Mikkel Ellingsen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Den norske regjeringen lovte også å sørge for å fjerne fattigdommen i Norge... Ok... Hvorfor er jeg fortsatt avhengig av sosialstønad da? Det skal jeg forklare deg: At vi ikke kan kalles "Bush sitt lommerusk" mer, skyldes ene og alene presidentskiftet i USA. Hadde Bush enda vært ved makten hadde vi nok enda vært i lommen til Busken... Med sitater som dette blottlegger du din ignoranse. Som sosialdarwinist er jeg tilhenger at enkelte skal være fattige, f.eks. ignorante. PS: Bush var president i 3 år samtidig med de rødgrønne. Jonas satt ikke på fanget til secretary of defense og flørtet med dem. Jens trakk Norge ut av krigen i Irak (har dere allerede glemt vår tilstedeværelse kanskje?). Norge ble en hard motstander av Bushregimet, derfor kom han heller aldri på besøk hit som først planlagt, Jens fikk heller aldri komme til Washington, der Bondevik hadde for vane og beinflørte med Bush foran pressefotografene. Husker dere Bush som taler i FN og bruker Norge som eksempel på et av landene som støttet krigen i Irak, i selskap med en del ukjente humbuggland og Polen? PS2: Tror du forresten at de borgelige eller høyrepopulistene i FRP har et bedre øye for de fattige? Siter
Mikkel Ellingsen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 He he, der slo du spikeren på hodet, klarer de like mye i de neste 4 år så har det ca nesten klart 1/3 av løftene, hva mener du da er det mest fornuftige å gi dem i antall år tørr jeg spørre? Hvor lang tid tar det å planlegge, regulere og bygge et større samferdselsprosjekt? Som oftest mellom 10-20 år. Hvor lang tid tar det å planlegge og bygge et sykehus? Kanskje 10? Selv en barnehage tar noen år fra finansiering til ferdigstillelse. Siter
Mikkel Ellingsen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Av alle valgflesk tar vel denne kaka. SV vil jo legge ned alt som ikke går på skinner og er drevet av strøm. Selv om jeg er veldig glad i fly, synes jeg det er ille at 3 av de 11 mest brukte flyrutene i Europa er innenriksruter i Norge. Henholdsvis Oslo-Bergen, Oslo-Stavanger og Oslo-Trondheim. Flere undersøkelser og rapporter konkluderer med at tiden er overmoden for å bygge høyhastighetstog på disse strekningene, slik man gjør i resten av Europa, sågar våre nærmeste naboland. Dette er ingen rød-grønn idé. Det er faktisk bred politisk enighet om å utrede med tanke på vedtak om bygging innen 2014. Forstudiene er allerede gjort. Høyre og SV har faktisk vært de to mest lydhøre partiene i denne saken. Det vil si inntil de finner ut att de må selge enda mer av strømmen vår til utlandet. Morsomt, et markedsstyrt kraftmarked er jo ikke akkurat en rødgrønn idé. Unskyld att eg hiver glør i øya på visse her men folk som hyller komunister MÅ settes ned på bakken igjen. Er bare en av mine prioriterte misjoner her i livet Likevel ønsker du en komunistisk tilnærming til salg av strøm? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 ja her var det mye furumøbler og grønne skjerf. Men ærlig talt, kommunista har styrt landet i snart en mannsalder, det de har hvert veldig flinke til er og legge skatter og avgifter på alt som er. Nå er det på tide med endring. Siter
Mikkel Ellingsen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 ja her var det mye furumøbler og grønne skjerf. Men ærlig talt, kommunista har styrt landet i snart en mannsalder, det de har hvert veldig flinke til er og legge skatter og avgifter på alt som er. Nå er det på tide med endring. Ja, men hvorfor ikke flytte til et land som har valgt en annen modell dersom man ikke liker sosialdemokratiet? Spør du meg burde det blitt grunnlovsfestet at Norge skal være et sosialdemokrati. Det fungerer jo svært, svært godt. USA og de fleste arabiske land har mye lavere skattetrykk. Hva med å flytte dit? Men du må regne med å bruke minst 1/3 av lønningen din på helseforsikring, dersom du ikke vil selge hus og bil hvis en liten hjernesvulvst skulle dukke opp en dag f.eks. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Hvorfor kan ikke bare kommunistene flytte? Siter
Fred Solli Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Kommunistene kan jo ikke flytte aleine. De må gjøre dette kollektivt. En for alle, alle for en. Detaljstyring av menneskers liv er sikkert bra for de som ikke har egne tanker, men som synes at alle andre har de riktige tanker og ideer. Frihet kan være skremmende for noen. De vil bli styrt igjennom hele livet uten å måtte tenke og planlegge. Det er en ting i politikken jeg ikke skjønner helt. Det er hvor ansvaret for de belsutninger som tas ligger hen. Det er jo ingen som tar det hele og fulle ansvar om ting går galt. De står bare og skylder på hverandre. Alle politikere står og juger på jobben og endatil får de ros. Hadde man oppført seg på den måten i det private næringsliv hadde man fått sparken for lenge siden. Vi er altfor slappe i Norge når det kommer til å protestere mot politiske overgrep. Vi klager og syter en liten stund og så går det over. Nei, vi har det vel altfor bra her på berget. Personlig så tror jeg ikke at gresset er grønnere på andre siden, så jeg blir boende i Norge. Selv om Canada frister Siter
Mikkel Ellingsen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Frihet kan være skremmende for noen. De vil bli styrt igjennom hele livet uten å måtte tenke og planlegge. Slik er det også med kapitalisthuer som arbeider i store bedrifter. For meg gir Norge godt arbeidsrom for egne initiativ, samtidig som jeg vet at det finnes et sikkerhetsnett rundt meg om noe skulle gå galt. Kanskje hadde jeg ikke våget å være like selvstendig i et land uten sikkerhetsnett? Op , alle Jordens bundne Trælle! Op I, som Sulten knuget har! Nu drøner det av Rettens Vælde, til sidste Kamp, der gjøres klar. Alt det gamle med Jorden vi jevner: Op Slaver, nu til Frihed frem! Vi var intet, alting nu vi evner, vi bygger om vort Samfunnshjem Siter
Andreas Nysveen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Denne tråden begynte som et lite gledesutbrudd over at UiT ligger an til å få fortsette med trafikkflygerutdanningen. Nå har den blitt dratt over på hvordan landet skal styres. Gratulerer til UiT, håper dette går som lovet. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 8. september 2009 Forfatter Skrevet 8. september 2009 Jan Henrik: Er du sikker på det? Det virker nå rart at 6-7 skal gjøre noen stor forskjell på folk, synes jeg. Sjøfart er nok flott, men du kan jo snakke med ansvarlige folk i SAS eller Norwegian før du gir deg helt på det området. Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Marius: Neida, er ikke sikker på det, men er som sagt bare noe jeg har hørt. Man skal da ikke tro på alt som blir sagt heller Det er da ikke for sent enda, men skal uansett fullføre der jeg går i første omgang, deretter får jeg se hva som skjer Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 8. september 2009 Forfatter Skrevet 8. september 2009 Jan Henrik: Hehe, det er sant (at man ikke skal tro på alt) Siter
per berge Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Du Mikkel Ellingsen. Du river ut av deg så mye sprøyt att det er vanskelig å velge av "gullkorna" dine. Men la meg hvertfall gjøre ett valg av kansje dine mest absurde påstander der jeg lurer på hvilken planet du er på. Ikke prøv å føle deg fornærma slik som du øser ut av deg mot anerledes tenkende enn deg selv. Sitat Mikkel Ellingsen: # USA og de fleste arabiske land har mye lavere skattetrykk. Hva med å flytte dit? Men du må regne med å bruke minst 1/3 av lønningen din på helseforsikring, dersom du ikke vil selge hus og bil hvis en liten hjernesvulvst skulle dukke opp en dag f.eks. # Pnkt1.Må jeg spørre deg hvilke annet land som har større eller samme skattetrykk som Norge? Pnkt2. Hvor har du disse tallene fra? 1/3 del av lønna? Du måp nok sette deg litt mer inn i fakta gutten for dette her står ikke for en liten fjert fra sydvest en gang Uavhengig av idealisme er vel fakta ett viktig moment for å bli tatt på alvor, syns du ikke? Siter
Harald Strand Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Hehe! Du er god å snakke for deg Per, det skal du ha! Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Per: Du er uten tvil flink til å opprettholde din misjon Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Høyre øker og SV er skoletaper, viser resultatene fra årets skolevalg mens AP og FRP er valget vinner. http://www.dagbladet.no/2009/09/08/nyheter/skolevalg/stortingsvalget_2009/8014853/ Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Hadde en lovnad som dette (sitat fra trådstarter) http://www2.uit.no/www/startsida/nyheter/nyhetsartikkel?p_document_id=140273 kommet fra en borgelig side og ikke fra SV med finansministeren i spissen, så hadde jeg ikke tatt dette som valgflesk. SV har kun en misjon, nemlig nedlegge vegnettet og flyplasser for å kunne rasere norsk natur med elektriske tog! Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 8. september 2009 Forfatter Skrevet 8. september 2009 Per: Kanskje du skal finne fram noen tall selv, som du kan motargumentere med, før du kaster deg på sarkasmetoget. ...Har vi forresten ikke allerede en valgtråd i snackbaren? Siter
Mathias Ganss Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Pnkt1.Må jeg spørre deg hvilke annet land som har større eller samme skattetrykk som Norge? Totalt skatte- og avgiftstrykk er høyere i Sverige enn i Norge. Mathias Siter
Jan Vold Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Om skattedebatten: Kanskje noen bør ta en titt på Aftenposten fra 15.mai i år? http://www.aftenposten.no/pengenedine/article3077397.ece Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Så blir neste spørsmålet. Hva får skatteyterne igjen for å legge igjen litt mere skattekroner? Bedre veier? Bedre helsevesen? Bedre tannlege ordninger hvor man betaler egenandel? Ingen bomstasjoner for hver tredje mil? Lavere avgifter på mat/sukker/alkohol osv.? Ingen formue skatt? Ingen arveavgifter? lavere beskatning av næringsliv? litt større frihet til å velge innenfor det vi har av offentlige tilbud som f.eks. gamlehjem? Hvor hadde vi vært idag hvis hvis ingen av oss hadde førerkort eller bil? http://www.dn.no/valg/article1732676.ece Siter
Mads-Inge Otterstad Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Bare så synd at det er 3 år for sent... Nå er jo all kompetanse borte, og ikke minst så er jo alle flyene borte... Så hurra for de rødgrønne som rota bort den gyldne sjansen de hadde på å lage Europas beste flyskole. Jaddaaaaaa.... Siter
Jan Gulliksen Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Med det saklighetsnivået som denne debatten har nådd (ikke dønn overraskende ...), burde vel tråden vært plassert i kjelleren (altså Snackbaren)? Siter
Mikkel Ellingsen Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Du Mikkel Ellingsen. Du river ut av deg så mye sprøyt att det er vanskelig å velge av "gullkorna" dine. Let me return the favor! Du skriver: Pnkt1.Må jeg spørre deg hvilke annet land som har større eller samme skattetrykk som Norge? For å gjøre dette raskt og enkelt kan jeg velge våre to nærmeste naboland; Danmark og Sverige. Pnkt2. Hvor har du disse tallene fra? 1/3 del av lønna? Du måp nok sette deg litt mer inn i fakta gutten for dette her står ikke for en liten fjert fra sydvest en gang Narrowing our search to "salary," we found that the Bureau of Labor Statistics reports the average annual wages in the U.S. as $36,764 for 2002. For en familie på fire er gjennomsnittsninntekten 62,732 dollar forteller google meg. Google forteller også følgende: The average premium for a family of four costs close to $13,000 a year Dette blir over 20% av total inntekt! 1/3 var en overdrivelse i de fleste tilfeller, men er du uheldig, aleneforsørger f.eks. kan man fort ende opp med andeler langt over 1/3. For mange blir det for dyrt, og etter at du har følt deg litt merkelig i hodet et par uker, må du selge TV'en og stereoen for å få råd til en CT-scan, og joda, der er det en liten svulvst på størrelse med en golfball, herlig. Hvordan fortelle sine barn at man må selge hus og bil, slik at pappa kan få råd til å operere bort noe greier i hodet? Slike historierer er det mange som blogger om på nettet. For en nordmann blir det helt absurd. Uavhengig av idealisme er vel fakta ett viktig moment for å bli tatt på alvor, syns du ikke? Per Berge, det er lenge siden jeg har sett noe tatt så stor sats som deg, og trynet så fullstendig. Hva med å bruke et annet bilde? Pisse, ikke minst drite i sine bukser, for å holde seg varm (og tøff) et lite øyeblikk. Siter
Mikkel Ellingsen Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Hehe! smile Du er god å snakke for deg Per, det skal du ha! Ja, han er virkelig et retorisk geni. Siter
Mathias Ganss Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Per Berge, det er lenge siden jeg har sett noe tatt så stor sats som deg, og trynet så fullstendig. Hva med å bruke et annet bilde? Pisse, ikke minst drite i sine bukser, for å holde seg varm (og tøff) et lite øyeblikk. Amen! Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Ikke mobb kompisen min a ..... Siter
Harald Strand Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Ikke mobb Per! Godt ikke alle har trynet langt ned i raua på sosialistene Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.