Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde det vært opp til meg hadde alle nordmenn fengslet i utlandet sonet hjemme. UD prioriterer forsåvidt sjelden mer enn bistand da det i de fleste land er få andre alternativ. Har ikke Norge utleveringsavtale må den på plass. Det har vært noen saker der det kan stilles spørsmål om integritet. Eksempelvis Norsk misjonær fengslet i Nepal (eller var det Tibet?) løslatt før han måtte møte i retten. En nordmann ble tatt på grensen mellom Thailand og Cambodia med marihjuana. Han fikk 12 år, neppe med annen støtte enn kondolansebrev. Så ja, UD forholder seg til sine saker ulikt. Ett formellt krav mot Norge må behandles formellt. Det må taes på alvor, ett krav kan hevdes via andre forum der Norge er med. Vi kan risikere å måtte betale, eller fryse forholdet til Kongo.

Damene i Sør Amerika handlet inn egne bager til smuglerforsøket. Men for all del, få dem hjem til normale forhold. Jeg unner ingen å sitte under slike forhold, inkludert B gjengen.

Skrevet

Hva om jeg da dreper to stykker i USA på ferie?

- Jeg ville sikkert fått 650 år i fengsel eller dødstraff

- I Norge får jeg 21 + kanskje litt sikring, får jeg ikke det så er jeg ute etter 12 år slik reglene i Norge er..

Eneste gode poenget jeg kan spekulere ut av ditt ressonement er en såkalt bytterett

1. Gjør nordmenn noe galt i utlandet, send oss hjem

2. Gjør utlendingene noe galt i Norge, send dem hjem

Vinn vinn situasjon, kanskje det du mente?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...