Marius Arnesen Høiseth Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 http://www2.uit.no/www/startsida/nyheter/nyhetsartikkel?p_document_id=140273 Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 7. september 2009 Forfatter Skrevet 7. september 2009 Virkelig en gladnyhet, ja! Jeg ser frem til å søke meg inn der om et års tid! Siter
Mads Hjemmen Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Veldig bra, selvom jeg ikke stemmer SV Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Dette er veldig bra! Vi trenger et statlig alternativ også for dem som ønsker å ta trafikkflygerutdanninga. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 7. september 2009 Forfatter Skrevet 7. september 2009 Og et billig (altså gratis) alternativ Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 SV og garantier = kremt skeptisk.. De garantiene de har har kommet med til nå har ikke blitt gjennomført, dessuten må de jo få regjeringsmakt da... For dem som husker Soria Moria så vet vi med sikkerhet at dette også bare er valgflesk.. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 7. september 2009 Forfatter Skrevet 7. september 2009 dessuten må de jo få regjeringsmakt da... Ja, du har vel rett i det. Men jeg holder meg til håpet siden finansministeren har lovet skolen penger. Uansett så er det folk både på venstre- og høyresiden som kjemper for skolen. Siter
Mikkel Ellingsen Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Tom, det er ikke så mye man får gjort på 4 år, men regjeringen har klart full barnehagedekning. Økt satsing på kulturen kraftig og igangsatt en mengde store vei og jernbaneprosjekter, samt gjort vår utenrikspolitikk mer spiselig (ikke Bush lommerusk mere). Det går absolutt fremover. Det blir litt vel tabloid å undervurdere denne regjeringen til de grader. Siter
Enok Liknes Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Samt bidratt sterkt til nedleggelse av industrien. Kan man ønske noe mer!? Jeg kan faktisk ikke fatte at disse folka tørr å komme med nye valgløfter når de stakk velgerene sine så til de grader i ryggen med tanke kraftregime som de ikke klarte å oppfylle selv om det egentlig skulle være en grei sak å klare. Vi trenger en handlekraftig regjering! Hev sperregrensen til 10% slik at vi slipper å se disse små partiene med regjeringsmakt! Siter
Mikkel Ellingsen Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Som selvstendig næringsdrivende og sønn av en industriherre, må jeg si meg nokså uenig i dine analyser. Industrien har det svært godt i Norge om dagen, jamfør med naboen i øst og finanskrisen de har opplevd/opplever. Om du virkelig vil ha et gründer og industrivennelig parti, bør nok ikke sperregrensen opp til 10%, med mindre venstre kan gjøre et brakvalg! Siter
Enok Liknes Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Vel som direkte berørt av denne regjerings taffathet så er det ganske irrlevant om du er uenig eller enig. Fakta er at disse hadde valgløfter som sto om industriens fremtid. Detet klarte de ikke, mye til grunn for at slike partier som SV er industrifiendlige, og egentlig særdeles lite samfunnsnyttige. Siter
Frode Skibrek Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Full barnehagedekning? Den holdt vel i 3-4 mneder bare,, og ikke permanent full dekning. Noe som viser korttenktheten til de rødgrønne som sitter ved makten. At vi ikke kan kalles "Bush sitt lommerusk" mer, skyldes ene og alene presidentskiftet i USA. Hadde Bush enda vært ved makten hadde vi nok enda vært i lommen til Busken... Den norske regjeringen lovte også å sørge for å fjerne fattigdommen i Norge... Ok... Hvorfor er jeg fortsatt avhengig av sosialstønad da? Å få jobbb er ikke lett når man er pålagt å kvote-ansette våre nye landsmenn før egne landsmenn. Ikkerart dette begynner å bli paradis for øst-europeiske skurker og tiggere. bare synd politiet ikke kan kaste ut tiggerene, fordi løsgjenger-lovgivningen ble fjernet. DET hadde vært ETT av flere kloke skritt å ta for å få flere etniske nordmenn i alderen 25-40 ut i arbeid. Og en avskaffelse av NAV, som kun har laget MER byråkrati og problemer for brukerene. Platekompaniet er EN av flere bedifter som bevisst er "rasistiske" i utvelgelse av nye ansatte, i og med at de nesten uten forbehold KUN ansetter studenter på deltid. " Studenter foretrekkes" står i hver eneste annonse de sender ut. Det er noe arbeidsministeren burde ta tak i. RASKT! Kilde: http://www.platekompaniet.no/hjelpoginfo.aspx?t=3 Slik utvelgelse er iprinsippet forbudt ved lov av likestillingsministeren, men Arbeidsdepartementet har foreløpig ikke vist NOEN vbilje til å rettferdiggjøre søknadsprosessen for oss som IKKE går på lånekassen for å studere. Er ikke student selv, men kunne gjerne jobbet på platekompaniet. har også søkt flere ganger, men fått avslag muntlig med begrunnelsen "Du er ikke student". Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Tom, det er ikke så mye man får gjort på 4 år He he, der slo du spikeren på hodet, klarer de like mye i de neste 4 år så har det ca nesten klart 1/3 av løftene, hva mener du da er det mest fornuftige å gi dem i antall år tørr jeg spørre? Blir ikke din filosofi her like suspekt som 2/3 regelen i straffrabatten, sitt i 9 år og få gjort noe i 3 Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Fantastisk nyhet at de endelig har kommet igang med en mulighet for de aller fleste til å kunne vurdere en slik utdannelse. Hadde det bare vert tilgjengelig for noen år tilbake skulle jeg ha satset på å kommet meg inn der, menmen får nøye meg med å være på havet i en eller annen farkost. Ble heller maritim teknisk fagskole på meg Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 7. september 2009 Forfatter Skrevet 7. september 2009 Det er jo kos med seks måneder arbeid per år da, Jan Henrik En jeg kjenner er ute på en båt i nordsjøen, og det høres nesten ut som en drømmejobb, synes jeg. Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Marius: joda, de har det kjempeflott ombord på båtene i nordsjøen, ikke noe tvil om det. Jeg angrer ikke på at jeg satset på sjøfarten, men å bli pilot var den store drømmen Men jeg skal ta PPL setvikatet en gang, det er helt sikkert Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 7. september 2009 Forfatter Skrevet 7. september 2009 Jan Henrik: Det er aldri for sent å bli pilot, på den rette siden av pensjonsalderen Så lenge du har gen. studiekompentanse så er du vel likestilt med alle andre søkere på det området. Men nå vet ikke jeg hvor gammel du er da, hehe. Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Marius: jeg er 26 år nå, og etter det jeg har hørt (riktignok rykter, men alikevel) så er ikke flyselskapene så interessert i å ansette ny utdannede flyvere i 30-års alderen. Generell studie kompetanse har jeg ikke i skrivende stund heller, så det ville koste meg ett år ekstra. Nei, tror jeg vil satse på sjøfarten, har kommet inn der og har tro på det, mange rederier som kommer til å trenge folk i framtiden Siter
Magnus F. Meese Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Sjefsflygeren i Norwegian påbegynte PPL i en alder av 40-og-noe Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 PPL er en ting, det har jeg selv planer om å ta en gang i framtiden, men ATPL tror jeg nok at jeg kommer til å sløyfe Siter
Magnus F. Meese Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Hvorfor er jeg fortsatt avhengig av sosialstønad da? "Avhengig" Siter
Lars Hassel Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Platekompaniet er EN av flere bedifter som bevisst er "rasistiske" i utvelgelse av nye ansatt. Eller kanskje de bare ikke trenger en kar med Truckfører bevis og erfaring som Avisbud? Siter
per berge Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Av alle valgflesk tar vel denne kaka. SV vil jo legge ned alt som ikke går på skinner og er drevet av strøm. Det vil si inntil de finner ut att de må selge enda mer av strømmen vår til utlandet. Noe må penger må de jo hente ett sted etter att alle arbeidsplasser som flør genererte penger inn er flytta ut. Skal skuta først dras ned i dypet kan vi like gjerne gjøre det med flagget til topps og duken på bordet. Unskyld att eg hiver glør i øya på visse her men folk som hyller komunister MÅ settes ned på bakken igjen. Er bare en av mine prioriterte misjoner her i livet Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Lykke til med den misjonen, Per Siter
per berge Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Jo takk det samme og god seilas på deg i fremtiden. Tror du er inne på det rette "markedet" der. Selv om AP og LO har gjort hva de kan for å ødelegge alt av Norsk sjøfart er verdens skipsfart i stor nød for godt utdanna og rasjonelt tenkende skips ofiserer. Kompisen min utdanna seg i godt voksen alder til maskinist og var ferdig da han var 39. I dag seiler han på seismik fartøy, fet lønn og utrolig gode vilkår. Toppen av alt er att han i dag er 1st maskinist eller hva det heter. Siter
Harald Strand Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Er enig med Per! Har mistet alt av tillit til SV, dette er bare valgflesk og et av de såkalte "løftene" som de vistnok har tenkt å oppfylle Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.