Chris_Andre Martinussen Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Hadde det vært opp til meg hadde alle nordmenn fengslet i utlandet sonet hjemme. UD prioriterer forsåvidt sjelden mer enn bistand da det i de fleste land er få andre alternativ. Har ikke Norge utleveringsavtale må den på plass. Det har vært noen saker der det kan stilles spørsmål om integritet. Eksempelvis Norsk misjonær fengslet i Nepal (eller var det Tibet?) løslatt før han måtte møte i retten. En nordmann ble tatt på grensen mellom Thailand og Cambodia med marihjuana. Han fikk 12 år, neppe med annen støtte enn kondolansebrev. Så ja, UD forholder seg til sine saker ulikt. Ett formellt krav mot Norge må behandles formellt. Det må taes på alvor, ett krav kan hevdes via andre forum der Norge er med. Vi kan risikere å måtte betale, eller fryse forholdet til Kongo. Damene i Sør Amerika handlet inn egne bager til smuglerforsøket. Men for all del, få dem hjem til normale forhold. Jeg unner ingen å sitte under slike forhold, inkludert B gjengen. Siter
Tom Knudsen Skrevet 10. september 2009 Forfatter Skrevet 10. september 2009 Hva om jeg da dreper to stykker i USA på ferie? - Jeg ville sikkert fått 650 år i fengsel eller dødstraff - I Norge får jeg 21 + kanskje litt sikring, får jeg ikke det så er jeg ute etter 12 år slik reglene i Norge er.. Eneste gode poenget jeg kan spekulere ut av ditt ressonement er en såkalt bytterett 1. Gjør nordmenn noe galt i utlandet, send oss hjem 2. Gjør utlendingene noe galt i Norge, send dem hjem Vinn vinn situasjon, kanskje det du mente? Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Hehe. Regner med det var meg du siktet til. Ytret i tilfelle kun ett ønske om at det blir slik..men ja det hadde vært ideelt for Norge. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 Drar opp tråden igjen, nå er retten i Kisangani samstemt om at haglen til Moland er ikke drapsvåpnet... Nuvel, hvor er så drapsvåpnet da? Tror det er på tide at de begynner å tenke litt serriøst. http://live.dagbladet.no/nyheter/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.