Gå til innhold

Hva er dit favoritt....fly!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvorfor ikke fortsætte med denne type spørgsmål. Jeg kunne ikke finde en tidligere tråd om dette, så nu starter jeg altså en ny.

Det kan selvsagt være alt mellem himmel og jord: GA, military, business, commercial etc. Og det er tilladt at nævne mere end ét, for det kan sikkert være svært at begrænse sig :grin:

Jeg kan godt nøjes med at nævne THE favourite, og det er helt klart Canadair CRJ-100/200. "Lille" fly, utrolig flot design, og samtidig komfortabelt.

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Finnes det noe bedre enn dette? Nei det gjør det ikke.

American.airlines.b777.arp.jpg

Skrevet

Har aldri hatt sansen for passasjerfly, og kommer nok aldri til å få det heller, så jeg får være den første til å nevne noe militært. Personlige favoritter er F/A-18 Hornet (også Super Hornet), F-16 (alle modeller), MiG-29 og Rafale. Jeg har også en liten "soft spot" for F-22, som faktisk står høyest på lista over maskiner jeg har lyst til å se i lufta.

Skrevet

Bra at du lige nævner noget militært, Fredrik. Det minder mig om, at jeg har sansen for Saab Gripen, som jeg håber RDAF vil købe, som erstatning for de nuværende F-16. Men det bliver sandsynligvis F-35, som vi i fremtiden vil se i luften over Danmark.

Skrevet
Det minder mig om, at jeg har sansen for Saab Viggen, som jeg håber RDAF vil købe, som erstatning for de nuværende F-16.

Det tviler jeg på at kommer til å skje, siden de slutta produksjonen på tidlig 90 tallet :grin:

Favoritt flyet mitt:

QTR346-2008-10-09-1810-Kampenhout.jpg

Skrevet
Rett F-22 til F-35 med det samme du er i gang også, F-22 blir nok ikke solgt til noen andre enn USAF

Som du nok har regnet ud, så er jeg ikke nogen ekspert... :blush:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...