Svale Andre Leren Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 nå nettopp tok flight SK2319 Molde-Bergen av fra Molde, og den flighten utføres vanligvis med F-50, men idag var det en 737-700 reg. LN-TUH som fløy. noen som vet grunnen? Siter
Å E Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Sas hadde kanskje ingen Fokker-50`er ledige og måtte derfor bruke en anden flymaskin Men kan 737 lande i Molde? Siter
Sindre Holberg Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 En 737 kan lande i Molde ja Vil nok heller tro at det er snag på en fokker som gjør dette... Siter
Andreas Nysveen Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Flighten du snakker om fikk en "oppgradering" fordi den F som skulle fly lå i hangar med svineinfluensa. Neida, ingen influensa, men det var Snag, det kan jeg bekrefte. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Slang for feil og/eller problemer... "Snag" kommer vel opprinnelig fra skipsfart på elver og/eller tømmervirksomhet, og reffererer til frittflytende tømmerstokker i vannet. Seiling i vann/elver/sjøer fyllt med "snag" (frittflytende tømmer) var noe du helst ville unngå... Siter
Torje Vingen sunde Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 åja. bra svar:P skal til bergen fra molde på fredag, håper jeg også får sitte på 737'n skal spørre om klapp Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 SAS har 5 F50'er igjen. Molde tar også ned Airbus 1980m LDA er rullebanen vår Siter
Sindre Holberg Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 Alt e relativt, Oterhals. Det finnes mange Airbustyper :grin: Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 6. august 2009 Skrevet 6. august 2009 Ja, A330/A340 og oppover blir vel litt drøyt :grin: Siter
Yngve Giljebrekke Skrevet 6. august 2009 Skrevet 6. august 2009 Åneida. Sett maks vindhastighet på weather samt riktig vindretning og du kan ta av med en fulllastet 747-400 fra både Molde og Ørsta-Volda Siter
Magnus F. Meese Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Ha nok vind, og du kan hovre med en A380. Men skal vi kanskje holde oss til realistiske scenario? Selv om Molde før forlengelsen hadde den korteste banen på stamrutenettet (ca 1600m) har vi da tatt ned 737 siden Braathens og SAS begynte å ta dem i bruk. Nå har vi vel bane sertifisert for størrelser à la 757. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.