Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Sitat Mikkel: Morsomt, et markedsstyrt kraftmarked er jo ikke akkurat en rødgrønn idé.

Likevel ønsker du en komunistisk tilnærming til salg av strøm?

Svar: Jeg ser heller att Norske industriarbeidsplasser får dra fordel av denne "gudegitte" gaven vi har med

fallkraft her i Norge og ikke Tyske, Nederlanske, Spanske osv.

Etter att Norsk industriarbeidere har fått nyttegjort denne gratisgaven kan vi selge det de har produsert til utenfor vår økonomi. Dette kalles å generere penger INN.

Vinn vinn for oss selv i begge ender må da være bedre enn å gi det bort.

Eller skal vi fortsette å gi fra oss alle fordeler å innbille oss att de andre er like snille og greie som vi?

Si det til en Spansk verftsarbeider da så får du ett bredt glis tilbake.

Sitat Mikkel: Tror du forresten at de borgelige eller høyrepopulistene i FRP har et bedre øye for de fattige?

Svar: Entydig JA. Å produsere en almue som skal leve på almisser er ei sosialistisk greie. Markedet er tjent med folk som har penger og kan kjøpe det som tilbys.

Må jeg også minne eder om att det var borgerlig parti nærmere bestemt Venstre som sørget for innføring av skoleplikt i dette landet?

Selvfølgelig til stor protest og skepsis hos arbeiderbevegelsen som helst så barna sine jobbet i industrien og landbruket.

Sitat Mikkel: Slik er det også med kapitalisthuer som arbeider i store bedrifter. For meg gir Norge godt

arbeidsrom for egne initiativ, samtidig som jeg vet at det finnes et sikkerhetsnett

rundt meg om noe skulle gå galt. Kanskje hadde jeg ikke våget å være

like selvstendig i et land uten sikkerhetsnett?

Svar: Ja dette sikkerhets nettet ba meg betale av egen lomme da kneet mitt ga seg. Om jeg ikke

kunne vente "inntil" 6 mnd på operasjon da selvfølgelig. (Inntil = garantert tidsbruk)

Forøvrig ser vi den ene butikken etter den andre flytter ut.

Mange flytter ikke lengre enn til Sverige der du hevder de har enda større skattetrykk enn vi. Om det ikke er lønns/skattenivået hva er det da som er drivkraften for utflagging, plankebiff pg kjøttbullar?

Du kutta ikke skattene vel slik att alle de tusenvis særskatter og avgifter ble utelatt?

Ser i artikelen det ble henvist til att bare momsen vil endre hele det kartet formidabelt om den ble tatt med.

Da var vel heller ikke de 67 milliardene som bilistene betalte

inn i skatt tatt med heller vil jeg tro. Arbeidsgiveravgiften da, var den tatt med?

Personlig regner jeg også NRK avgiften som endel av beskatningen her i Norge for den er jo ikke frivilig

og det verste er jo att den ikke er beviselig av nytte.

Trygdeavgift basert på en husholdning med 700.000 i skattbar inntekt blir Nkr54.600,-

Basert på snitt inntekt blir trygdeavgiften Nkr 34.632,-

USA betaler de altså til samenligning Nkr78.000,- Noe mer enn her men en betydelig forskjell

er att de får behandling NÅR de har behov, ikke når det passer det sosial "demokratiske" maktvelde

slik att de kan komme gjennom helsekøa. I tilleg til denne summen betaler fler

og fler Nordmenn private helseforsikringer da de ikke stoler på det helsevesenet vi har.

Som takk for plassen i køa blir de servert en "straffe" skatt for denne forsikringa som om det var en fordel/luksus.

Misunelsen her i Norge har ingen begrensing vet du.

På toppen av dette igjen må du huske arbeidsavgiften som etter sigende skal dekke bla, ledightestrygd.

Om de faktisk gjør det har jeg ingen oversikt over, ei heller finansministeren er jeg redd.

Men for å få rydda unna noen av dine mistolkninger av min støtte til FRPs politik.

Dette har ingenting med grådighet, mangel på empati eller for den saks skyld kynisme å gjøre. Og innvandrerfiendtlig?

Det kan du hvertfall skrive opp att jeg ikke er. Om det var mitt mantra hadde jeg vel

støttet demokratene eller Rødt for den saks skyld. de konkurere jo om å hate jødene bare som ett eksempel.

9 år med 2 ikke_vestlige jenter i huset tilsier ikke noe invandrer fiendtlighet vil jeg påstå.

Nei min flora av familie/nettverk er utrolig fargerik Mikkel så det kan du og andre i SU glemme en gang for alle.

Les programmet til FRP så ser du hvorfor FRP heller ikke kan beskyldes for dette.

For meg handler det ikke om meg personlig i det hele tatt men den kommende slekt. Vi har i flere tiår

smurt dette velferds toget med ett ukontrolert sugerør i nordsjøen og glemt hva sivilisasjonen faktisk handler om.

Jeg tror på individuelt ansvar og plikter før kolektivt rett til. Jeg vet att Nordmenn ikke har noe imot

å dele med de som trenger omsorg men ser ikke att vi skal være verdens sosialkontor fordi våre forfedre har gjort en god jobb. Jeg står ikke å pisser på grava til mine besteforeldre slik bevisleig dagens kravstore og ansvarsløse sosialister gjør.

Jeg vet att realitetene tilsier att en dag om ikke så fordømt lenge har vi ikke olje og gass til å fortsatt heve lønna vår.

Den dagen blir knallhard om ikke tendensene snur umiddelbart.

Til og med APs maktelite har jo innsett dette nå når de påla bedriftene en ekstra pensjons avtale.

Greit nok det men det hadde vært så redelig om Jens sa det rett ut.

"Vi har satsa alle våre kort uten å tenke oss om og ser nå att regnskapet ikke går opp alikevel"

Jeg er ingen kyniker eller grådig person Mikkel. Tvert imot har jeg alt for mye empati til de som sliter enn hva godt er for ett enkelt menneske.

Jeg tror på en annen ideologi der vi forholder oss til realitene.

Når jeg feks, sier att vi like gjerne kan legge ned FN har jeg de beste grunner for det.

Denne organisasjonen VAR en god ide, men i dag ser vi jo att bandittene har tatt over.

2/3 av stemmelandene er diktatur, regimer og andre udemokratiske land. 15 september overtar Libyas diktator Gadafi presidentskapet for FNs generalforsamling

Da snakker vi om realitetene.

Neida Mikkel jeg tror ikke du heller vil noen noe vondt.

For all del, jeg har ingen grunn til å tro annet enn att du vil folk det beste, problemet er att den ideologien du har tatt til ditt hjerte

har gått på trynet hver gang den har blitt innført.

Ikke ett eneste sosialistisk prosjekt har lykktes.

Grunnen til att det ikke funker er att sivilisasjonen blir redusert fra enkeltstående selvstendige individer til maur som skal ledes i den retningen makta vil.

Norge er i særklasse, om en i det hele tatt kan kalle det for sosialistisk(Karl Johans gate en normal dag/kveld sier meg noe helt annet)

og denne velferdsmodellen vi har er betalt av HARD CORE markedskrefter fra ett høl i Nordsjøen,,,fy på deg som nærer deg på markedskrefter,,,,,,,

Tar du sjangsen på att vi finner på noe annet i tide når olja og gassen ikke lenger betaler gildet?

Jeg gjør det ikke og vi må snu nå, for det tar sin tid å bygge opp ett par generasjoner etter seruptas krukke er tom.

Og før du bruker populismeordet en gang til så se deg selv i speilet og spørr om det ikke er populisme når SV/R/AP harselerer mot Rimi Hagen fordi han er formuende.

Så en artikkel i dag att en bedrift der eieren hadde brått gått bort ble barna(arvingene) nødt til å tappe bedriften for 33 millioner for å betale Kristins arveskatt.

Dette kan mye mulig føre til att bedriften går under. Det er vanlig folk som betaler de populistiske sosialist skattene.

Ikke Rema Reitan, Rimi Hagen eller Olav Thon. '

De har råd til all slags skatte ekspertise men de små og mellomstore bedriftene dukker under.

Ett langt innleg men jeg følte jeg måtte svare. tar som regel en utfordring.

Forøvrig er jeg heller ikke hårsår. Hvertfall ikke overfor "drittunger" ;)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Nå må du gi deg Mikkel, du påstår ikke at folk ruser seg, den synes jeg var laber.

Skrevet

Mikkel, Jeg registrerer nivået på din empati og forståelse for anerledestenkende. Er det standarden for radikal venstreside vil jeg påstå det er lite medmenesklighet å spore der i gården ;)

Og nok en gang. Jeg er ikke hårsår for stråmanns og herske taktik fra en/to en med komunist flyktningen Karl Marx som forbildet. :sleep:

Skrevet

Sitat Mikkel: Tror du forresten at de borgelige eller høyrepopulistene i FRP har et bedre øye for de fattige?

Svar: Entydig JA. Å produsere en almue som skal leve på almisser er ei sosialistisk greie. Markedet er tjent med folk som har penger og kan kjøpe det som tilbys.

Må jeg også minne eder om att det var borgerlig parti nærmere bestemt Venstre som sørget for innføring av skoleplikt i dette landet? Selvfølgelig til stor protest og skepsis hos arbeiderbevegelsen som helst så barna sine jobbet i industrien og landbruket.

For noe tull! Tør jeg minne om at partiet høyre var imot uføretrygd.

Ja dette sikkerhets nettet ba meg betale av egen lomme da kneet mitt ga seg. Om jeg ikke

kunne vente "inntil" 6 mnd på operasjon da selvfølgelig. (Inntil = garantert tidsbruk)

Artig. Jeg har gjort akkurat det samme. Opererte kneet for 18 mnd siden. Fikk vite at det kunne ta intill 6 mnd. Det tok 6 uker.

Jeg ser at du ikke tror noe på at skatte- og avgiftsnivået er høyere i andre land enn i Norge. Deg om det, men slik er det.

Personlig regner jeg også NRK avgiften som endel av beskatningen her i Norge for den er jo ikke frivilig

og det verste er jo att den ikke er beviselig av nytte.

Ja, enig med deg i at lisensen er en del av skatter og avgifter i Norge, men hvilken nytte mener du den beviselig ikke gjør?

Du har stror tro på det amerikanske systemet skjønner jeg. Der 50 millioner amerikanere ikke har helseforsikring og er en sykdom unna personlig konkurs. Ja det virker som et flott opplegg! Det er en grunn til at USA nå forsøker å reformere dette systemet. Det er rett og slett alt for dårlig.

Jeg står ikke å pisser på grava til mine besteforeldre slik bevisleig dagens kravstore og ansvarsløse sosialister gjør.

Jo det er akkurat det du gjør! Arbeiderpartiet bygde landet, og det gjorde de f*** så bra. Vi bor i verdens beste land, men FrP-folk som deg klarer ikke annet enn å syte!

Norge er i særklasse, om en i det hele tatt kan kalle det for sosialistisk(Karl Johans gate en normal dag/kveld sier meg noe helt annet)og denne velferdsmodellen vi har er betalt av HARD CORE markedskrefter fra ett høl i Nordsjøen,,,fy på deg som nærer deg på markedskrefter.

Så Norge er i særklasse, men egentlig ikke sosialistisk? Landet er jo bygget av arbeiderpartiet, som du mener er sosialisme av værste sort. Henger ikke helt på greip det du sier.

Hvertfall ikke overfor "drittunger

Snakk for deg selv, og i teksten under så viser du til hersketeknikker. Se deg selv i speilet.

Mathias

Skrevet
Jo det er akkurat det du gjør! Arbeiderpartiet bygde landet, og det gjorde de f*** så bra. Vi bor i verdens beste land, men FrP-folk som deg klarer ikke annet enn å syte!

Mitt tips til deg og andre i denne tråden, respekter andre menneskers politiske valg enten det er FRP, AP, SV eller andre parti, en god filosofisk milæpæl å strekke seg etter. Så når du har lært dette kan du diskutere de ulike politiske emnene eller forsøke å fremme dine egne synpunkter, men ikke skikk ned på andre menneskesyn og mening, det blir litt feil og litt egoistisk synes jeg...

Landet er jo bygget av arbeiderpartiet

Dette er fundementisk feil påstand siden flere andre regjeringer har vært ved makten etter Arbeiderpartiets glans periode fra 1935-1965 med større avbrekk fra 1973, så ditt bastante og snevrede syn på historien blir litt for svakt denne gang dessverre.

Arbeiderpartiet ble jo som kjent grunnlagt i 1887 var det vel og vikk altså ikke sin maktperiode før 1935 sett vekk fra at de i 1898 fikk innført stemmerett for folk i Norge, men fra 1965 har det vel gått så og si butt i butt uten særlig fartstid til å " bygge opp Norge "

Både venstre og høyre skal jo ha sin del av æren for å ha bygget landet vårt, samt de andre partiene som har gitt sitt bidrag, derfor blir det fundamentalistisk feil å si at det er kun Arbeiderpartiet som har bygget Norge slik vi kjenner det i dag.

Tenk litt er du snill Mathias....

Artig. Jeg har gjort akkurat det samme. Opererte kneet for 18 mnd siden. Fikk vite at det kunne ta intill 6 mnd. Det tok 6 uker.

Flott for deg, men tro ikke at dette er bevis nok for å føre at korrekt helsekø debatt, det er nok av mennesker i dette landet som har stått opp mot 1 år i helsekø.

Ble litt sitering mot deg her Mathias, det er ikke personlig ment, bare saklig rettet...

Skrevet

ok... back on topic.

Dette vil ikke forandre ting nevneverdig for oss, men jeg er glad de har kommet med såpass spesifikke løfter. Samtidig er jeg oppgitt over at det måtte komme til dette og noe skeptisk til at pengene vil komme, uansett om de vinner valget eller ikke.

Skrevet
Mitt tips til deg og andre i denne tråden, respekter andre menneskers politiske valg enten det er FRP, AP, SV eller andre parti, en god filosofisk milæpæl å strekke seg etter.

Det samme gjelder andre veien, Per. Man kan ha nok selvrespekt til å droppe kommunistbeskyldninger. I så fall vet ikke du hva kommunisme er. Tror du sosialistenes høyeste ønske er å likestille forsvarssjefen med en vasker?

Rolf Arne: Ja, vi får håpe at Sv holder dette valgløftet :)

Skrevet

Tok den jeg også he he

SV ligger an til å gjøre et katastrofevalg i år, går tilbake på siste måling mens Erna Solberg og Siv Jensen gir hverandre en klem på tv2 nyhetene.

hmm tror jeg kjøper meg 6 kalde til valg vaken på mandag.

Skrevet

Tror jeg satser på ei hel Jack Daniels jeg Tom ;)

For å si det rett ut er jeg for lengst drittlei både valget og partiledere så de siste ukene har jeg knapt gidda å slå på nyhetene på TV. Venter heller til sporten er igang før jeg zapper.

Her lærer vi unga våre å rette opp hånda og vente høflig til de snakker så sitter landets maktelite og prater i kjeften på hverandre som en flok måker som kjemper om noen tarmslintrer.

Og det verste er att jeg frykter det skal bli månedsvis med regjerings kabaler i hytt og gevær før roen igjen senker seg over det ganske land. :blush:

Demokrati kan jaggu værra slitsomt :whistle:

Skrevet

Personlig synes jeg Arbeiderpartiet med Jensemann i fronten bare snakker tullball. Så en debatt på TV2 for et par uker siden, der programleder spurte hvorfor det var så dyrt med sykehjem. Endte med at Jens la ut om hvor fantastisk opplegget var, og at det var gratis bla bla bla. Så lurte programlderen på hvorfor hans mor ble trukket 85% av trygden sin hver mnd, for dette gratis-oppholdet. Tror aldri jeg har sett en politiker ro så fort som vår kjære statsminister gjorde da.

Nei, gi FRP en kjangse. Det synes jeg dem fortjener, for de har mye godt og fare med. Også negative ting selvfølgelig - men noe er man alltid uenig i. En FRP regjering med Høyre til å "bremse" litt, tror jeg kunne fikset biffen :)

Men tilbake til topic: Dette er VALGFLESK til de grader.. Kristin Halvorsen er for meg Daglig Leder i Pokerlaget som sitter og kjøper aksjer for oljepengene våre, så dette "løftet" tar jeg med ei klype salt

Skrevet
En FRP regjering med Høyre til å "bremse" litt

Den er jeg helt enig i! Frp har mye bra politikk, men de kan nokså lite økonomi. Det beviser de jo selv med alle disse milliardene de skal legge på her og der, kutte skatter (som forøvrig bare har noe å si for de med over ca. 450000kr i årlig inntekt og formue) osv. Høyre står for omtrent samme politikken, men er mer økonomiske av seg.

Skrevet

Enig, med høyre så ville det blitt en solid balansert politikk på borgelig side, det som får folk til å stemme FRP er jo bla. at de andre partiene er barnslige og utestenger FRP som det skulle vært på barnskolen, rett og slett en fornermelse mot folk flest og langt fra demokratisk.

Skrevet

det som får folk til å stemme FRP er jo bla. at de andre partiene er barnslige og utestenger FRP som det skulle vært på barnskolen, rett og slett en fornermelse mot folk flest og langt fra demokratisk.

Tror du virkelig at de stenger FrP ute fordi de er barnslige? Kan du ikke tenke deg noen andre grunner? Som Sponheim sier, FrP-politikk er ikke forenelig med Venstres politikk. Og hvordan skal KrF kunne regjere med et parti som har et fullstendig annerledes grunnsyn? Det er langt fra barnslig, og lenger unna udemokratisk.

Mathias

Skrevet

En liten korreksjon på Sponheims uttalelse: han sier at Venstre og Frp er enige om mye, men at deres grunnleggende syn på hvordan Norge bør styres er for forskjellig til at de skal kunne samarbeide i en regjering. Siv Jensen har f. eks., i det siste, vært veldig flittig med å ramse opp alt som Venstre og Frp har til felles.

Skrevet

Det er klart man kan samarbeide om mye. FrP og AP har samarbeidet flere ganger tidligere i Stortinget, men det er sak-til-sak-samarbeid. Noe helt annet er det å sitte i en regjering og stå ansvarlig for en regjeringspolitikk. Da er det ikke mulig å samarbeide på halvparten og ta dissens på den andre halvparten.

Skrevet

En annen ting: Tror ikke FRP har noen kjangs til å bli størst ved dette valget desverre. Dette er fordi media har vært anti-FRP - noe som tydelig har påvirket folk skal vi tro de siste meningsmålingene. De andre partiene har vært mer opptatt av å rakke ned på FRPs politikk enn å fronte sin egen.

Likte spesielt den ene utallelsen, "Siv er ikke kvalifisert til Statsministerjobben". Var Jensemann, Gro eller Bondevik kvalifisert første gangen? Kanskje de hadde "VG2 Statsminister", og Fagbrev innen "Statsministerfaget"?

Skrevet
En annen ting: Tror ikke FRP har noen kjangs til å bli størst ved dette valget desverre. Dette er fordi media har vært anti-FRP - noe som tydelig har påvirket folk skal vi tro de siste meningsmålingene. De andre partiene har vært mer opptatt av å rakke ned på FRPs politikk enn å fronte sin egen.

At regjeringspartiene ikke velger å samarbeide med FRP som igjen er landets største parti på borgelig side, kan sammenlignes med skolemobbing.

Alle spiller fotball, men han som eier fotballen får ikke bli med fordi de andre synes han ikke passer inn eller kanskje også oppfører seg på en unormal måte, kanskje han snakker også et språk de andre ikke skjønner eller kler seg unormalt.

Betyr det da at denne gutten ikke kan spille fotball?

Vel guttene får jo ikke se det før gutten faktisk får spille fotball, særlig da når mange synes at fotballen hans var den fineste og ofte bruker den på fotballbanen.

Skrevet
At regjeringspartiene ikke velger å samarbeide med FRP som igjen er landets største parti på borgelig side, kan sammenlignes med skolemobbing.

De andre partiene velger å ikke samarbeide med Frp fordi Frp står for en annen politikk enn de selv. Hvorfor skal de samarbeide med et parti som ikke har de samme meningene som dem selv? Dette har Lars Sponheim prøvd å forklare hele det norske folket gjennom hele valgkampen. Hvis Norge vil at Frp skal styre, så kommer de til å gjøre det etter valget.

Skrevet

En annen ting: Tror ikke FRP har noen kjangs til å bli størst ved dette valget desverre.

Det er vel ingen som har trodd at FrP skulle bli størst ved valget. Det har de heldigvis ingen mulighet til å bli.

Dette er fordi media har vært anti-FRP - noe som tydelig har påvirket folk skal vi tro de siste meningsmålingene. De andre partiene har vært mer opptatt av å rakke ned på FRPs politikk enn å fronte sin egen.

Du har kanskje ikke lagt merke til det, men FrP vokser på dårlig omtale i media. Mao så er det positivt for FrP om de får negative omtaler. Medias negative omtaler er derfor ikke grunnen til at FrP ikke blir størst. At de andre partiene rakker ned på FrP istedenfor å fronte egen politikk er jeg ikke enig i.

Hvorfor i allverden skulle regjeringspartiene samarbeide med FrP?!?

Skrevet

Regjeringspartiene har flertall på Stortinget og har ikke behøvd støtte fra andre partier for å få godkjent noe som helst (bortsett fra grunnlovsendringer). Så, hvorfor i allverden skal regjeringspartiene samarbeide med FrP?

Skrevet

Men dersom valget gjør at venstresiden mister flertallet så vil jeg tro en AP-mindretallsregjering er veldig sannsynlig. Da vil du se utstrakt samarbeid i Stortinget, både til venstre og til høyre, for å få gjennom statsbudsjettet.

Mvh

Mathias

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...