Tom Knudsen Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Du skriver sms mens du kjører bil etter denne filmen, huff! http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/sjokkvideo-mot-sms-bak-rattet-2861347.html Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Stilige effekter i hvertfall, heldigvis var det laget.. Vel..? Vet selv hvor enkelt det er å komme over i andre kjørebanen når jeg holder på med den nye, fancy CD-spilleren.. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Ja dette er desverre en stygg virkelighet, la telefonen ligge. Siter
Johan Luiggi Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Herre :eek: skjönner ikke at dt er folk som TEKSTER mens de kjörer! Handsfree i en by er greit, men SMS Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Har vært med på utforkjøring med SMS-skriving fra sjåførens siden som årsak, ja. Det var heldigvis under den nordnorske vinteren, så snøskavla på siden av veien bremset farten på bilen. Siter
K J Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Jeg tror du mangler et ord i den sætning, Tom Siter
Morten Ruud Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Det var en svært ubehagelig video, og virkelig noe som vekker folk. Det er dessverre synd at man må innføre så sterke virkemidler for at folk skal lytte til hva som blir sagt når det gjelder trafikksikkerhet. Siter
Tom Knudsen Skrevet 17. august 2009 Forfatter Skrevet 17. august 2009 Det er jeg helt enig i, men om det kan redde x antall liv så versågod sier nå jeg. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Må si jeg holdt på å brekkes når jeg leste en overskrift på VG som var noe slik: "SMS-skriving i bil øker risikoen for ulykker". Dette er jo ingen nyhet. Alt vi gjør i bilen som ikke har noe med kjøringen å gjøre øker risikoen for ulykker..... Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Det er jo noen som ikke skjønner det da, desverre. Det er vel derfor det må bankes inn i dem via f. eks. "reklamer" som denne. Siter
Harald Strand Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 "men om det kan redde x antall liv så versågod sier nå jeg." Helt enig! om reklamen redder ett liv, er jo det verdt det! Siter
Even Rognlien Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Nå kan man jo få politivarslinger på SMS òg... Trygt Radarvarsling* Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Jeg har selv skrevet SMS i bil under fart, og det er faktisk farligere å gjøre det enn å prate i tlf mens man kjører, mener nå jeg. Så mye oppmerksomhet blir tatt bort fra veien at det er livsfarlig! Nå rører jeg ikke tlf når jeg kjører. Hvis jeg må ringe, f.eks. pga no jobbrelatert (kjører jo buss) så stopper jeg heller ved en holdeplass, eller venter til jeg er framme ved endeholdeplassen. Ved flere anledninger har jeg sett folk som har prata i tlf eller skrevet SMS under kjøring, og som f.eks. ikke har klart å vike for trafikk fra høyre, så at det er farlig hersker det ingen tvil om. Den videoen håper jeg er en vekker for folk, men man har jo dessverre de som må erfare konsekvensene før de forstår alvoret, så fortsatt vil dette være en trend enkelte bilister vil praktisere. La oss håpe at de en dag tar til fornuft. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.