Eirik - C Varvik Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Heisann, reiser til Trondheim torsdag for å hente meg en Passat 2.0 TDI Highline, 2006 model. Kanskje ikke det beste forumet å poste dette på men, jeg gir det ett forsøk. Noen som har slik bil, eller kjennskap til Passat fra 2006 og oppover og vet om standar feil på dem? Tenker da på ting som kan gjøre at man eventuelt kan prute litt på prisen? Oljeforbruk? Girkasse? Siter
Kenneth Rønning Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 hvor bor du henn ettersom du henter i Trondheim? bare lurer. Eneste standar feil jeg vet av er at politiet bruker de som sivilbiler. :grin: :grin: Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 24. august 2009 Forfatter Skrevet 24. august 2009 Bor på Finnsnes i Troms. Drar ned dit ettersom den var nærmest av de jeg kunne tenkt meg, tar 15-16 timer å kjøre oppover igjen tenker jeg. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Nå skal ikke jeg blande meg egentlig men, har du sjekka priser i oslo? for det er som regel mye billigere for bil der nede. Husker for to år siden at vi skulle kjøpe bil i trondheim, så fikk vi et "tilbud" og bilen var 2003 mod. så sjekka vi i oslo og fant en 2004 mod. til samme prisen, nå hadde vi en svoger der nede da som jobbet til med og selge biler, men uansett han tok bare en telefon til Bertel O. steen og han jobbet ikke der en gang. BTW så var det en Peugeot 307. Bare et lite tips. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 24. august 2009 Forfatter Skrevet 24. august 2009 Tro meg, jeg skal bruke såpass mye penger på en såpass ny bil at jeg har sjekket de fleste som er tilsalgs. Problemet akkurat nå er å finne en Passat stasjonsvogn til en pris jeg kan si ja til. Derfor falt valger på denne bilen. Det er også vanskelig å finne gode, ok biler for tiden. Da de fleste ikke tør selge i frykt for ikke å finne seg ny bil akkurat nå pga finanskrisen de tror har truffet norge hardere enn det har Dessuten de utgiftene jeg vil ha i drivstoff, mat, overnatting osv fra oslo og oppover blir nok det samme som jeg må betale mer for denne bilen enn for en i oslo, så tror ikke det blir så stor forskjell. Siter
per berge Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Ha i minnet att Passat er en av de med høyest service kalkyler. deler og rep koster skjorta på VW og Passat spesielt. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 24. august 2009 Forfatter Skrevet 24. august 2009 Ja, dette med service priser osv er noe jeg har tenkt over. Men har sjekket tester og "breakdown" statistikker for passat så i forhold til prisen vs det jeg måtte betalt for ofte reprasjon av dyre deler ikke blir så stor. Siter
Bjørn Petersson Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Eneste nedsiden jeg vet om Passat, og ja, en Highline faktisk, er det at de mer en gjerne er villige til å slite ut dekkene dine fort... Veldig fort Har hatt en slik bil. Faktisk, så sprakk topplokket, ikke pakkningen, men topplokket på den bilen etter 90km. Men det var jo helt klart en prod.feil. Men dekkene gikk jo like etter, disse ble ikke dekket av garantien, i motsettning til topplokket. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 25. august 2009 Forfatter Skrevet 25. august 2009 Har hørt dette om dekk som blir fort slitt på passat, har noe med kulelager å gjøre? Siter
K J Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Eneste nedsiden jeg vet om Passat, og ja, en Highline faktisk, er det at de mer en gjerne er villige til å slite ut dekkene dine fort... Veldig fort Har hatt en slik bil Men det begrænser sig jo ikke kun til Highline-modeller, eftersom Highline jo bare er et udstyrsniveau Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Passat er bra bli det, men det er dyre servicer.....men billigere en den dama som jeg er sammen med i dag og i morgen.....Mercedes McLaren SLR Carbon....fyf for en bil..... Siter
K J Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 I betragtning af hvor mange dyre biler, du kører rundt i Geir, er det skuffende at du ikke poster nogle billeder af dem her på forum Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Har posta noen bilder og videoer jeg om jeg ikke tar feil.....he he...skal ta litt bilder i morgen.... [video:youtube] Her er det en Gt2 med 560 Hk som for kjørt seg. :-)Den går ikke fortere.....hi hi Ellers så kan du gå på facebook siden min....der ligger det en med Super vette 550hk.... Siter
Kenneth Rønning Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Var bare et tips ellers så får du ha lykke til med bilkjøpet, personlig synes jeg Passat bilene er svært fine og se på. :cool: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Passatene jeg har hatt har hvert stabile egetlig, men har en Golf i dag, som det bare har hvert dritt med, det er så mye elektronikk surr at jeg kommer aldri til og kjøpe et slikt prosjekt igjen for og si det slik. Men Passaten, den var gull. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 Hvilken årsmodel er golfen din geir? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Hmm, det er om jeg ikke husker feil 2007. Det er en av de første GT med 170 Hk Disel med DSG og full pakke, den har i dag godt over 200 hk, har hvert oppgradert fra Wag i tyskland. Feilene har stort sett bestått i sensorer og elektronikk som lever sitt eget liv, noen ganger bestemmer den seg for at jeg skal kun kjøre i 70 kmt , he he...morro med såpass mye trøkk...men jeg tror problemene er for mye momment på DSG kassa som er dobbelt clutch kasse med masse elektronikk... Men Golf eiere er vell stort sett fornøyd, men jeg er ikke spessielt imponert over dette, men ytelsene når det først går er bra. Siter
Mathias Ganss Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Passat er bra bli det, men det er dyre servicer.....men billigere en den dama som jeg er sammen med i dag og i morgen.....Mercedes McLaren SLR Carbon....fyf for en bil..... Sa(t)an Geir! Tar du turen innom Oslo eller? Det gliset der skulle jeg gjerne sett litt nærmere på! Hvordan i allverden får du kommet så tett innpå alle disse superbilene? Heldiggris! Mvh Mathias Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Det er nokk desverre mye jobben min som gjør dette mulig rundt om.....men jeg er jo veldig interesert i bil da, selv om det egentlig ikke har noe med jobben og gjøre....men det er litt på representasjons basis. Og denne lille lekkerbisken, er til åpningen av en ny kunde av oss. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 Akkurat, sikkert en veldig morro bil når det funker Du sier du har chippet den til over 200hk. Om jeg ikke husker feil har DSG kasse ett visst antall NM det takler, spørs om du ikke får for mye når du har chippet bilen. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Det er det som er problemet ja, jeg har 425 nm.. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 Keep it smiple. Ikke noe fancy overpriset DSG ræl som de fleste har ikke brukt for... Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 26. august 2009 Forfatter Skrevet 26. august 2009 Ja, er vel snakk om rundt 365 nm i/171hk i en DGS kasse? Har små planer om å chippe passaten til 170hk etterhvert, får se om jeg trives med motoren etterhvert Akkurat nå gleder jeg meg bare til å hente bilen og få den hjem, selvom det er snakk om 15-16 timers kjøring nordover på fredag. Tar fly fra TOS imorgen kl2055 Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. august 2009 Skrevet 26. august 2009 He he, det har du rett i... Burde helst ha hvert noe så enkelt som en rød doning, med sugemotor, ikke noe turbo shit etc... Begynt F og slutta I Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.