Tommy Hansen Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Jeg er på jakt etter den enkleste måten å sette opp en hjemmeside som mulig. Helst en pakkeløsning med, -registrering av domene -serverplass ,helst en easy upload funksjon som gjør at jeg ikke trenger en stand alone FTP. -website builder,type drag and drop eller lignende som kan gjøres på 5-10 min. -gjerne fri trafikk -photo uploadfunksjon som for server. easy uten FTP. -blogfunksjon Ja,jeg vet hvordan Google fungerer. Men it's a jungle out there! Så jeg søker da brukererfaringer og anbefalinger av andre her inne som har bedre oversikt enn det jeg har. Siter
Sindre Holberg Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 www.webs.com Tidligere freewebs, dekker alle dine behov Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 29. august 2009 Skrevet 29. august 2009 wordpress.com blogspot.com blogg.no Siter
Marius91 Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Aner ikke hvor mange nettsider jeg har lagd fra bunn av, men det er jammen meg ikke få. Og etter mange år i "bransjen" har jeg utvilsomt blitt mest imponert over det www.one.com leverer. Bra kontrollpanel, enkelt og greit "1-2-3 nettside" opplegg. Kan velge mellom en del maler osv.. Billig er det også Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 lulz? One.com er jo dårlig som webhost, til de grader også. Aldri testa programmet deres, men av hostingservice er det jo helt på bunn. Skal du ha ordentlig webhost, gå til subsys.no Siter
Åge Storli Berg Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Har brukt subsys selv, og må si de virkelig yter kundeservice. Ble oppringt igjen av de en dag etter at jeg rapporterte en feil, for de ønsket å høre om hvordan det gikk og alt slikt. Ikke alle hoster yter slik service. Raske til å svare på mail og telefon. Ingenting negativt å utsette på de. Siter
Geir Teigo Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 hmmm... har hatt one.com i flere år nå og fikk super service da jeg skulle sette opp første siten. Aldri hatt noe tull med tilgang (null nedetid) og lasting går raskt. Kjøpte meg nytt domene i forrige uke og valget ble one.com også denne gangen. Satte raskt opp en "mens-vi-venter" side ved hjelp av deres 1-2-3-hjemmeside verktøy. Var voldsomt så negativ Olaf var, men jeg kjenner meg ikke igjen. Siter
Henrik Melbostad Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Er enig med Olaf her, hold dere unna One.com.. Fungerer kanskje ok så lenge det ikke skjer noe. Jeg hadde store problemer med å komme meg ut av avtalen med dem. Fikk faktura to år etter at forholdet var avsluttet. For å forvirre enda mer kan jeg anbefale Servage.net. Kjøp deg et domene og webhotell, og sett opp en Wordpress installasjon. Da har du en god start til å bygge på og lære mer! Mvh webdesigner på 10 året nå (hjelp!) Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Støtter Henrik. Har brukt Servage.net i over 2 år nå og kjører flere sider på samme konto. Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Jeg stiller meg bak rekken for Servage.net . Der har du blant annet autoinstallere av diverse bloggeskript, cms (slik som Flightsim.no er bygget på), bilde/videogallerier osv. Det er også en stor fordel at det er så utrolig mye plass. Jeg kjører nå tre nettsider, pluss at jeg bruker det som backup og lagringsplass på en del større filer. Men enda har jeg plass til mye mer! Og supporten er en av de beste jeg har vært borti. Det er sjeldent det tar over 2 timer før jeg får svar på det jeg spør om eller har problemer med. De fleste gangene har jeg fått svar innen halvtimen. Siter
Marius91 Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Henrik: Hvis du leser vilkårene deres, står det vel noe om oppsigelse som du har misforstått. Så lenge de har loven på sin side, stiller du ikke sterkt. Du må ha glemt å si opp, etc. De hadde jo ikke gjort noe om det hadde stridd mot norsk lovverk. Jeg kjenner meg heller ikke igjen med det Olaf sier, har aldri hatt noen så helst problemer med One.com Siter
Henrik Melbostad Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Veldig klar over vilkårene og avtalen ble sagt opp skriftlig. Allikevel klarte ikke danskene å registrere dette i systemene. Fikk heldigvis overført domenene til en annen ISP før det blir mer problemer. Når jeg brukte One (mulig de har lempet på dette) så var det tilnærmet umulig å kjøre cms og scripts pga. alle restriksjonene i PHP. Hos Servage kan du styre disse innstillingene selv. Mine to cents.. velg det som ser mest seriøst ut og du tror du blir fornøyd med. At noe koster 10 kr/mnd betyr ikke at det nødvendigvis er verdt 10 kr/mnd. H. Siter
Tommy Hansen Skrevet 7. september 2009 Forfatter Skrevet 7. september 2009 Sett litt nærmere på dette nå. one.com virker greit nok,men webs.com har en gratisgreie i tillegg,som er genialt for a teste produktet. Vil man ha mer plass,uten reklame osv, så oppgraderer man jo bare. I praksis betyr jo det,test først,kjøp etterpå. Det er ting vi liker ja. Så har testa funksjonene der og de virker enkle med klikk og se metoden for oppbygging av designet. Så det blir nok de jeg går for om ikke noen kan fortelle mer om one.com og særlig selve hjemmesideprogrammet og mulighetene,funksjonene der. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.