Gå til innhold

Det er bare i USA det går an......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tom, du lever for å levere! Hadde det ikke vært for hva du graver fram, hva skulle vi da klaget over! Veldig bra :D

Det er jo helt skutt at de kan gjøre slikt da. Skal jeg saksøke bussselskapet for å ha brukt tiden min i kø, og for at jeg evt. ikke rakk ferjen og ikke rakk jobb (selv om jeg ikke har jobb)?

Nå er det på tide at USA tar selvkritikk!

Skrevet

jaggu på tide noen setter disse mannevonde halv hvalene på plass. De spytter og hoster på uskyldige imøtekommende besøkende uten den minste samvitighet. Besøkende som til og med har betalt for å oppleve disse hvalene blir snytt og spytta på av disse vasskalvene med dådyr øyer og bekksvarte i sjel. Nei, jaggu er det på god overtid att noen drar disse finnebefengte mobberne til doms. En utfording vil kansje bli å finne en vanntett bibel slik att disse udyra kan legge høyre finne på og sverge på att de vil plystre den hele og fulle sannheten og bare den.

:blush:

Vel, seriøst så er det i USA ett helt annet loverk tilknyttet dette med sivil domstol. Eller "The American ensurance lottery" som jeg kaller det. En må ha i huet att du blir ikke saksøkt med mindre det finnes feks, ett forsikringselskap som dekker kravet. du kan selvfølgelig bli saksøkt om du er formuende men det skal utrolig mye til for att du må betale ut om kravet er like tullete som i denne saken. Det kansje verste ved disse sivile søksmål er att private kan saksøke ett velykket selskap uten att selskapet har gjort noe som helst galt. Om skaden er større ved å hevde sin uskyld har det rett som et er blitt sånn att de har betalt segt ut av en kostbar sivil rettsak. Mikael Jackson er jo bare ett av utallige eksempel på det. Ett annet var ett energi selskap i Calfornia som utbetalte enorme summer selv om de kunne bevise sin uskyld. Problemet var att saken ville kunne gå over så lang tid, og temaet var av såpass ømfindtlig karakter hos en heller kunsaksløs befolkning så da var prisen lavere å betale ut med en gang.

Men forskjellen på her og der er følgende: Prøv deg som den lille mann i gata her i Norge med ett krav mot eks, forsikrings selskap, bank eller hva legemiddel bransjen så er det ikke utenkelig att du gjerne ville hatt muligheten å avtale med din advokat en prosentandel av erstatningsbeløpet slik de har det i USA. Er jo der hovedforskjellen ligger. Her har du rett og slett ikke lov å avtale med advokaten din ett oppgjør på 25% feks, mens det kan du altså i USA.

Skrevet

Galskap innen rettsvern/rettsaparat er vel når en pasient blir feilbehandla og må kjempe i årevis mot først pasientskadefondet og så mot ett sykehus/forsikrings selskap enda flere år for en latterlig liten sum som ikke på noen måte står i forhold til feilen og skaden påført pasienten.

Eller når en ungjente får livet sitt nærmest ødelagt etter en overfalls voldtekt og blir tilkjennegitt en sum på noen få titusner.

Eller 3 barn mister sin far i en drapsak og rettsystemet tilkjennegir dem 150.000 på deling for "tort og svie".

Eller når staten har innrømmet kjennskap til omsorgsvikt og att det ikke ble gitt den hjelp og støtte til de lidende som loven tilsier så blir offrene tilkjennegitt 100.000 i erstatning.

Nei jaggu tror jeg nok rettsystemet i USA er mange ganger bedre for den lille mann i gata enn det vi har her i Norge.

det finnes minus og pluss på begge sider av elva men alt i alt anser jeg deres system som bedre rettsbeskytelse for den generelle befolkningen.

Skrevet
- De ansatte på akvariet oppfordret delfinene til å sprute vann på oss som sto og så på showet. Det gjorde gulvet vått og glatt. Likevel sto det ingen skilt om våte gulv, skriver Edwards i søksmålet.

Hun ble sprutet på, men skjønte ikke at gulvet ble vått fordi hun ikke så et skilt om det? :crazy:

Skrevet
Even Moe Egenes saksøker Tom Knudsen for at han tok opp emnet, Even saksøker Tom for 600.000 norske kroner pga vannskrekk og han er redd for delfiner. Even kommer til å få emosjonelle mareritt.

Haha, blir vel ikke lenge til vi ser noe lignende i USA nei.. :grin:

Skrevet

Dette er ingen nyhet for meg. Det var slik på cruise basert i Miami allerde i 1987, og jeg måtte venne meg til å jobbe på en helt annen måte enn jeg var vant til: Alltid å passe på at ingen passasjer kom i nærheten av det jeg drev med, alt måtte merkes og lukkes fortest mulig. Så allerede i 1987 fant jeg ut av at jeg seilte fra et av verdens sykeste land.

Skrevet

Ja verden må være syk Andrew i og med så mange folk verden rundt vil dit. Frihet er ei fin greie, ikke sant? Noe vi her i det nasjonal sosialistiske Norge er forsvinende "frie" fra :D

Neio folkens dere må lære dere å lese mellom linjene og bruke litt sunn fornuft. Dette er IKKE daglig livet i USA. Att du Andrew måtte passe på att du varsla når du vaska gulv er da vel ikke annet enn normalt. Det gjøres da her i Norge også. Vi har noe som heter HMS her som er en ytterligere innstramning av nær de samme regelverk de har i USA. Att ting er litt annerledes i forskjelige land gjør da ikke det ene mer sykt enn det andre. Som en gast hadde ikke du fått det minste oppmerksomhet fra en saksøker advokat. Hva faen skulle de hente hos deg? De skal tross alt ha betalt og er det ikke noe å betale med blir det heller ingen søksmål. Ta heller å bekymre dere for helsekøene og feilbehandlingene her i Norge. Det er tross alt saker som anngår DERE og deres nærmeste. Prøv dere på en klagesak mot ett av de overbyråkratiserte Norske helseforetakene redigert i en ideologisk fyllefest på Youngstorget.

Skrevet

Ja de må værra kørka dumme borti der som utvikla GPS, internett og all verdens sofistikert teknologi av alle slag. Ikke har de stilt opp for noen i nød heller, skikelig feiginger som kryper fram etter att staute sterke Europa har rydda vei for dem. Mens Franske stormtropper gikk rett inn i battle satt neglespisende Amerikanske soldater å venta i teltene sine mens de drakk champis og spiste kanapeer. For ikke å glemme slik de har snylta på det sosialistiske Europa når det gjelder økonomisk utvikling og fordeling. Nei det landet og folket kan jeg ikke fatte har noen som helst å gjøre blant inteligente som oss her i Europa.

Yeezzzez folkens,,,, :whistle:

Skrevet

Er heller mer bekymra over att mine Norske landsbrødre er så enkle i sine konklusjoner enn hva noen utvalgte US citizens utaler seg om på en video. Og attpåtil noe som for enhver er totalt irelevant. Navn på en stat som begynner på U? Ja det er jo løsningen på all verdens utfordringer må vite.

Skrevet

Sikker på at det var avhoppa russere som fant opp det.. Amerikanere kan to ting: Krig og søksmål. Tydelig at Per Berge er en pro-USA person, sier så mye som at jeg ikke er det;)

Selv så syns jeg USA er en byrde, tross alt, hvem gidde oss finanskrisen? GRATIS til og med!

Men ikke tro jeg er helt kommunist! USA har sine fordeler, men slik jeg ser det, og etter de amerikanerne jeg har snakket med. Så er mange slik at de burde hatt barnevakt 24/7..

Skrevet
hvem gidde oss finanskrisen?

Eller hvam ga oss finanskrisen :)

Men vi skal nå ikke ta alle i USA under samme kam, det kan fort bety vi kaster stein i glasshus og hvem vil vel ha de glasskårene utover det hele..

Vi er ikke bedre, vi er langt fra dårligere men feil har vi alle sammen enten vi heter John Doe eller Ola Nordmann.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...