Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

[sjokkert]Det går tydeligvis ikke ann å stole på noen lenger! Hvis helsepersonell ikke gjør en forbanna drit, hvem skal gjøre det da?

Norge trenger sårt restrukturering, dette skal ikke gå ann i verdens beste land!

Og hvorfor er ikke stefaren fengslet på livstid?

I tillegg, når en mann som allerede har mishandlet, og drept, sin stesønn. Hvorfor får han da beholde omsorgen over sitt eget barn? Greit at han er faren, men skal han få en ny sjanse, der han muligens kan gå gjennom det samme?

Nei, fengsel + hjernekrymper, og evt se om vedkommende har forbedret seg! [/sjokkert]

Skrevet

Det norske folk skulle ha samlet til en dugnad og rensket landet for folk som det der... Føler at det klør i tenna her jeg sitter. Hadde vært fint om en Hells Angels kar kunne ha vist denne mannen hva som menes med uttrykket "What goes around, comes around". Da hadde det vel blitt stille. For gått.

Skrevet

Kjenner det koker inni meg her nå.

Dette er nok et bevis på inkompetansen til det norske rettsvesenet.

Slår du ned en person på gata, og sparker ham til døde, kan du faktisk få 18 år for drap. Men det er vanlig i norsk rettspraksis at man får mindre straff for å drepe barn. Dette har det vært mange tilfeller av opp gjennom årene.

Og at han i det hele tatt får lov til å ha omsorg for sin egen sønn syns jeg er *sensur*.

Attpåtil må han vente på ledig celle i fengsel. Snakk om molboland. Vi har mye å lære av USA, der de blir fraktet direkte til fengsel etter domfellelse. Men bryr Storberget seg? Neida, han er bare opptatt av å sanke stemmer den late jæ***n.

Send ham på åpen soning blant værstingene, og fortell alle fanger hva han har gjort. Men dette vil ikke bli gjort pga at han må beskyttes mot medfanger.

Skrevet

Vel nå er ikke USA et helt perfekt land heller da, i alle fall som et forbildeland, mye rart med rettsvesenet der også, tror det finnes en større andel av "de innsatte" der som faktisk kan være uskyldig..

Men dette er en annen diskusjon, jeg synes man skal slå hardere ned på kriminalitet i Norge, 2 år for voldtekt hva fankern er det? Tar man utgangspunktet i å 3 dobble straffe satsene i Norge samt innfører " go direktly to jail" så vil nok det gjøre en av to ting tror jeg

1. Man skjerper kanskje tangegangen til de som holder på med mye rart, særlig de lav belasteded kriminelle

2. Man får en økning i vold og kriminalitet bilde.

Uansett tror jeg noe må gjøres for å holde disse svina vekk, men som sagt har man problemer i utgangspunktet driter man vel så og si i hva slags straff man får..

Hva med straffe leir på Svalbard, fjern all infrastruktur der og gi hver enkel fange en sovepose, ei fiskestang, et telt og bye bye, see you when your done..

Skrevet

Vi kan jo ikke ha folk i fengsel i årevis heller, det koster jo penger! For det har vi jo ikke nok av.... Kanskje bompenger for å holde fengslene i gang?

Men tilbake til topic, sykt at noe sånt kan skje. Men jeg kom til å tenke på; kan dette være gjort for å skape publisitet angående saken, i og med at Stefaren fortsatt går fri?

Skrevet

Kan jo hende, nok av gale folk dere ute..

Men en fengsel reform burde vært etablert for lenge siden, at dømte kriminelle går fritt rundt til å begå nye handlinger er rett og slett forkastelig, dessuten er det nok ikke særlig kjekt for dem som evt måtte ønske å få straffen unnavgjort fortest mulig, sett f.eks om man har kjørt for fort og må inn og spikre paller, hvorfor da vente i så så lang tid pga sonings kø? Nei skjønne seg på det dem som kan...

Skrevet

Hei

Dette er så forbanna urettferdig at jeg egentlig ikke har ord som er dekkende.. Ikke ble han hjulpet mens han var i live denne lille ungen, og nå da han er død har de ikke engang respekt for graven hans, og begår grove overgrep mot han der han ligger... Fy faen for noen mennesker, og hvilket menneskesyn de som gjør dette har, der er for meg en gåte

En annen ting er denne stefaren som fremdeles er fri, og venter på en dom på 8 år.. Mannen burde sittet i varetekt frem til det var plass, og sonet hele dommen på 8 år sammenhengende. Han er en forbryter - og drapsmann og bør behandles som sådan, ikke dulles med.. Sett han i varetekt, et eller annet sted så vi er besyttet mot hans muligheter for og begå flere voldligheter..

Bjørnehøya er ogs ett godt alterntiv som flere har kommt med her...

Oddvar

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet
Og hvorfor er ikke stefaren fengslet på livstid?

8 år er langt fra nok etter en slik mishandling.

Helt vanvittig...

Skrevet

Helsepersonell i norge beskytter seg bak at de mener de har taushetsplikt, dette er heelt feil om de skjønner at et barn blir utsatt for vold.

Dette er bare beklagligvias en av mange eksempler som beviser at dagens system med barnevern og helsevesen ikke fungerer i norge.

At stefaren i det hele tatt får lov til å være i nerheten av unger er en vits, han har et barn med barnemoren som tillsynelatende har det bra, hva skjer om stefaren blir "litt" pissed en annen gang da, stakkers unge, moren må jo også være fullstendig underkuet av mannen for å ikke skjønne seg og sine barns eget beste.

utrolig trist

Skrevet

Det triste og syke her må være at slike ting ikke blir plukket opp i utgangspunktet, enig at taushetsplikten bør komme til diskusjon og moderering, men vi må heller ikke se oss blind på den i ren frustrasjon, nok av eksempler hvor den faktisk er et nyttig element for personvernet.

Det som igjen blir en svakhet i vårt samfunn er lovverket og straffeutmålingen sammen med den manglende svake toleransen for gjennomføring av soningen etter tildelt straff, Siv Jensen i FRP sa noe smart som jeg ønsker å sitere her.

Har du 9 dommer for samme forbrytelse vil 10 domfelle gis gange 3 altså 30 år..

Smart mener nå jeg, samtidig bør man fjerne 2/3 dels regelen noe som gjør at man må sitte 30 år og ikke 18-20 normalt..

Skrevet

Og et år bør hvere et år, ikke 9 mnd`s år som praktiseres på fengsels straff av en eller annen uforståelig grunn.

At man kan søke om prøveløslatelse nesten med en gang man kommer innenfor murene er jo også helt latterlig.

Skrevet

Ja og når de først begynner å sone sin straff som f.eks denne jævla pinglete fyren som denne tråden handler om, som med sitt svake sinn har tatt sin aggresjon utover en liten gutt uten mulighet til å forsvare seg får kanskje nye samme type fengsel med samme type tilbud som Arbeiderpartiet nå skal innføre i fengslene i Norge http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=332924

Det de faktisk gjør er å klappe dem på ryggen og si "værsegod kjære kompis" her har du en gave fra Arbeiderpartiet og tusen tusen takk for at du valgte å bli kriminell, håper du får en fin tid i forvaring, takk for at du er den du er kjære medmenneske..

Æsj!!!!

Skrevet

Kan ikke si noe annet en godt valg i år!

Det er viktig at alle stemmer, stemmer man ikke så har man "nesten" ikke lov til å klage etterpå.

Skrevet
Det er viktig at alle stemmer, stemmer man ikke så har man "nesten" ikke lov til å klage etterpå.
Får si som George Carlin, er det noen som har rett til å klage så er det de som ikke stemmer, det er jo de som stemmer som er ansvarlige hvis den valgte regjeringa er inkompetent, de som ikke stemmer har jo ingen skyld i det heletatt og burde ha all rett til å klage ;)

Sâlenge vi ikke ender med FRP da..
Tror ikke du trenger bekymre deg for det...
Skrevet
Får si som George Carlin' date=' er det noen som har rett til å klage så er det de som ikke stemmer, det er jo de som stemmer som er ansvarlige hvis den valgte regjeringa er inkompetent, de som ikke stemmer har jo ingen skyld i det heletatt og burde ha all rett til å klage[/quote']

Uenig. De som ikke stemmer viser bare en generell fraværende interesse for hvem som styrer landet sitt. Det å stemme blankt derimot betyr at man er missfornøyd med valgene i det store og hele. De som lar være å stemme har ingen rett til å kommentere, irritere seg over eller klage på regjering og storting.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...