Gå til innhold

Hva er ditt favorittband/artist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt klart Guns N' Roses! :) Da mener jeg selvfølgelig ikke dagens GNR, men slik bandet var på 80- og særlig tidlig av 90-tallet.

Nummer to på lista er AC/DC, og i likhet med Magnus og 40 000 andre var jeg på konserten på Valle Hovin i sommer :)

Skrevet

Jeg er mest til elektronisk musik, og Röyksopp er helt klart en af favoritterne. Men det afhænger meget af hvilket humør jeg er i. Lytter også til Pink Floyd, Coldplay og flere andre.

Skrevet

Egentlig all musikk som fenger. Jeg hører sjelden på selve teksten - den driter jeg egentlig i så lenge selve musikken og ikke minst innspillingen er bra..

Men hvis jeg skal liste noen på topp eller de som går mest igjen her i gården og i bilen, så måtte det være disse (ikke rangert etter hve som er best, det må humøret avgjøre :) )

- ZZ Top

- AC/DC

- Metallica

- Nightwish

- Dire Straits/Mark Knopfler

- Eddie Meduza (her er det mest for tekstenes skyld, men musikken på mange av sangene er faktisk gørbra :grin: )

- Hammerfall

- Symphony X

- Michael Jackson

- Rammstein

- Eagles

- Brad Paisley

- Whitesnake

- Vassendgutane

Og noen techno/trance sanger osv. kan være fengende :)

Skrevet

Siden jeg viet mye av dagene mine til skateboardet mitt da jeg var yngre kommer det vil ikke som en overraskelse at jeg foretrekker band som: Foo fighters, GreenDay, The Offspring, Millencolin, Grinspoon O.S.V. AC/DC er også en av mine favoritter. det passer så godt på Chopper'en på vei hjem fra jobb ute i nordsjøen.

Skrevet

Jeg har en litt snål sammensetting på det jeg hører på. Men er i bunn og grunn en som sluker det meste. Og som en fortalte: Alle sjangre har god musikk! ;)

Så var det mine favoritter:

Hans Zimmer

Coldplay - (For en fantastisk konsert de hadde i Bergen!)

Jean Michel Jarre

Det er de som ruver på toppen.

Skrevet

Først og fremst er Skambankt ett band som jeg hører mye på. Ellers så har vi Jakob Håkon band. Hører en del på de.

Rammsund får sin andel, det samme får Dire Straits og R.E.M. Hans Zimmer er en mann som skal ha mye respekt for musikken sin også!

Skrevet
Snakker vi Pirates of The Caribbean eller?

Ja, blant annet. Med en STOR knapp på siste filmen. Den har helt fantastisk musikk!

Men det er generelt alt denne karen gjør, han har jo gjort over 130 filmer siden 1987 så har du litt å velge mellom.(Det er utrolig mye sammenlignet med andre artister, og når han til og med skriver 2-3 timer musikk til hver film og det i tillegg "kastes" ufattelig mengder materiale som ikke helt passer i filmen. Det er produktivt!)

For tiden er det det rykende ferske Angels and Demons albumet som spinner i surroundanlegget. Utrolig mange herlige lyder og akkorder. Just the way i like it! :grin:

Skrevet

Både Hans Zimmer og John Williams har komponert mye kult ;)

Et band som virkelig har brent seg fast hos meg nå er bergensbandet Vulture Industries (Myspace, klikk på linken for å høre låter). Kommer ikke på noen andre band som spiller lignende musikk, så kom gjerne med forslag. Sjangeren er vel en slags doomy industrial metal med en helt utrolig feeling som får ordet "psykopat" til å surre i hodet. Vokalisten fanger den samme stemningen live også:

[video:youtube]ouwLAiEwKjU

Skrevet

For tiden hører jeg mye på Muse, og har sikra meg ståplassbillett til konserten i Spektrum den 25. oktober! :D Det gleder meg å se at det er flere som liker dem, og ja, jeg ser virkelig fram til The Resistance slippes ut om en uke!!! :grin:

Ellers er det mye variert. Det det går mest av for tiden, er nok, nest etter Muse (konsertoppladingen er begynt!):

Kent

Franz Ferdinand

Rush

Mew (No More Stories... er et genialt album!)

Er generelt sett glad i alternativ musikk, og har nok en stor forkjærlighet til Rush! Å se dem Live i Oslo 26/10-2007 var noe av det største jeg har opplevd!

Skrevet

Her går det i mye rart. Blant annet:

Queen

Yes

Big Bang

Toto

Pink Floyd

og sist men ikke minst;

en veldig god kamerat og musiker Sindre Eide. Ung og lovende artist innenfor Trance/Electronica sjangeren. Årets største hit og så langt den beste sangen han har laget (etter min mening) er Essentia. Opptaket nedenfor og på linken er fra ASOT 397 så du kan hoppe rett til 1:24 for å høre sangen. [video:youtube]U-CpKYL9UjU

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...