også. Men jeg tror ikke noe av dette har skjedd i vårt nære univers, så det kan godt tenkes at vi aldri kommer i kontakt med utenomjordiske livsformer.

Skrevet
Men jeg tror ikke noe av dette har skjedd i vårt nære univers

Hva mener du med vårt nære univers? Sikter du til hypotesen om flere parallelle univers?

så det kan godt tenkes at vi aldri kommer i kontakt med utenomjordiske livsformer.

Desverre en mulighet for det. Men ikke glem at det bare er litt over hundre år siden radioen ble oppfunnet. Den moderne datamaskinen er bare vel seksti år gammel. Gi menneskeheten et par tusen år (desverre for vår del), så kanskje vi er noen steg nærmere å få spørsmålet vårt besvart :)

Skrevet

Waste of space indeed.

Ville vært virkelig synd om det ikke fantes noen andre som er mindre selvdestruktive enn oss her på jorda. Så kunne de kanskje komme oss til unnsetning den dagen det ser virkelig svart ut. Eller de kommer og gjør det HELT svart :grin:

Skrevet

what a bunch of crap.....seriøst.okey for å si det sånn da. i 1989 ble det spådd at jorda skulle gå under...det samme i 1990,92,93,94,97,2000,2002,2 ganger i 2004,2007 og i år og det skjedde ikke.så for de som skulle føle seg skremt av dette så har de som skrev dette lykkes.for skulle jorda gå under...hvorfor i huleste skulle man reklamere om det?? skaper jo massepanikk og hysteri.sjansen er liten så skulle jorda gå under så begynn å spill lotto folkens.større sjanse å vinne i lotto enn at verden går rett vest

Skrevet

jeg så en liten sidetrack der bare som jeg svarte på om cropcircles og jordas undergang.har vært så mye diskusjoner om det tullet rundt omkring på nettet:-P thats all. men om vi er alene er vi deffinitivt ikke.mye som faktisk tyder på at vi ikke er alene men som vi igjen ikke kan bevise fordi den amerikanske regjeringen benekter alt.ta f.eks rosswelt new mexico.det kræsjet noe der men amerikanske regjeringen påsto at det var en værballong.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...