Håkon Seim Skrevet 29. april 2002 Skrevet 29. april 2002 fannt denne historia på ei internett side...virka for meg som om piloten har missforstått litt...eller??????? Tower: "xxxx, clear to land" XXXX: "roger" Tower: "xxxx, I can not see any landing gear. Is your gear down?" XXXX: "Say again, I can't hear you because there a some darn horn blaring in my ear!" Tower: "Your landing gear is NOT DOWN" XXXX: "Say what, I can't understand you" Tower: "Your landing gear is ..... aw shit." Siter
Terje Vanvik Skrevet 29. april 2002 Skrevet 29. april 2002 Det er en vits i samme sjanger som: "Jeg hører ikke hva du sier fordi bakskjermen min skrangler sånn" Siter
Torbjørn Kjørlaug Skrevet 29. april 2002 Skrevet 29. april 2002 Dette har faktisk hendt i virkeligheten. Et seilfly skulle lande, bakkemannskapene så at hjulet ikke var ute og kallte opp på radio. De hørte hjul-warningen ule men piloten sa at han ikke hørte hva bakken sa på grunn av at det bråkte sånn i cocpit. Treig eller ikke - I en stressa situasjon er det vanskelig å gjøre flere ting samtidig. Skal du lande et fly er det viktigere å lande flyet enn å finne ut hva som lager lyd. Skadene kan fort bli større når du smeller flyet i bakken fordi du akkurat klarte å ta hjulet ut, enn når du lander nomalt med hjul inne. Torbjørn Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.