Skrevet 18. august 2009 15 år Onsdag 19. august kl. 18 er det info-møte på Jarlsberg flyplass for alle som vurderer å ta PPL. Du kan lese mer om det her: http://www.flyveklubben.no/
Skrevet 19. august 2009 15 år Fyyyy planke det var dyrt hos Jarlsberg..... eller er det en feil.... På sidene til Jarlsberg opperere man med en pris på 89 tusen kroner, men på siden til bliflyger.no bruker dem en pris på 56 tusen. Hamar og Elverum flyklubb bruker en pris på ca 60 tusen. Skjønner at antall timer påvirker prisen betydelig. Hva har det kostet for dere som er i forumet her, og har tatt PPL-A lappen
Skrevet 19. august 2009 15 år umulig å sette en pris på PPL utdanning.. noen bruker 45 timer på å kunne sakene, andre bruker mer. Mange klubber har flere fly som opererer med store forskjeller i pris, helt fra 800-1600,- kr/timen...
Skrevet 19. august 2009 15 år Forfatter Det står vel 81 000,-, men selv den prisen kan du nok presse noe ned. Men selvsagt, skal du legge til medlemsskap i klubb og NLF, utgifter til legesjekk og den slags, så blir det jo noen kroner ekstra. Det er dessuten viktig å huske på at beløpet blir fordelt over litt tid (1-2 år). Man betaler altså ikke ut alt med en gang. Men det er selvsagt dyrere å fly enn å samle frimerker ... Edit: Ser at Luftfartsskolen opererer med et anslag på 83 500 kroner.
Skrevet 19. august 2009 15 år Hva er time prisen for leie av fly og instruktør? Det er egentlig det som er det intressange å vite.. Totalprisen er noe man prøver å unngå å prate om egentlig, det blir alltid mer enn man regner mer. Uansett hvor hvor enn tar PPL Uansett hva enn gjør når det kommer til flyvning, så er det dyrt. Ingen vei unna, bare sånn det er Ken
Skrevet 19. august 2009 15 år Jeg synes det ikke er så dyrt. Hvis dere tenker på hva det koster og ta lappen på vongtog. Jeg vet ikke hvor mye det koster nå, men tipper det ikke er så veldig stor forskjell. (Husk at du også må ha klasse B først :-) ) Det og ta lappen kan jo være en invistering til et godt yrke.
Skrevet 19. august 2009 15 år Prisen er ikke ille den. Det er summen man bør regne med minimum mener nå jeg. Det er utolig mye man trenger for å begynne å fly, noe jeg tror kanskje ikke så mange tenker over på forhånd. Klart, er ikke alltid lett å forutsett hva en vil trenge, men en liten pekepinne er greit å ha. Usikker på hvor my lappen på vogntog egentlig koster, men en kollega av meg tok den fjord, og jeg mins det var dyrer en PPL.
Skrevet 20. august 2009 15 år Litt ute på jordet å sammenligne fly og vogntog lappen vel. Tar du lappen på vogntog Ca 70000, kan du begynne å kjøre og ha det som jobb og inntekt. Tar du PPL kan du fly høl i lufta og må atpåtil betale for det. i dagens marked tror jeg, at skal du invistere 70-100 K for å få en fremtidig inntekt, er begge deler høl i hue. Men vogntog hakket bedre en fly.
Skrevet 20. august 2009 15 år Men for og kjøre vongtog må du også ha klasse B. Som koster penger. For og begynne og fly må du ha PPl.
Skrevet 20. august 2009 15 år Litt ute på jordet å sammenligne fly og vogntog lappen vel.Tar du lappen på vogntog Ca 70000, kan du begynne å kjøre og ha det som jobb og inntekt. Tar du PPL kan du fly høl i lufta og må atpåtil betale for det. i dagens marked tror jeg, at skal du invistere 70-100 K for å få en fremtidig inntekt, er begge deler høl i hue. Men vogntog hakket bedre en fly. Hvorfor er jeg ute på jordet med det? Om det hadde vært PPL vs. mopped lappen eller skippersertifikatet som hadde blitt brukt som eksempel spiller ingen rolle. Det er den totale prisen for hva PPL koster som er intressant. SKal man invistere penger for å få inntekt som flyger så må man ut med langt mere en 70-100.000 som du nevner her. Jeg ser ikke på invistering som flyger for framtidig innekt som noe ulurt. Ei heller vogtog. ALt faller ned til hva den enkelte vil satse på. Men for og kjøre vongtog må du også ha klasse B. Som koster penger. For og begynne og fly må du ha PPl. Helt riktig Må lære å krabbe før enn kan gå.
Skrevet 20. august 2009 15 år Forfatter Vel, å kalle det "høl i huet" å ta PPL er jo én måte å se det på. Jeg vil tro at de fleste her inne ser litt annerledes på det å ha flyging som hobby. Dessuten er PPL selvsagt et springbrett for videre karriere innen flyging.
Skrevet 20. august 2009 15 år Kansje litt drøyt å kalle det Høl i hue, men Jeg vet om og kjenner folk som har satsa på flygeryrket, Brukt hundretusner av kroner, og kjører taxi. Med gjeld langt opp under øra. Å satse 70 K på vogntog lappen er ikke mye bedre, du får jobb, men utrolig dårlige betingelser. Med dagens konkuranse i luftfarten med mange ledige piloter, med god erfaring blir det ikke lett. Og i transportbransjen presses prisene av østblokk sjåfører. Men jøssenam, trå til. Og lykke til. Bare jeg ikke etterpå kan si som Øystein Sunde "Hva var det jeg sa"
Skrevet 21. august 2009 15 år Forfatter Etterpåklokskap er verdens enkleste øvelse! Jeg vet om folk som har tatt arkitektutdannelse og deretter blitt sittende igjen med skyhøye studielån og drosjesjåførjobb - og hørt om lignende eksempler fra andre bransjer også. Markedene går i bølgedaler, og det kan muligens være like greit å satse den veien man har lyst til å satse?
Skrevet 21. august 2009 15 år Denne ble dratt ut gitt Litt feil å bruke vogntog som eksempel, enig i det. Hvorfor? Fordi når man har lappen på vogntog, kan man begynne å jobbe og tjene penger. Har man PPL, kan man som det er nevnt her "fly hull i luften, og attpåtil betale for det". Men for en herlig hobby Tilbake til topic: Prisene på bliflyger.no er ikke oppdaterte på flere år.. Så de må du nok ikke gå utifra
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.