Pasi Jorgensen Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Tok en tur fra Kathmandu til Paro med Druk Air's A319 (wilco) Backtracking on RWY for T.O Liftoff Gear up og på tide med en turn før man får bakkekontakt med fjellveggen Da er after takeoff checklist completed og vi stiger mot cruise høyde gjennom en ellers så tordenfull morgen Bryter igjennom skydekket, og man kan skimte Mt.Everest i det fjerne Har nå lagt godværet bak oss, og i marsjhøyde har god utsikt til verdens høyeste fjell. For de som er kjentmenn i området, så ligger Lukla international ned i dalen nærmest vidusposten til venstre. Her er vi over Paro og starter en meget spesiell innflyvning. Følg RWY hdg, over flyplassen settes kursen til 300 grader og man synker ned bak fjellryggen og ned i dalen. Max fart 160 kts. Når man når 9500 ft begynner man en høyre turn med en decent rate på 1600 ft. Her er vi nede på 9500 ft/160 kts og begynner en 360 turn inne i dalen, får så og følge elven som går gjennom Paro by...eller landsby heter det visst Etter å ha fulgt elven ned dalen, så svinger man til høyre ved Mr.Smith's hus og etter å ha passert Mr.Smith's hus en krapp venstresving for å aligne med RWY 15 Aaaand...touchdown Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Så ut som en vel utfordring å få ned den jenta på den stripa. Men må gi deg en liten smekk på fingrene på redigeringen. De med fartsfølelse ble bra, men du har redigert fargene litt for mye. Når ble vingene på Airbus malt blå? Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 19. august 2009 Forfatter Skrevet 19. august 2009 He he, joda, ett par av de bildene ble nok "redigert" litt for...ehmm...ja ja, skulle vel egentlig ha justert levels på blå fargen, spesielt det hvor flyet er over Paro, på den andre siden kan jeg vel kanskje pårope meg kunstneriske friheter og si at det skal være slik for å fremmheve at Bhutan politisk sett har utviklet seg mot blått mot det tradisjonelle røde ideologien...eller noe i den duren Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Den unnskyldninga der var så bra, at den godkjenner jeg :grin: Siter
Joakim Hagen Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Fine bilder! Har aldri hørt om Druk Air. Så leste jeg raskt over navnet på tråden så ser jeg: Drunk Air? WTF?! Haha.. Men fine bilder :0) Siter
Even Rognlien Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 ...Så leste jeg raskt over navnet på tråden så ser jeg: Drunk Air? WTF?! Haha.. Gjorde akkurat det samme selv :grin: Men fine bilder!! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.