Jørgen S. Kvandal Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Tror ikke det er noe problem om du bare melder skiltet tapt, eventuelt anmelder det i tillegg. Husker ikke helt men tror du får med en bekreftelse på at skiltet er tapt og nytt er i bestilling. Jeg ble frastjålet skiltene på en bil for noen år siden, jeg anmeldte det og dro til Biltilsynet med kopi av anmeldelsen og meldte skiltet tapt. Hvis jeg ikke husker mye feil fikk jeg med bekreftelse på at nye skilt var bestillt. Jeg kjørte med bilen i de dagene det tok å få skiltene. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 25. august 2009 Forfatter Skrevet 25. august 2009 Ja, takk alle sammen for svar, har gjort det nå, snakka litt med han ene politimannen i tillegg, han sa at jeg kunne ordne slik at jeg får skiltene tidligere ved og stikke ned først og bestille og betale og si at jeg har meldt fra, og at jeg vil komme innom med skriv dagen etterpå eller når jeg nå fikk det i posten, sa at de bruker og være greie på det. Siter
Alexander Storvig Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Synes det er artig når noen innrømmer åpent på et forum at de driver med ulovligheter. I tilegg at det er et forum hvor man må bruke ekte navn. Du får bare håpe politiet ikke har tilgang til Snackbaren. :grin: Siter
Morten Ruud Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Man vet vel strengt talt ikke om hvem som har sitt riktige navn oppført på dette forumet. For alt dere vet kan jeg hete Knut, og har opprettet en mail-adresse hos en kamerat med f.eks. navnet.mitt@hansdomene.no. Deretter bekrefter jeg at jeg har mottatt mailen fra flightsim.no. Dermed utgir jeg meg for å være en annen enn jeg egentlig er, og ingen har jo noen grunn til å sjekke ut det for jeg gjør jo ikke noe straffbart her inne. Denne "tilståelsen" her holder ikke i retten, men politiet har jo evt. en grunn til å sjekke ut denne personens moped hvis de har interesse av å gjøre det. Og dersom det er på prioriteringslista Siter
Kenneth Rønning Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 haha, tror du virkelig det er hold i dette? For alt dere og politiet vet så sitter jeg bare her og skryter og lyver som bare det, og ja om de går inn for det så kan de godt finne ut hvem de aller fleste på mopedportalen og alt er så det så. Men uannsett når de kommer på døra her så står jo mopeden i en privat gårdsplass, så de har jo ikke noe bevis for at den har vært på offentlig vei... Siter
Kenneth Rønning Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 Kai Dreyer: OT, hvorfor skal ungdom bryte loven med trimming, hørt om lettsykkel? Har hverken så mye penger, eller får av foreldrene mine til slikt jeg. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Så lenge du ikke kjører tulling, så skal jeg ikke si noe som helst om trimming eller ikke. Jeg har blitt forbikjørt av en moped mens jeg selv holdt 80km/t, og hadde det kommet en møtende bil ville hundreogett vært ute for den gutten. En annen villstyring ville absolutt forbi min far på venstresiden idet vi kom til et kryss mot venstre; sjelden har jeg sett min far sette høyrefoten så resolutt ned... på gasspedalen! Så trim i vei for min del, bare ikke oppfør deg som en idiot i trafikken... Siter
Åge Storli Berg Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Som du nevner Gunnar, trimming er en ting, men å kjøre trimma og som en idiot er noe annet. Mange mopedførere glemmer alt av det lille de lærer under opplæringen, og kjører som det passer for de. Respektløse og alt slikt. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Mange mopedførere glemmer alt av det lille de lærer under opplæringen .... gjelder forsåvidt bilførere også, men det er ikke like lett å snike en bil inn i alle de lukene moped-pøblene sniker seg gjennom... Dessuten skal det ikke mye omløp i toppen for å finne ut av hvem som kommer best ut av en ulykke med bil og moped innvolvert... Siter
Åge Storli Berg Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Hadde alle mopedførere visst hvordan utfallet somregel er håper jeg at de har skjerpet seg. For å si det sånn: En moped i frontkollisjon med bil = VELDIG stygt utfall... Men regner med du skjønte hva jeg mente med "det lille de lærer", det er ikke mye som kreves for å få lappen. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Jeg nevner det angående moped og hva de tåler fordi jeg har jobbet innen akuttmedisin og vet GODT hva som kan skje om du kræsjer på en moped/bryter grenser. Uansett hvor teit en lov virker, så tro meg det er en grunn til at loven finnes. Norge er ett ganske så bra land, jada vi betaler mye skatt. Men vi alle kommer til å ha godt av dette når vi blir endre, og når vi virkelig trenger hjelp.. Jeg anbefaler ikke trimming av moped, har selv hatt trimmet moped, dog kjørte jeg aldri over 50km/t rett og slett fordi jeg vet hva som kan skje. Kan også si såpass at jeg kjenner en som har kjørt seg ihjel på moped, barndomskompis av meg. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Har selv vært med på en ulykke på sykkel før. Fikk en bil og en trailer i ræva over nye Svinesundsbrua, brått ble det kø og semitraileren stoppa ikke. Dermed ble det brudd i ryggen, men er like fin den dag idag. Satt dog bakpå en lettsykkel. Noe av moralen i dette innlegget er at det ikke bare er 16-17 åringene som kjører uansvarlig. Som sagt, har en uvanlig mye trimmet moped, men går ikke like bra som en R1 som drar på hjulet i 150 km/t i 80-sona... og nei, jeg kjører ikke som en helvete... Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Når det gjelder politi på forumet, og ellers forfalskning av navn, tipper jeg at Kenneth ikke har tatt ett tilfeldignavn da det faktisk bare er en person på melhus som han har oppgitt i profilen sin som bosted, som heter dette Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Hvis politiet skal ta folk på forum som sier de har trimmet moped får de en stor jobb. mopedportalen.com har over 20.000 medlemmer. Og de er ikke der for å diskutere hvem som har mest original moped. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Tja, politiet har brukt YouTube for å oppklare voldssaker... Likevel har jeg sterke tvil om at politiet vil besøke Kenneth på bakgrunn av det som er skrevet her. Da tror jeg heller de venter på å få se ham nærmere Bodø sentrum... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Ja det er et avgifts jag uten like..... Trimming er kultur....men bruk hue når du nyter det. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 Om de nå kontakter meg har de fremdeles et stort problem, de vet kanskje at jeg kjører trimmet moped, men de vet fortsatt ikke om jeg har gjort det på offentlig veg, og viss du ser på youtube så ligger det filmsnutter der over trimma mopeder, som du kan se reg. nr på, i tillegg har du mopedportalen.com, trodde dere var så opplyste som at dere viste at politiet må ha bevis, de kan ikke basere seg på ting som står her på nettet, for hva er det som ikke står på nettet? herregud. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 27. august 2009 Skrevet 27. august 2009 Heheh, ro deg ned Kenneth. Er nok ingen som seriøst mente at politiet skulle komme å ta deg pga noe du har skrivd på ett forum. Siter
Alexander Storvig Skrevet 27. august 2009 Skrevet 27. august 2009 Jeg tror faktisk Kenneth ble litt redd og prøver å forsvare seg så mye som mulig. Slik ser jeg det. Jeg ler meg ihjel. :grin: :grin: Bare vent til politiet venter en halvtime før skolestart like nedi veien de vet du kommer til å kjøre for å komme deg dit. You are so screwed!! :grin: :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.