Kjartan berg Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Hei igjen! Selv hører jeg mye på The Bravery men, det begynner å bli litt ensformet, så jeg lurer på hva dere hører på! Begrunn svaret ditt gjerne Kjartan Siter
A L Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Tja.. Liker da Queen, Stevie Wonder, og AC/DC :grin: Siter
Magnus F. Meese Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 AC/DC! Nådde høydepunktet i mitt liv i sommer da jeg var på konsert med dem på Valle Hovin! Siter
Audun Braastad Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Helt klart Guns N' Roses! Da mener jeg selvfølgelig ikke dagens GNR, men slik bandet var på 80- og særlig tidlig av 90-tallet. Nummer to på lista er AC/DC, og i likhet med Magnus og 40 000 andre var jeg på konserten på Valle Hovin i sommer Siter
Petter Tandberg Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Liker stort sett det meste, men vil holde en knapp på Coldplay. Ellers digger jeg også Muse Siter
Tommy Bernes Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Hører mest på Muse, gleder meg til det nye albumet slippes nå den 14. September Ellers går det også endel i Kaizers og mye annet rart :grin: Siter
Morten Ruud Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Jeg vil reklamere for Hiawata som jeg mener er et svært godt band fra Oslo. Ellers hører jeg mye på Bruce Springsteen og var på konserten i Bergen tidligere i år som var en helt enorm opplevelse. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Iron Maiden og Metallica er vel på toppen av lista, selv om det ikke nødvendigvis er de jeg hører mest på for tiden. Er de bandene jeg har hørt lengst på, selv om nyere Metallica er ganske skuffende. Siter
Petter Kverneng Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 The September When <3 Morten Abel generelt egentlig Siter
Johan Luiggi Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Coldplay, The Fray og Manu Chao :grin: Kan ikke bestemme meg for en, men liker alle tre like godt Hörer en del pâ The Futureheads for tiden though Siter
Harald Strand Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 1. Thin Lizzy 2. AC/DC 3. Guns N' Roses 4. Elvis 5. U2 Siter
Åge Storli Berg Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Coldplay, Muse, Kaizers Orchestra er noen av de beste. Siter
K J Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Jeg er mest til elektronisk musik, og Röyksopp er helt klart en af favoritterne. Men det afhænger meget af hvilket humør jeg er i. Lytter også til Pink Floyd, Coldplay og flere andre. Siter
Daniel Klepp Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Mars Volta Mew Deftones Thomas Dybdahl Tool Listen kunne vært mye lengre! Alternativt og variert med andre ord Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Egentlig all musikk som fenger. Jeg hører sjelden på selve teksten - den driter jeg egentlig i så lenge selve musikken og ikke minst innspillingen er bra.. Men hvis jeg skal liste noen på topp eller de som går mest igjen her i gården og i bilen, så måtte det være disse (ikke rangert etter hve som er best, det må humøret avgjøre ) - ZZ Top - AC/DC - Metallica - Nightwish - Dire Straits/Mark Knopfler - Eddie Meduza (her er det mest for tekstenes skyld, men musikken på mange av sangene er faktisk gørbra :grin: ) - Hammerfall - Symphony X - Michael Jackson - Rammstein - Eagles - Brad Paisley - Whitesnake - Vassendgutane Og noen techno/trance sanger osv. kan være fengende Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Er altetende egentlig, men Bob Dylan og musikk i den sjangeren der er noe jeg hører veldig mye på Ellers håper jeg dere har hørt om Dos Gringos, et band bestående av jagerflygere om jeg ikke tar helt feil:D Siter
Premium Medlem Frank Kristiansen Skrevet 6. september 2009 Premium Medlem Skrevet 6. september 2009 Dire Straits, Nordman, AC/DC... Siter
Thomas Hjelset Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Coldplay! U2 John Mayer Røyksopp ...for å nevne noen Siter
Fredrik Rise Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Siden jeg viet mye av dagene mine til skateboardet mitt da jeg var yngre kommer det vil ikke som en overraskelse at jeg foretrekker band som: Foo fighters, GreenDay, The Offspring, Millencolin, Grinspoon O.S.V. AC/DC er også en av mine favoritter. det passer så godt på Chopper'en på vei hjem fra jobb ute i nordsjøen. Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Jeg har en litt snål sammensetting på det jeg hører på. Men er i bunn og grunn en som sluker det meste. Og som en fortalte: Alle sjangre har god musikk! Så var det mine favoritter: Hans Zimmer Coldplay - (For en fantastisk konsert de hadde i Bergen!) Jean Michel Jarre Det er de som ruver på toppen. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Først og fremst er Skambankt ett band som jeg hører mye på. Ellers så har vi Jakob Håkon band. Hører en del på de. Rammsund får sin andel, det samme får Dire Straits og R.E.M. Hans Zimmer er en mann som skal ha mye respekt for musikken sin også! Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Så var det mine favoritter:Hans Zimmer Snakker vi Pirates of The Caribbean eller? Hans Zimmer har skrevet utrolig mye bra til disse filmene! Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Guns N' Roses, Pink Floyd og AC/DC = best! Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Snakker vi Pirates of The Caribbean eller? Ja, blant annet. Med en STOR knapp på siste filmen. Den har helt fantastisk musikk! Men det er generelt alt denne karen gjør, han har jo gjort over 130 filmer siden 1987 så har du litt å velge mellom.(Det er utrolig mye sammenlignet med andre artister, og når han til og med skriver 2-3 timer musikk til hver film og det i tillegg "kastes" ufattelig mengder materiale som ikke helt passer i filmen. Det er produktivt!) For tiden er det det rykende ferske Angels and Demons albumet som spinner i surroundanlegget. Utrolig mange herlige lyder og akkorder. Just the way i like it! :grin: Siter
Audun Braastad Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 "The Kraken" fra Dead Man's Chest er min favoritt fra Mr. Zimmer! Men jeg må innrømme at jeg ikke har hørt mer enn 10-15 av hans mesterverk. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Både Hans Zimmer og John Williams har komponert mye kult Et band som virkelig har brent seg fast hos meg nå er bergensbandet Vulture Industries (Myspace, klikk på linken for å høre låter). Kommer ikke på noen andre band som spiller lignende musikk, så kom gjerne med forslag. Sjangeren er vel en slags doomy industrial metal med en helt utrolig feeling som får ordet "psykopat" til å surre i hodet. Vokalisten fanger den samme stemningen live også: [video:youtube]ouwLAiEwKjU Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 For tiden hører jeg mye på Muse, og har sikra meg ståplassbillett til konserten i Spektrum den 25. oktober! Det gleder meg å se at det er flere som liker dem, og ja, jeg ser virkelig fram til The Resistance slippes ut om en uke!!! :grin: Ellers er det mye variert. Det det går mest av for tiden, er nok, nest etter Muse (konsertoppladingen er begynt!): Kent Franz Ferdinand Rush Mew (No More Stories... er et genialt album!) Er generelt sett glad i alternativ musikk, og har nok en stor forkjærlighet til Rush! Å se dem Live i Oslo 26/10-2007 var noe av det største jeg har opplevd! Siter
Andreas Lygre Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Her går det i mye rart. Blant annet: Queen Yes Big Bang Toto Pink Floyd og sist men ikke minst; en veldig god kamerat og musiker Sindre Eide. Ung og lovende artist innenfor Trance/Electronica sjangeren. Årets største hit og så langt den beste sangen han har laget (etter min mening) er Essentia. Opptaket nedenfor og på linken er fra ASOT 397 så du kan hoppe rett til 1:24 for å høre sangen. [video:youtube]U-CpKYL9UjU Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.