Mathias Kjærstad Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Ser etter et nytt kamera. Skal til NY i høstferien og tar da muligheten til og ta med meg et kamera hjem. Har sett på 50D. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374485 (Norge) Så fant jeg en side til en butikk i NYC. http://www.bhphotovideo.com/c/buy/SLR-Digital-Cameras/ci/6222/N/4294538181 ( 3 første ) Lurer på om jeg skal gå for den med 28-135 mm, ettersom min bror allerede har den 18-200 mm. Sjekk pris forskjell !!! Noen som har 50D og vil anbefale meg det ? Noen som har noen synspunkter, dårlig og gode om dette kameraet ? Siter
K J Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Kameraet i sig selv er super, og skulle gerne opfylde langt de fleste amatørfotografers behov. Men 28-135 objektivet er efterhånden en ældre sag, og du får jo ikke meget vidvinkel (28mm x 1,6 = 44,8mm). Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 8. september 2009 Forfatter Skrevet 8. september 2009 Hva vil du anbefale da ? Tenker jeg kommer kanskje til og kjøpe en til linse der, vet ikke helt hva ennå. Siter
K J Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Jeg tænker EF-S 17-55 f/2.8 IS. Men jeg kender ikke dit budget. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Tror ikke jeg ville gått for 28-135 på en 50D. Da bør du ihvertfall skaffe deg en 10-20 eller noe slikt slik at du får med deg vidvinkelen som du ikke får med kun det objektivet. Forresten, ta deg tid til å dra innom B&H uansett når du er der, selv om du ikke skal kjøpe noe. Det er SÅ vært turen! Helt syyykt kul butikk! Mathias Siter
Morten Nelson Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Hvor mye har du å bruke på optikk? God optikk er nøkkelen til skarpe og klare bilder, så du bør ikke prøve å spare alt for mye ved å kjøpe noe som er billigere og har mindre optisk kvalitet. Har en 28-135 liggende som jeg ikke bruker mye lengre. Kjøpte 17-40L i etterkant, og kan ærlig si at jeg merket stor forskjell på både kvalitet og fargegjengivelse. Men L-optikk koster en del mer. Mitt kamera støtter ikke EF-S, men jeg har hørt mye bra om enkelte av de objektivene. Prøv å se litt rundt på nettet, blant annet www.dpreview.com og www.fredmiranda.com for råd og tester. Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Kjempefint kamera, går å sikler på den selv. Jeg ville valgt enten EF-S 17-85 F3.8-5.6 IS USM eller EF 17-40 F4L jeg har førstnevnte og det er ett helt ok objektiv,har ingen problem med å anbefale den iallefall. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.