Anders Merch Grønmyr Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 Heisann! Onsdag 19ende, er det tid for siste trening før utsjekk påfølgende søndag! Approach-treningen vil foregå i Sola TMA som dekker ENZV og ENHD så håper på en trafikkmessig utfordring før den store utsjekksdagen. Gi meg noe å bryne hue og de grå på Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 17. august 2009 Forfatter Skrevet 17. august 2009 Her er det også åpent for å sitte på ENZV_twr, ENHD_twr eller dekke ENSV_CTR Siter
Espen Sæther Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 ja men da tar jeg TWR trening ilag med deg da Anders;) da er d både TWR å APP trening fra 19-21:) Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 19. august 2009 Forfatter Skrevet 19. august 2009 Dette er siste trening før utsjekk fredag 21ende! Så håper det blir litt trafikk her i kveld Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 19. august 2009 Forfatter Skrevet 19. august 2009 Da er det snart tid for dobbeltrening på Sola! Kan melde om en del vind og utfordrende flygevær i regionen for øyeblikket: ENHD Haugesund-Karmoy METAR observed at: 19 Aug 15:50 UTC (48 minutes ago) Wind direction: from 160 degrees varying from 120 to 190 degrees Wind speed: 19 knots gusting to 31 knots ENZV Stavanger METAR observed at: 19 Aug 15:50 UTC (48 minutes ago) Wind direction: from 160 degrees Wind speed: 19 knots gusting to 29 knots Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 going around around around.........hvor er spy posen? :grin: 5.7 tonn fuel igjen.....5.6 :grin: Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Sorry for the havoc from vUSAF Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 tanks are soon dry as martini. :grin: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Etter noen holds på treninga i kveld på sola appr.Ble det ett par bilder av noen landinger. Magnus Meese med sin Thompson 737. Stian Czybulla med lufthansa 737 Siter
Morten Ruud Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Har et kjapt spørsmål etter min SOSOL2S approach: Jeg var jo aaaaltfor tidlig ute med å melde min ankomst allerede ved SOSOL, men fortsatte på den approachen inn til RILKO der jeg igjen forsøkte å melde min ankomst med SOSOL2S arrival og FL. Mulig denne aldri kom frem til controller, samtidig som det var relativt kaotisk både på bakken og i lufta (av fullt forståelige grunner). Jeg tenkte først å holde ved RILKO, men på grunn av at det ikke kom noe svar fra controller + at jeg ikke kom igjennom på frekvensen fortsatte jeg min arrival, og glemte å holde ved RILKO. Tror jeg fikk kontakt med controller omtrent mellom ZV503 og ZV505. Fortsatte forbi holdingen ved Rennesøy NDB der et fly var i holding etter hva jeg forsto. Det jeg, i forhold til kartet ikke forstår er hvordan jeg havnet midt inni hans holding dersom jeg fulgte min arrival i FMC, som førte til TRAFFIC ALERT. (Men det gikk fint.) Ble en lang forklaring til et kjapt spørsmål, men hva burde jeg egentlig ha gjort i denne situasjonen? Jeg fortsatte jo min arrival uten controllers "tillatelse", den fikk jeg jo først mellom ZV503 og ZV505 og snek meg derfor kanskje inn i luftrommet og gjorde hele situasjonen enda mer kaotisk for controller. Etter hva jeg forstår av kartene har jeg jo tillatelse i henhold til arrival å fortsette helt inn til RANAB (eller ZV500). Dette ville jo ikke ha vært noe problem dersom Stavanger control var pålogget for da ville jo han ha klarert min arrival I denne situasjonen måtte jo PIC (meg) bevege seg inn på arrival i ukontrollert luftrom. Gjorde jeg et riktig valg ved å fortsette arrival? Og dermed snike i holding-køen Siter
Stian Czybulla Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Det var meg du fikk tcas mot, men gikk du ned i høyde før du fikk kontakt med atc? Siter
Morten Ruud Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Ja, frem til jeg fikk kontakt med ATC fulgte jeg FMC'en sin descend, men når jeg møtte på deg så var jeg klarert ned til 3000 av ATC. Siter
Stian Czybulla Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 ville nok gjort som deg på å følge arrival, men jeg ville ikke gjort noe med høyden i han ctr rom intill jeg fikk kontakt, men det er slik jeg ville gjort Siter
Stian Czybulla Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 og ved ett eller annet tidspukt ville jeg tatt en holding til jeg fikk kontakt Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 19. august 2009 Forfatter Skrevet 19. august 2009 Får bare beklage trafikk hendelser og delay til noen tekstpiloter og andre i dag, ikke min beste kveld i tårnet desverre det skal jeg ta på min kappe! Men takk til tålmodige og ikke minst utfordrende piloter. Hadde vel på det meste 3emergency/radio failure. Dere som fikk holding DHL555 og UPS1622? Takk for tålmodigheten. Gi meg trafikk på fredag også da Igjen beklager noe delay og conflicts, det skal jeg ta min store del av ansvaret for men her skjedde det mye den siste timen, ble også en liten halvtime overtid utfra hva som var planlagt for å få trygt ned de siste pilotene. Siter
Stian Czybulla Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 shitt happens, men dette var gøy for det kan ikke love jeg kommer på fredag, men skal prøve Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Bare artig dette.Eneste jeg gikk glipp av var Tottenham-Hull :grin: Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 19. august 2009 Forfatter Skrevet 19. august 2009 vant Spurs? hope so;) Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Når på fredag er tårnet bemannet, tror du? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 19. august 2009 Forfatter Skrevet 19. august 2009 Tråden for utsjekken fredag ligger her inne den, 1930-2100 lokaltid er rammen vi har satt for utsjekken. ENZV og ENHD dekket av Sola Approach! Om det vil bli dekket twr som egen posisjon er usikkert Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.