Knut Erik Myklebust Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 http://www.dagbladet.no/2009/08/03/nyheter/nodlanding/utenriks/7496661/ "- Jeg tror vi falt 200 meter rett ned" Hvordan i huleste kan man estimere at de falt 200 m? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 Samtidig med at han satt og sov. Siter
Morten Ruud Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 Jeg mistenker uansett at de skadde satt uten setebelte. Min personlige mening er at jeg ikke helt forstår årsaken til at man sitter i et fly uten belte. Det burde absolutt være like naturlig å gjøre det i fly og buss som når man sitter i en bil. Dette var jo en relativt lang tur, men jeg kan ikke si at jeg synes bilbelter på lange turer, eller flyturer er spesielt ubehagelig. Når man vet at det kan bety forskjellen på uskadd/skadd og liv/død i 95% av tilfellene. (Finnes jo alltid historier om at hvis man hadde hatt på seg bilbelter ville ikke personen overlevd osv.) Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 De skriver om nakkeskader, så de skadde har sikkert truffet baggasjehyllene pga. null beltebruk, ja. Imponerende at en passasjer uten tilgang til altimeteret greier å anslå fallhøyden. Siter
Å E Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 Det må da bare gå an å sjekke de svarte boksene? Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 Joda, men tror ikke flyselskapet orker å gjøre så mye ut av et lite høydetap. Det sto ikke i artikkelen at det skjedde i nærheten av bakken, så det var neppe så dramatisk som vitnene beskriver det (men de kunne jo ikke se instrumentene da). Vil nå jeg tro EDIT: den svarte boksen har vel også en tidsbegrensning på hvor langt tilbake i tid man kan spole. Hvis flyet har fløyet etter denne hendelsen så er antakeligvis dataene fra hendelsen skrevet over. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.