Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei alle sammen !

Da jeg har en veninde som ikke har ADSL i huset så lurer jeg på om noen av dere vet om hvilken leverandør av ADSL som er billigst!

Dette er egentlig bare for å ha internett tilgjengelig uten krav til hastighet eller kvalitet , til en opplysning så har det vært installert fast tlf der hun leier tidligere , men post nr er 1538 , har prøvd å gjøre noen søk på bredbånds guiden , men den sier ikke så mye egentlig.

Bare lurte på hva slags erfaringer dere har og hva som kan være billigst uten for store krav til hastighet og kvalitet , det viktigste for henne er vel å kunne bruke nett bank og surfe litt aviser.

Håper på noen gode råd.

MVH

Kai

Skrevet

Hvis hun på noen måte kan få Lyse (de leverer blandt annet til andre underleverandører) er det, etter min mening, det aller beste alternativet. Fiber er herlig. Savner virkelig å bo hjemme med 10 opp og 10 ned! :cry:

Men både Get og Ventelo fungerer bra. Get har jeg ikke personlig erfaring med, men har hørt lovord. Selv har jeg Ventelo, som jeg har opplevd noen småproblemer med (på den måte at nettet forsvinner og dukker opp neste dag), men ellers bra. NextGenTel har fått ekstremt mye pes for dårlig kundeservice, men de påstår at de har lært.

Kan anbefale Ventelo.

Skrevet

Telenor var problem for oss. De lot oss betale for 3mbit og vi fikk 700kbps. Etter to år med løfter om at "jada, dette skal vi fikse straks!", orka vi ikke mer og bytta til canal digital. Makan til stabilt nett har jeg ikke opplevd noen plass.

Skrevet

Har telenor selv og er kjempe fornøyd.

Men som Magnus skriver så avhenger dette mye av hvor man befinner seg og kvaliteten på linjen i området der du bor.

Jeg bor i Bodø og i det området jeg bor nå så er linjene av relativt ny dato og dermed kan Telenor lever både stabilt og raskt nett.

På Røst, hvor jeg bodde før, derimot er linjene gamle og udaterte og hastighetene som kan leveres er ikke av de aller høyeste. Kjenninger av meg der ute klager også på ustabilt nett til tider.

Så hvis man bor sentralt og linjenettet er av nyere standard så kan jeg anbefale Telenor Online.

Edit:

Må legge til at jeg har et såkalt ADSL Turbo abonnement hvor jeg har opptil 18mbit. Hastigheten varierer etter tid på døgnet og trafikkmengden, men jeg har ikke opplevd under 5mbit enda på min relativt nye adresse. På min forrige adresse i sentrum av bodø kunne hastigheten synke til rundt 4mbit på travle tider av døgnet.

Skrevet

Et alternativ dersom linjen er dårlig er ICE,et bakkenett som sender på 450 MHz.Du får det med WLAN-router eller USB-modem.

Hastigheten hjemme hos meg ligger på 1-1,5 MBit.

Prisen er litt stiv:399,-/mnd.

Ellers så var jeg kjempefornøyd med Telenor den tiden jeg hadde det.Nå bor jeg imidlertid "på landet" der det ikke er linjer,så da var ICE det eneste ADSL-alternativet.

Skrevet

Det med at NextGentel har dårlig kundeservice kan jeg avkrefte, det er heller det at de ikke har det.

Men det året jeg hadde det i Oslo var det aldri noe problem. (Kan ha noe med at de ville ha terminal eller bare eller hva det heter i kjellern vår.) Men det var stabilt og fint, merket ikke noe til hastighetsdropp i travle tider på døgnet. Eneste er de trådløse routerne de leverer, de var noe drit. Sikkert fint om du har en åpen leilighet, men i bygårder som det gjerne er i Oslo var det ganske crappy.

Skrevet

Foreldra mine har Tele2 hjemme, og det er forholdsvis ustabilt.. går veldig ofte ned om natta.. Om det skyldes Tele2 eller Telenors nett er derimot uvisst :)

Opplevd ekstremt dårlig kundeservice der; men det er jo såpass billig at det er jo slikt som fort ryker.. Man får det man betaler for.

Skrevet

Om mulig velg GET. De gir best price/performance og de eier utstyret så du slippe å kjøpe noe som helst. De har ofte også gratis installasjon og utkjøing osv.

Hadde GET i flere år før, var bra og topp service.

Flyttet til et sted hvor valget ble ADSL, og det blir bare tull og ekstra dyrt om du ikke har telefon på linja også. Så da ble det Canal Digital over kabel. Det fungerer stort sett, men har vært nede flere ganger på de 17 måndene jeg har bodd her. Ikke er det spesielt bilig heller selv om jeg nå r trippelkunde med TV/internett og bredbåndstelefoni.

Kjenner flere som sliter me telenor, de lover, men klarer ikke alltd å levere, men betale må du likevel.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …