Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter et nytt kamera.

Skal til NY i høstferien og tar da muligheten til og ta med meg et kamera hjem.

Har sett på 50D.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374485 (Norge)

Så fant jeg en side til en butikk i NYC.

http://www.bhphotovideo.com/c/buy/SLR-Digital-Cameras/ci/6222/N/4294538181 ( 3 første )

Lurer på om jeg skal gå for den med 28-135 mm, ettersom min bror allerede har den 18-200 mm.

Sjekk pris forskjell !!!

Noen som har 50D og vil anbefale meg det ? Noen som har noen synspunkter, dårlig og gode om dette kameraet ?

Skrevet

Kameraet i sig selv er super, og skulle gerne opfylde langt de fleste amatørfotografers behov. Men 28-135 objektivet er efterhånden en ældre sag, og du får jo ikke meget vidvinkel (28mm x 1,6 = 44,8mm).

Skrevet

Tror ikke jeg ville gått for 28-135 på en 50D. Da bør du ihvertfall skaffe deg en 10-20 eller noe slikt slik at du får med deg vidvinkelen som du ikke får med kun det objektivet.

Forresten, ta deg tid til å dra innom B&H uansett når du er der, selv om du ikke skal kjøpe noe. Det er SÅ vært turen! Helt syyykt kul butikk! :)

Mathias

Skrevet

Hvor mye har du å bruke på optikk?

God optikk er nøkkelen til skarpe og klare bilder, så du bør ikke prøve å spare alt for mye ved å kjøpe noe som er billigere og har mindre optisk kvalitet.

Har en 28-135 liggende som jeg ikke bruker mye lengre. Kjøpte 17-40L i etterkant, og kan ærlig si at jeg merket stor forskjell på både kvalitet og fargegjengivelse. Men L-optikk koster en del mer.

Mitt kamera støtter ikke EF-S, men jeg har hørt mye bra om enkelte av de objektivene. Prøv å se litt rundt på nettet, blant annet www.dpreview.com og www.fredmiranda.com for råd og tester.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...