Karl R Pettersen Skrevet 27. april 2002 Skrevet 27. april 2002 Noen som kjapt kan fortelle meg hvor fuel selectoren i en C421 befinner seg? Har downloadet nesten alle bildene på www.aircraft.com av denne, klarer ikke å få øye på den Hva slags tank konfigurasjon har denne maskinen (antall og hvilke)? Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 27. april 2002 Skrevet 27. april 2002 Fuel selector på 421 finnes, som på de fleste andre cessna, mellom setene. Nå skal ikke jeg si sikkert, siden det er en stund siden jeg sist var ombord i en 421, men mener den ligger på gulvet, bak throttle qadranten. Cessna 421 har et ganske "straight forward" fuel system ifølge en kompis som flyr for BAT til daglig. Den har crossfeed også. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 28. april 2002 Forfatter Skrevet 28. april 2002 Så ved dørken på de bildene jeg har, men fant ikke noen. Kanskje den ligger lengre bak (utenfor bildet)? Forstår det sånn at 421 har mains i tiptanks, og aux inni vingen? Kan en crossfeede fra begge disse, ved å sette selector til crossfeed, eller må en sette crossfeed fra spesifik tank? Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 28. april 2002 Skrevet 28. april 2002 Den ligger sikkert utenfor bildet. På Cessna 310 så ligger fuel selector foran en liten "vegg" som du såvidt kan skimte i bakkanten av ovenfornevnte bilde, og den veggen gjør at du ikke kan se fuel selector ifra setene bak. Husker ikke om det er en slik vegg på 421 også, men det er vel ikke umulig. Hva gjelder crossfeed så kan jeg ikke svare på de spm av den grunn at jeg ikke vet Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.