Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Ja dette er desverre en stygg virkelighet, la telefonen ligge.

Skrevet

Det var en svært ubehagelig video, og virkelig noe som vekker folk. Det er dessverre synd at man må innføre så sterke virkemidler for at folk skal lytte til hva som blir sagt når det gjelder trafikksikkerhet.

Skrevet

Må si jeg holdt på å brekkes når jeg leste en overskrift på VG som var noe slik:

"SMS-skriving i bil øker risikoen for ulykker". Dette er jo ingen nyhet. Alt vi gjør i bilen som ikke har noe med kjøringen å gjøre øker risikoen for ulykker.....

Skrevet

Jeg har selv skrevet SMS i bil under fart, og det er faktisk farligere å gjøre det enn å prate i tlf mens man kjører, mener nå jeg. Så mye oppmerksomhet blir tatt bort fra veien at det er livsfarlig! Nå rører jeg ikke tlf når jeg kjører. Hvis jeg må ringe, f.eks. pga no jobbrelatert (kjører jo buss) så stopper jeg heller ved en holdeplass, eller venter til jeg er framme ved endeholdeplassen. Ved flere anledninger har jeg sett folk som har prata i tlf eller skrevet SMS under kjøring, og som f.eks. ikke har klart å vike for trafikk fra høyre, så at det er farlig hersker det ingen tvil om.

Den videoen håper jeg er en vekker for folk, men man har jo dessverre de som må erfare konsekvensene før de forstår alvoret, så fortsatt vil dette være en trend enkelte bilister vil praktisere. La oss håpe at de en dag tar til fornuft.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...