Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker uansett at de skadde satt uten setebelte. Min personlige mening er at jeg ikke helt forstår årsaken til at man sitter i et fly uten belte. Det burde absolutt være like naturlig å gjøre det i fly og buss som når man sitter i en bil.

Dette var jo en relativt lang tur, men jeg kan ikke si at jeg synes bilbelter på lange turer, eller flyturer er spesielt ubehagelig. Når man vet at det kan bety forskjellen på uskadd/skadd og liv/død i 95% av tilfellene.

(Finnes jo alltid historier om at hvis man hadde hatt på seg bilbelter ville ikke personen overlevd osv.)

Skrevet

Joda, men tror ikke flyselskapet orker å gjøre så mye ut av et lite høydetap. Det sto ikke i artikkelen at det skjedde i nærheten av bakken, så det var neppe så dramatisk som vitnene beskriver det (men de kunne jo ikke se instrumentene da). Vil nå jeg tro ;)

EDIT: den svarte boksen har vel også en tidsbegrensning på hvor langt tilbake i tid man kan spole. Hvis flyet har fløyet etter denne hendelsen så er antakeligvis dataene fra hendelsen skrevet over.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...