Per-kristian Jensen Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Lasteskip gjennom Nordøstpassasjen Aftenposten skriver i dag at to lasteskip fra Beluga Shipping har seilet gjennom Nordøstpassasjen uten hjelp av Isbrytere... Kremt. Sjekk fakta! Rederiet skriver selv at de hadde hjelp av hele TO isbrytere. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Og hvor leser du at de hadde hjelp fra to isbrytere? Siter
Mads Hjemmen Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Lurer jeg også på.. De to lasteskipene kom seg gjennom Nordøstpassasjen uten hjelp av isbrytere. FOTO: BELUGA SHIPPING Siter
Andreas Nysveen Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Det viktigste er vel ikke hvor det står Magnus, men at Aftenposten har gjort en alvorlig blunder her vel? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Det første skipet på bildet ser veldig ut som en isbryter. På siden til Beluga shipping (http://www.beluga-group.com) kan vi lese dette. During the passed days which led through the East Siberian Sea, the Sannikov Strait and the Vilkizki Strait as northernmost part the Beluga vessels followed in a little convoy behind Russian Atomflot-ice breakers “50 let Pobedy” and “Rossia”. Small ice bergs, ice fields and ice blocks were safely passed nautically. After the successful premiere, Beluga Shipping announced further project journeys through the Northeast-Passage for 2010 – then probably with the new Super Heavy Lift vessels of the Beluga P-class already, which will be launched as from autumn this year onwards. Siter
Christian Kråkenes Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Det første skipet på bildet (med rød overbygning) er den murmanskbaserte atomisbryteren «Россия», eller «Russland». Siter
Audun Braastad Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Det er da ikke Aftenposten som har gjort feil? Nederst i artikkelen står det "(© NTB)". Det betyr at det er NTB som har laget saken. Hadde det vært Aftenposten som hadde laget saken hadde det jo stått navn på journalisten. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Det viktigste er vel ikke hvor det står Magnus, men at Aftenposten har gjort en alvorlig blunder her vel?Hvordan skal man vite at det er en blunder hvis det ikke vises til stedet hvor dette står? Siter
Andreas Nysveen Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Godt spørsmål, omtrent like godt som hvordan uttrykke ironi på et forum syns jeg. Siter
Timmy Brandt Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Citat hämtat under bilden: To lasteskip kom seg nylig gjennom Nordøstpassasjen. Båten nærmest kamera er en russisk isbryter, men de to båtene kom seg gjennom passasjen uten hjelp fra isbrytere. ?! :confused: Siter
Toril Madsen Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 [video:youtube] 50 let Pobedy absolutt ingen liten båt 30knop atom 75000 hester Siter
Njål Johannessen Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Den teksten er etter at jeg sente en mail til Redaktøren hvor jeg siterte direkte det som stod på Beluga group sine hjemmesider. Siter
Johannes Winther Farstad Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Ja jøjje meg. At de kan ta seg slike utrolige friheter. Makan. Bra at dere fikk bragt dette på det rene.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.